Wpis z mikrobloga

Mam problem z laptopem marki Asus. Sprzęt kupiony na jdg 16 sierpnia 2021 (nie minęły dwa lata od zakupu) w salonie x-kom.
Przed Świętami 2022 zdechło zasilanie bateryjne. Laptop działał tylko na zasilaniu sieciowym.
Problem był na tyle duży, że po wyjęciu wtyczki nie trzymało nawet daty i godziny.
Jak wyłączyłem laptopa, włączyłem go 3 dni później to miałem datę sprzed 3 dni. System przez to wariował mocno.
Bateria nie była zdegradowana, w sensie, że trzymała krócej, to byłoby normalne, zrozumiałe.
Laptop w ogóle nie odpalał bez włączonego zasilania sieciowego.

Dzwoniąc do serwisu Asusa dowiedziałem się, że na baterię jest gwarancja rok, a na resztę komponentów dwa lata.
Pan przez telefon powiedział, że jeżeli to faktycznie tylko bateria to naprawa będzie ~500 zł, jeżeli coś innego to naprawią w ramach gwarancji.

Opcja druga - rękojmia x-kom. Poszedłem do salonu, opisałem sytuację, oddałem sprzęt, poszedł "dalej".
Po jakimś czasie odpowiedź odmowna i informacja, że sprzęt idzie na ekspertyzę do serwisu Asusa.
W uzasadnieniu:

W swojej reklamacji zgłosił Pan, że sprzęt działa wyłącznie na zasilaniu sieciowym // bateria nie trzyma

pojemności. Zgłaszany przez Pana problem powoduje bateria, która się zużywa, dlatego nie ponosimy

za nią odpowiedzialności. Każda bateria ma ograniczoną liczbę cykli ładowania. Z czasem jej pojemność spada,

w związku z czym bateria może wymagać wymiany. Takie zużycie nie jest jednak wadą. Nie może być

powodem do uznania reklamacji tytułem rękojmi za zasadną.


Odpowiedziałem praktycznie tak samo jak opisałem problem powyżej - w dużym skrócie - bateria nie jest zdegradowana, moim zdaniem jest uszkodzone zasilanie bateryjne, czy to bateria, czy inny układ nie wiem, ale to jest USZKODZENIE, a nie zużycie.

Dostałem kolejną odpowiedź:

rękojmia stanowi odpowiedzialność sprzedawcy za wady tkwiące w urządzeniu w momencie sprzedaży. Sprzedawca nie może ponosić odpowiedzialności za elementy czysto eksploatacyjne (takie jak bateria). Takie podzespoły ulegają zużywaniu i jest to standardowe zjawisko, nie jest to wada mająca miejsce w momencie sprzedaży.

W związku z powyższym, podtrzymujemy nasze stanowisko w sprawie zgłoszenia.


Odpisałem, że moim zdaniem dostałem wadliwy komponent w momencie sprzedaży. Wada jednak ujawniła się dopiero po czasie.
Czekam na odpowiedź...

Zaryzykuję porównanie: jakbyśmy dostali nowy samochód z salonu, który miał pęknięte tarcze hamulcowe i po 3 miesiącach podczas hamowania nagle rozsypują się w pył. To były źle użytkowane czy miały wadę fabryczną? No bo jak to możliwe, że po tak krótkim czasie całkowicie się uszkodziły.
Tak samo z zasilaniem bateryjnym żeby w rocznym laptopie CAŁKOWICIE się rozsypało?

Proszę o merytoryczne wsparcie, może ktoś miał podobny przypadek i wie jak sobie z tym poradzić.
Nie wykluczam, że po prostu brakuje mi jakiejś wiedzy, jeżeli faktycznie się tak okaże i moje roszczenia nie są zasadne to przyjmę to możecie biczować :D

#asus #xkom #laptop #awaria #rekojmia #gwarancja
  • Odpowiedz