Wpis z mikrobloga

#cupraleon #cupra #leon #samochody #motoryzacja

Przymierzam się do leasingu na JDG na nową Cuprę Leona Sportstourer 2.0 4x4 310 KM.

Cena po konfiguracji wyszła jakieś 210 brutto, ale pewnie jakiś rabat jeszcze wjedzie z tego co gadałem z ziomkiem w salonie.

Dla mnie auto jest piękne, praktyczne, prowadzi się fajnie. W tej cenie nie znalazłem nic ciekawszego. Jest praktyczne i szybkie - i tego szukam.

Próbuję jeszcze umówić się na jazdę testową s3 i rozważam używane rs3 ale tu w tej cenie do 250 tys chyba ciężko.

I30n byłem na jeździe próbnej i mnie nie zachwyciło.

Ktoś coś więcej o leonie? Ktoś już ma i jeździ? Jak z usterkowością?
  • 35
@hexgate: W jaki sposób i30N cię nie zachwyciło?

S3 to ja bym odpuścił, bo zdaje się że dalej mają jakieś posrane oprogramowanie silnika/skrzyni i w trybie normalnym jest lag przy dodawaniu gazu.

Tak w ogóle żenujące jest to co Hyundai Motor Poland odwaliło. Kretyni zarżneli całkowicie modele N. Jak do cholery i30N może kosztować tyle samo co marginalnie mocniejsza ale z czterobutem cupra?
@hexgate: nie przemawia do mnie ta cupra jak większość volkswagenów, ale nie jest to też na pewno brzydki samochód. I jest oczywiście bardziej praktyczny niż giulia ze swoim dziwnym bagażnikiem.
Z drugiej strony nie będziesz miał zajebistego Q4. Jak w tym seacie jest z 4x4? Dołączany przód czy tył?
@niegwynebleid: tył do 50% niby. Obejrzałem kilka filmów o nim i każdy chwali prowadzenie. Boję się jedynie multimediów bo tu akurat zrobili patologię XD
Plastiki w środku też nienajlepszej jakości ale co wsiadam do nowego auta to wszędzie jest podobnie.

Chyba już dawno ulokowałem uczucia w tym aucie i zamówię w marcu.
@cwlmod: no tak po prostu, prowadziło mi się tą cuprę lepiej. Wsiadłem i poczułem więź po sekundzie - serio. Jak Harry Potter do swojej różdżki XD

Megan Trophy 300 KM też jechałem i podobnie - Cupra wygrała w moim rankingu
@hexgate: Czyli po prostu samochód ci się ogólnie bardziej spodobał i nie wnikasz w szczegóły.

A dźwięk? To się przecież mocno rzuca w uszy. Megane i i30N mają głośne wydechy a cupra bardzo cichy (w poprzedniej generacji był akompaniament wyjącej skrzyni)
@hexgate: większość filmów jest kupiona. Tak jak każdy recenzent Kia Stinger musiał mówić, że to inżynier BMW itd (a podobno jeździ mocno średnio), tak jak każdy recenzent musiał powiedzieć, że Alfa giorgio to premium.
W każdym razie ja przez Stelvio pierdzielę i już nie wracam do przedniego napędu. Tylny (w q4 głównie chodzi tył, tak jak w np. xdrive) jest zajebisty, dużo uśmiechu na co dzień, a jeszcze więcej w zimie.
@hexgate: część ludzi czepia się wykończenia wnętrza w nowych Seatach/Cuprach, jeśli dla Ciebie jest ok, to jedyną wadą tego samochodu jest to, że z tyłu cały ten pasek nie służy jako światło stopu.
Poza tym boskie auto, jeśli bierzesz czerwoną, to daj znać najwcześniej za trzy lata, może wyleasinguję ją sobie od Ciebie :P
@kuraku: Ten pasek to chyba żaden problem dla mnie. Zastanawiam się tylko czy brać panoramę czy nie, bo podobno mniej sztywne nadwozie i głośniej przez nią.
Kolor to albo czarny metalic albo petrol blue mat ;p
@hexgate: ja na 99% biorę Cupre Leona ale HB tez 300KM :) Zapytaj u dealera, bo od dzisiaj oficjalne ceny +5% :/ Wiec zapytaj o swoje kalkulacje czy są ważne itp
@kuraku ja biorę czerwona, ale HB :D
@cwlmod: @cwlmod Wczoraj wypożyczyłem sobie prywatnie i30N na pół dnia żeby się pobawić, pojeździć po mieście, autostradzie, krętych drogach itp. Ogólnie to spoko, auto bardzo dynamiczne, zrywne, dźwięk przepiękny i co chwile chciało się strzelać z wydechu. Fotele kubełkowe (sport) bardzo przyjemne i jak dla mnie wygodniejsze niż z pakietu Luxury (też jeździłem). No i w sumie tutaj moje plusy tego auta się kończą. Jeździłem też Cuprą Leonem 310KM 4x4 (kombi)
@hipeq69: w obecnej sytuacji eNka nie ma żadnego sensu. Zabili ten samochód po prostu przez cenę. Cupry hb fwd sa szybsze od eNek a tansze wiec wybór jest prosty.

@dzem_z_rzodkiewki Type r ma 330 koni w ośce i jakoś daje radę z objechanie wszystkich hot hatchy i wielu super hatchy ;)