Wpis z mikrobloga

Nie znam się zupełnie na bankowych sprawach więc mam pytanie. Powiedzmy że mam 50000zł których nie mam zamiaru ruszać przez jakiś dłuższy okres więc zacząłem interesować się założeniem lokaty. Jestem w aliorze więc dla wygody wziąłem pod uwagę ten bank. Jak wygląda z zyskami z takiej lokaty? Powiedzmy że chcę zdeponować kasę na pół roku i ile zarobię po tym czasie. Wklepałem dane do kalkulatora lokat i wyszło mi że wyciągnę 51305 zł (nie wiem czy poprawna kapitalizacja ale chyba tak). Czy to 1305 to gwarantowany zarobek czy może być mniej? I czym jest lokata na nowe środki? I czym się różnią od starych środków? XD I czy mogę wrzucić te środki ponownie po pół roku na tych samych warunkach? I rozumiem że tych pieniędzy nie da się z takiej lokaty wypłacić? #lokata #lokaty #bank #banki #alior
FireLizard - Nie znam się zupełnie na bankowych sprawach więc mam pytanie. Powiedzmy ...

źródło: lokata

Pobierz
  • 8
@FireLizard: Tak wszystko się zgadza, 1305 zł masz już zysk po odliczeniu podatku Belki. A co do nowych środków, to już musisz poczytać w regulaminie na jaki dzień liczą nowe środki. Po zakończeniu lokaty wskazujesz, czy ma być ona odnawialna czy nie. Jeżeli zaznaczysz że "nie" to kapitał i odsetki wrócą ci na konto i wtedy możesz zakładać nową lokatę.
@FireLizard: wypłacić pewnie się da zalezy od warunków ale wypłacając stracisz odsetki, ja bym poszukał bo czasem jest tak że są krótsze lokaty z większym zyskiem, ja mam np więcej % tylko za to że to jest internetowa lokata.

I najważniejsze, od zysku z lokaty odlicz inflację xD, za te pół roku i tak będziesz do tyłu
@FireLizard nowe środki to wpływy - wydatki z x czasu, zależy od banku np miesiąca. Czyli wypłata 10k, wydatki 6k, nowe srodki to 4k

Raczej Bank Ci nie odnowi na tych samych warunkach. Bo nie wiadomo co będzie za pół roku na rynku. Odnowi Ci automatycznie na jakieś 0.01% więc zrezygnujesz i założysz nowa