Wpis z mikrobloga

Myślicie, że 16GB RAM w komputerze wystarczy do końca obecnej generacji konsol (czyli pewnie do 2026/2027 roku), aby móc grać w rozdzielczości 1080p? Pytam o to w kontekście konsol, bo jak wszyscy wiemy to konsole w dużej mierze wyznaczają przeskok graficzny w grach, gdyż jak wyjdą nowe konsole, to twórcy mogą robić na nie gry z lepszą grafiką, co automatycznie przekłada się na większe wymagania na PC.

Z tego co słyszałem, to PS5 i XSX nie mają pamięci VRAM, tylko GPU musi współdzielić pamięć z pamięcią RAM. Te dwie konsole mają po 16GB, czyli taka ilość musi starczyć, gdzie w PC ktoś może mieć tyle samo RAMu i do tego np kartę graficzną z własną pamięcią, np 8GB VRAM.

Więc w sumie wydawałoby się, że 16GB powinno być wystarczające, chociaż gdy miałem włączone demo gry Forspoken, to menadżer zadań pokazywał mi, że w użyciu jest 13GB RAM, ale to może wynikać ze złej optymalizacji.

#pcmasterrace #gry #ps5 #xboxseriesx #xbox #hardware #ps4 #xboxone
  • 10
@maciorqa: Zależy od gry, strategie kochają RAM. Cities Skylines z modami to i 32GB zje na śniadanie. Ale żadne typowe AAA nie wyjdzie poza 16GB bo biorą pod uwagę konsole.
@Sarpens: Tylko mi chodziło o sytuację, czy do końca obecnej generacji konsol gry na tyle zwiększą wymagania, że te 16 GB to będzie za mało. Ja wiem że OBECNE gry nie przekraczają tych 16 GB (chyba...), i jeżeli gra wykorzystuje np 10 GB, to nie ma różnicy, czy w komputerze jest 16 GB czy 32 GB.
@maciorqa: znowu takie gadanie, nie porownuj ramu czy cpu na konsolach do komputerow, duzo ludzi steka jakie konsole sa slabe, ze procki, ze cpu to na poziomie integry czy mobilnej skoro procek to x86 ale to raptem 2-3 konfiguracje sprzetowe na ktore sa tworzone gry, masz powtarzalnosc zamiast miliarda roznych zestawow nie tylko cpu i gpu ale kombinacji predkosci ramu, plyt glownych, sterownikow. zobacz sobie ile pamieci mialy stare konsole i
@maciorqa: Według mnie 16 gb jeszcze przez długi czas będzie wystarczającą ilością, chociaż mi już RDR2 potrafił pożreć całą pamięć i musiałem zwiększyć rozmiar pliku stronicowania do horrendalnych rozmiarów, żeby gra się nie crashowała