Wpis z mikrobloga

Przeszedłem #rdr2 #grypc #gry
Moim zdaniem jedna z najbardziej przehajpowanych, a jednocześnie dopracowanych gier.
Problem w tym, że dużo przyłożono się do rzeczy, które są zbędnę bo koniec końców to #!$%@? gra, która ma dawać frajdę a nie symulator dzikiego zachodu.
Kilka rozwiązań lepiej zrobiono moim zdaniem w FarCry gdzie też są duże mapy i swobodne poruszanie, spotkania z przypadkowymi ludźmi i aktywności poboczne.

Co na plus:
-fabuła. Piękna historia, szkoda, że z takim zakończeniem.
-grafika.
-przypadkowe spotkania z ludźmi na szlaku

Co na minus:
-absolutnie nudny początek gdzie jedziesz wozem i słuchasz gadki. Z 3 podejścia miałem do tej gry zanim mi siadła i się wciągnąłem.

-brak szybciej podróży jak na przykład w FarCry. Jebla idzie dostać szczególnie, że mapa jest na prawdę wielka. Ta śmieszna mapa szybkiej podróży dostępna tylko z obowzu to żart a nie szybka podróż. tak samo jak dyliżans

-każda misja zaczyna się od jazdy x minut do miejsca docelowego, gdzie słuchamy dialogów. Wiem, że są wazne dla fabuły ale powinna być możliwość pomijania całej tej jałowej jazdy.

-albo nie widziałem takiej opcji albo brak możliwości wyłączenia animacji przeszukania. W FarCry jeśli nie chce ci się oglądać po raz setny animacji sprawdzania kieszeni to możesz to wyłączyć animacje w ustawieniach. Przeszukiwanie jest wtedy szybsze. Szczególnie przeszukiwanie szaf i szuflad jest tu upierdliwe.

-Niby jest kilka gatunków koni, rodzajów broni ale w praktyce najlepiej na początku złapać konia nad stawem, który jest najlepszy. Neguje to przydatność mnogości ras, ich statystyk. Z bronią podobnie. Ja miałem pistolet vulcan, karabin powtarzalny i snajperke. Z tym zestawem nic więcej nie trzeba.

- tak samo jak mamy ciuchy lekko ciepłe, bardzo ciepłe, zwykłe a w praktyce te bardzo ciepłe są potrzebne tylko, żeby złapać konia albo dla chętnych przy eksploatacji połnocy.
-sterowanie w interakcji z innymi. Kilka razy świeżo po opłaceniu grzywny zdarzyło mi się chyba wycelować w sklepikarza. Coś nie to kliknąłem chyba i cyk nagle zgłoszenie przestępstwa, obława i trzeba uciekać, questy chwilowo zablokowane.

-gra jest łatwa po opanowaniu sterowania. To chyba ogólny minus współczesnych gier z otwartym światem. Kiedyś otwarty świat miały RPG, a przygodówki udawały świat ale w rzeczywistości były to małe mapy zbudowane na kształt korytarza gdzie szło się przed siebie.
W RPG, miałeś mnogość ścieżek dialogowych. Musiałeś na podstawie rozmów (i późniejszych notatek bohatera w dzienniku) domyśleć się do kogo pójść, o co zapytać, gdzie znaleźć to czego szukasz. Tutaj cały czas mamy wskazówki, wciśnij to, wciśnij tamto, idź w zaznaczony obszar, jak w niego wejdziesz to w ogóle pokazuje dokładnie gdzie jest to czego szukasz.

Reasumując skupili się na jajcach konia, śladach błota, szczegółowych animacjach skórowania zwierząt a zapomnieli, że gra ma dawać fun. Mimo wszystko poletzam.
  • 14
Moim zdaniem jedna z najbardziej przehajpowanych

@xqwzyts: ludzie się tą grą jarają nawet 5 lat po premierze, tysiące fanów wracają do niej po kilka razy, a ten twierdzi że przehajpowana xDDD chyba trochę nie rozumiesz co to znaczy.

generalnie z zarzutami się nie kłócę, bo to w sumie indywidualna kwestia (chociaż to "a bo w far kraju jest inaczej" jest komiczne, bo co to niby za argument), ale dla mnie nic
@vulcanitu: Dokładnie, po tym tekście przestałem traktować poważnie jego opinie.

Argument o koniach też mnie rozwalił. "Wystarczy poszukać konia nad stawem"... poczytał poradnik gdzie znaleźć najlepszego konia i stwierdził, że ten cały system ras jest bez sensu. Nie ma to jak samemu sobie spierd#$%# fun z gry, a później przytaczać to jako argument przeciw.
@vulcanitu
Bo? W obu grach masz
-szybką podróż czyli klikasz gdzie chcesz być i się tam przenosisz. A w rdr #!$%@? na koniu który się męczy do obozu po którym można tylko wolno chodzić żeby dostać się do fizycznej mapy. Przerost formy nad treścą.
-szczegółowe animacje skórowania i przeszukania. Fajne ale na dłuższą metę upierdliwe.
@advert
Możliwość szybkiej podróży z prawdziwego zdarzenia nie wyklucza i nie zabrania manualnego pokonywania dystansu i odkrywania świata. Chodzi wyłącznie o danie wyboru.
-szczegółowe animacje skórowania i przeszukania. Fajne ale na dłuższą metę upierdliwe.

@xqwzyts: kto zmusza do skórowania i przeszukiwania? W żadnym momencie gry, oprócz chyba jednej misji, nie musisz tych rzeczy robić.
@advert: ale jest to przydatne więc się to robi.
Widzę, że z fanboyami nie ma co gadać xD jest zajebiście a jak ci sie nie podoba to po co to robisz xD a w ogóle jak śmiesz śmieć porównywać różne rozwiązania tego samego aspektu w innych grach xD
Łowienie ryb też było przyjemniejsze w FC. Boli dupka fanboyu?

@czasowstrzymywacz

poczytał poradnik gdzie znaleźć najlepszego konia i stwierdził, że ten cały system
Boli dupka fanboyu?


@xqwzyts: typie xD nawet sobie nie wyobrażasz jak mocno koło #!$%@? mi lata że jakiemuś losowemu wykopkowi którego nawet nie kojarzę, nie podoba się to, co mnie się akurat podoba XD

wrzuciłeś post więc komentuję, mam inne zdanie, więc się nie zgadzam, a jak ci zależało tylko na aplauzie i zaakceptowaniu to trzeba było w pierwszym komentarzu to napisać, nie traciłbym czasu na próby rozmowy z kimś, kto
@xqwzyts: Nie no akurat z tym poczatkiem to przesada, tez myslalem ze zajmie to mega dlugo i ze bedzie to sie ciagnac godzinami czy cos ale bylo to jednak fajne wprowadzenie w caly swiat gry, nie odczulem tego jakos mega mocno.
-brak szybciej podróży jak na przykład w FarCry. Jebla idzie dostać szczególnie, że mapa jest na prawdę wielka. Ta śmieszna mapa szybkiej podróży dostępna tylko z obowzu to żart a nie szybka podróż. tak samo jak dyliżans


@xqwzyts: szybką podróż masz też jak rozbijesz obóz ( ͡° ͜ʖ ͡°)