Wpis z mikrobloga

Mam #pytanie do znawców #pociagi i #kolej
Przyjeżdża sobie pociąg na stację końcową i za dosłownie 20 minut ma odjazd w tym samym kierunku, z którego przyjechał i z tego samego peronu, ale zamiast zostać na tym peronie to odjeżdża sobie na te 15 minut na boczny tor bo tak i #!$%@?
Zamiast zostać, żeby ludzie wsiedli i się ogrzali, to nie, postoi po środku #!$%@? niczego a i tak potem wraca w to samo miejsce xD
Gdzie tu sens, gdzie logika
#kiciochpyta #zalesie
  • 7
@Szumimiwelbie: cisza i spokój dla maszynisty, nie blokowanie peronu, mało razy spotkałeś się z tym, że 5 min przed przyjazdem pociągu zmieniał się peron? Nie wiem jaki to ma dokładni sens, ale na peron możesz pójść 5 min przed odjazdem i nie będziesz marzł. Następnym razem się ciepłej ubierz i ciesz się ze pociąg się nie spóźnia xD
@Szumimiwelbie: tylko przypomnę że od dłuższego czasu, dworce mają innego właściciela i przewoźnik płaci za korzystanie także z peronów. Nie wiem jak oni sie rozliczają, ale możliwe że taniej jest odjechać od krawędzi niż płacić za 20 minut stania
@Szumimiwelbie: kontrola pojazdu, hamulców itd. przed wyjazdem a ciężko to zrobić na peronie. Dodatkowo tak jak poprzednicy pisali - blokada peronu to zmniejszenie przepustowości stacji od 5% do 50% i dlatego lepiej żeby ten pociąg stał sobie na torze odstawczym bo tych jest więcej i nie blokują przelotu przez stację
@Szumimiwelbie: możliwe że jest opłata za postój przy peronie. PKP PLK zarządza torami a każdy przewoźnik płaci za każdy przejazd po torach, za postoje, czas zajmowany przy peronie. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze.