Wpis z mikrobloga

#cyberbezpieczenstwo #gospodarka #pieniadze #banki #prawo #zlodzieje

Jakbyście się zastanawiali czemu ludzie dają się nabierać na telefony wszelkich oszustów, którzy dzwonią o podają się za pracowników banków. Otóż moim zdaniem największą winę ponoszą BANKI, TELKOMY, PLATFORMY CYFROWE itp.
Sytuacja z wczoraj. Dzwoni do mnie pracownica firmy Play (nie widzę potrzeby ukrywania nazwy firmy, która wytwarza patologiczne sytuacje) i mówi, że ma dla mnie ofertę przedłużenia umowy.
Dzwoni na numer który mam u nich i który jest podany do kontaktu., a następnie USIŁUJE MNIE WERYFIKOWAĆ PYTAJĄC O PESEL I INNE WRAŻLIWE DANE.
Jeżeli tak PLAY i inne firmy robią i ludzie poddają się takiej weryfikacji to nie dziwcie się później, że jak zadzwoni oszust to ludzie podadzą oszustowi swoje dane wrażliwe.
Jak się jej zapytałem skąd mam wiedzieć, czy nie jest ona złodziejką to odpowiedziała, że przecież widzę z jakiego telefonu dzwoni. a jak się jej zapytałem czy zatem nie widzi na jaki telefon dzwoni to powiedziała, że to nie wystarcza i że musi mnie zweryfikować.
Takie telefony to PATOLOGIA i odpowiednie organy państwa powinny tą patologię ukrócić, a firmy robiące takie numery powinny dostać solidną karę finansową.
  • 1
Dzwoni na numer który mam u nich i który jest podany do kontaktu., a następnie USIŁUJE MNIE WERYFIKOWAĆ


@konkarne: I ja odpowiadam, że rano się weryfikowałem w lustrze, i że jest OK, i że nie czuję potrzeby weryfikowania się przed nikim. Ale jeśli ona (zazwyczaj kobiety na słuchawkach siedzą/dzwonią do mnie) czuję potrzebę, to nie powinna się powstrzymywać i niech weryfikuje. Się. Przede mną. Czyli ja jej podaję numer konta (mam