Wpis z mikrobloga

Hej, mam problem z czujnikiem temp.płynu chłodzącego.
Prawdopodobnie przerwa/zwarcie w okablowaniu.
Czujnik raz działa, raz nie działa + zdarza się, że zmienia się w czujnik obrotów.
Jak to się dzieje, to mam podwyższone wolne obroty i problemy z odpaleniem.

Czujnik został wymieniony na nowy, jednak problem pozostał.
Dotarłem do schematu, ale pierwszy raz to robię i nie bardzo wiem jak go odczytać :(

Jak dobrze rozumiem:
- jeden przewód leci bezpośrednio do sterownika silnika na pin nr 62
- drugi przewód jest wspólny dla osprzętu nr 40 / 11 / 13 i do sterownika wchodzi na pinie nr 54

Najpierw chcę fizycznie sprawdzić czy nie ma przetarć/wykruszonej izolacji/zwarcia
- dobry tok rozumowania i czy dobrze czytam schemat ?

#mechanikasamochodowa #mechanikapojazdowa #motoryzacja #elektrotechnika
moserusik - Hej, mam problem z czujnikiem temp.płynu chłodzącego.
Prawdopodobnie prze...

źródło: rozpiska

Pobierz
  • 7
  • Odpowiedz
@moserusik
czujnik temperatury to dość proste urządzenie. Wraz ze wzrostem temp rośnie lub spada rezystancja wewnętrzna czujnika. na tej podstawie komputer wie jaka jest temperatura. jeżeli chodzi o przewody to masz plus (zapewne ten który jest wspólny i minus ). obroty mogą Ci wariować przez to że sterownik widzi że zmienia się temp. Do sprawdzenia wiązka i wtyczki od czujnika i od ecu. zobacz czy nie ma zielonego nalotu na wtyczce
  • Odpowiedz
@moserusik: zasilanie z ECU to prawie zawsze 5v te auta które miały 12v to już na złom pojechały , no chyba, że to auto z USA, ale gdzie tam 1.2 benzyna ?

Ja podejrzewam, że sygnałowy zwiera do masy i ECU widzi wtedy -40( bo więcej czujnik temp nie mierzy) i zalewa go wahą .
Szukaj śniedzi na kablach, wtyczkach koloru jasno zielonego. Przetarć,ruchomych części wiązki bądź zgrzań, przypaleń wiązki.

Jak by +5v zawierało do masy to byś miał błędy pozostałych czujników nie
  • Odpowiedz