Wpis z mikrobloga

Czy dobrze rozumiem, że pisząc reklamację jako osoba fizyczna powołuję się obecnie na prawo konsumenta a nie uwielbianą przez wszystkich rękojmię? Zakup dokonany w tym roku. Ze zmian w regulaminach wynika, że rękojmia została zastąpiona prawem konsumenta, rękojmia występuje tylko dla zakupów na firmę.

#prawo #zakupy #reklamacja
  • 7
@knyszard: W tym linku nie ma nic o zmianach w prawie konsumenta, bazowali na starych informacjach. Analizowałem kilka regulaminów i wygląda to tak, że rękojmia dla zwykłego klienta "zniknęła" (mamy gwarantowane to samo w prawach konsumenta). Wydaje mi się, że obecnie pisząc reklamację już nie powinno się powoływać na rękojmię.

Tutaj przykład MediaExpert: https://www.mediaexpert.pl/s,regulamin
@Andr1: przecież to co jest w tym regulaminie to są skondensowane przepisy o rekojmi właśnie. Zmiany dotyczyły tylko treści cyfrowych i to faktycznie jest coś nowego
@Adams_GA: tak, jednak ja nie o tym, prawo jest prawie takie samo, tylko już nie ma co się powoływać na rękojmię opisaną w kodeksie cywilnym bo stamtąd zniknęło wgl pojęcie #rekojmia . Obecnie regulaminy odwołują się do prawa konsumenta, sprzedawcy przepisują więc stamtąd punkty do regulaminu lub dają odwołanie typu "przysługują prawa jak w ustawie o prawach konsumenta"
@Adams_GA: Żande bzdury, doprecyzuję, rękojmia konsumencka znika https://lexcultura.pl/zmiany-w-prawie-2023/

"obecnie mamy niejako dwa tryby reklamacji. Pierwszy w przypadku gdy reklamację składa konsument lub przedsiębiorca na prawach konsumenta – w takim przypadku stosujemy nowe przepisy ustawy o prawach konsumenta. Drugi tryb natomiast dotyczy reklamacji składanej przez przedsiębiorce – wtedy stosujemy tak jak dotychczas przepisy Kodeksu cywilnego dotyczące rękojmi za wady rzeczy sprzedanej."

https://prawodlabiznesu.eu/e-commerce/niezgodnosc-towaru-z-umowa-zamiast-rekojmi-czyli-nowe-zasady-reklamacji-konsumenckich/

Jak wspomniałem wcześniej prawo bardzo się nie zmienia, jedynie to