Wpis z mikrobloga

Jak to jest, że #stray , gra z wielokrotnie mniejszym budżetem, niewymagająca #!$%@? kompa i nieposiadająca Ray Tracingu ma lepsze odbicia niż #cyberpunk2077 z włączonym RT? #gry


@ZlodziejBilonownic:

Zapytajmy Chat GPT!

Jest kilka możliwych powodów dla tego, że "Stray" może mieć lepsze odbicia niż "Cyberpunk 2077" z włączonym Ray Tracingiem. Po pierwsze, "Stray" jest mniejszym projektem i może mieć mniejsze wymagania sprzętowe, co pozwala na skupienie się na detalach i jakości
Starsze gry w ogóle nie miały odbić, tylko miały zbudowany "odbity świat" pod szklaną podłogą. Różnica jest taka, że to nie działa przy zmiennym oświetleniu, przeważnie nie łapie ruchomych obiektów i nigdy przenigdy nie pokaże odbicia innego odbicia.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@deletenomads: okej, może i jest to skrin z gry - ale powiedz mi czy tak wygląda normalna rozgrywka? No nie, musiałeś ustawić kamerę i dać mocne powiększenie, żeby ten RT było w ogóle widać. A mój skrin ze Stray jest z rzeczywistego fragmentu rozgrywki - steruję sobie bohaterem, w tym przypadku kotem i klikam print screena, elo. A fenomen tkwi w tym, że Stray nie ma Ray Tracingu, nie wymaga mocnego
@ZlodziejBilonownic: Nie ma problemu z odbiciami w CP77. W takim Stray ładne odbicia są wyeksponowane bo to mniejsza gra, a więc twórcy mają większą kontrolę nad tym co gracz zobaczy. W CP77 jest pewnie dużo więcej przykładów ładnych odbić, ale nigdy ich nie zobaczysz, bo np. pójdziesz tam w dzień, albo akurat nigdy tam nie będziesz w czasie deszczu.