Wpis z mikrobloga

#programowanie #gamedev ajajaj Mireczki ale babola mam w kodzie jakiegoś - nie mogę go wyczaić - najgorszy rodzaj - podczs dzialania gry wszsystko jest OK, ale jak wychodzę to kompiltor wyrzuca jakiś wyjątek na końcu kodu - tak z dupy po prostu, nie wiadomo co i gdzie. W pewnym sensie już namierzyłem okolice w ktorych to wystaepuje ale nie widze co by tam miało być nie teges :-/ kurde najgorszy rodzaj błędu chyba, piszę w C w MSVC, sa tam jakies profilery itp ale nie wiem jak tego uzyć żeby to ewentualnei wyłapać - zreszta ceikzo powiedziec czy mozna to tak wyłapać..
  • 8
@ZawzietyRobaczek: na windows to akurat też szukam czegoś podobnego. ogólnie jest to aplikacja konsolowa piszesz: "valgrind yourprogram.exe" gdzie uruchamia program i wynajduje rózne. nietypowe zachowania jak: nie free'owanie pamięci, jakieś tam przepełnienia bufora, czy rózne takie. Pokazuje dokładnie w którym miejscu. np na nie free'owanie pamięci, pokazuje linie w kodzie z malloc. itp.
@larvaexotech: dzięki
@Naparstek oke już znalazłęm buga.. po tygodniu szukania chyba ;p "Recznie" udalo mi sie znalesc, mam dwa przebiegi renderowania - pierwszy gdzie bufor ma zawsze rozmiar = szerokosci ekranu i drugi gdzie poczatkowo myalem ze tez wystarczy taki sam ale ilosc elementeow tam moze byc wieksza i po prostu zapisywalo poza tablicą.. ale jak mówię error pokazywal sie dopiero po zamknieciu programu prawdopocobnie zaraz po zwolnieniu tego bufora ,
ZawzietyRobaczek - @larvaexotech: dzięki 
@Naparstek oke już znalazłęm buga.. po tygo...