Wpis z mikrobloga

#rpg mam pytanie do głownie mistrzów gry.
jak traktujecie wiedzę gracza jeśli może być ona zgodna z wiedzą gracza.
przykład typ ma 8 w mechnice i pracuje jako mechanik

czy jeśli nie tracicie płynności przemiowalibyście jak gracz opisze faktycznie jak zmienia jakąś część w samochodzie i dlaczego ?

chodzi mi o to że Neuroshima jest sytemem przez który chyba najwięcej nauczyłem się mechnniki/elektryki surwiwalu czy coś by lepiej wczuć się w postać i móc walnąć taki blef jak robię z gówna baty
  • 4
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

  • 2
@wytrzzeszcz jeśli byłoby to sprawiedliwe, bo gracz mechanik w realu miałby bonusy a pozostali gracze nie bo nie są mechanikami w realu tylko pracownikami Biedronki, testerami jakości indyków i konduktorami w pociągu, a te trzy ostatnie nie zostaną odwzorowane w Neuro raczej. Inni gracze mogliby być pokrzywdzeni.
  • Odpowiedz
@wytrzzeszcz: Jeśli taka sytuacja nie występuje u wszystkich przy stole (ktoś z medycznym tłem gra medykiem, mechanik - mechanikiem, etc.) to aktywnie staram się trzymać traktowania takich opisów wyłącznie jako ozdobnika.

Tak samo z wypowiedziami. To czy gracz ma charyzmę czy nie, nie powinno wpływać na wyniki jego postaci. Bonusy do rzutów przydzielam na podstawie pomysłów, a nie tego jak pięknie zostały wypowiedziane.
  • Odpowiedz
@wytrzzeszcz: Generalnie wiedza postaci nie równa się automatycznie wiedzy gracza. Statystyki mówią jasno i wyraźnie, jakie ma się umiejętności. Inną sprawą jest frajda z grania, jak gracz ma wiedze mechaniczną i lubi nią zabłysnąć to można uznać np. że jego postać jest oczytana w temacie ale niezbyt obyta w praktyce.
Wrzucam link gdzie jest omawiana właśnie ta tematyka:
https://www.youtube.com/watch?v=0MdZATE36zE&list=PLSsoI6_eBh-htMZdr8qadYZBJOHCl0FBn&index=15
  • Odpowiedz
@wytrzzeszcz: z perspektywy "dedekowca" potraktowałbym to jako ozdobnik zapewniający Inspirację lub ew. dodatkowe XP za odgrywanie. Natomiast nie dawałbym dodatkowych bonusów do testów. RPG nie jest symulacją rzeczywistości tylko zabawą w fikcji, a wiedza gracza =/= wiedza postaci.
  • Odpowiedz