Aktywne Wpisy
czemuztak +430
Wiadomo, wykop to portal ze śmiesznymi obrazkami, ludzie wrzucają śmieszne rzeczy, można się pośmiać, poszydzić, pokłócić się, poobrażać ruskich, kaczora, donalda, konfederacje.... a nie, już pisałem o ruskich. Ogolnie: po to tu wchodzimy.
Ale naprawdę życzę wszystkim, którzy mieszkają w tych rejonach, żeby ich nie zalało, żeby nie tracili swoich domów, albo i w najgorszych przypadkach życia. Trzymajcie się tam, oby na memach się skończyło!
#powodz #wroclaw #
Ale naprawdę życzę wszystkim, którzy mieszkają w tych rejonach, żeby ich nie zalało, żeby nie tracili swoich domów, albo i w najgorszych przypadkach życia. Trzymajcie się tam, oby na memach się skończyło!
#powodz #wroclaw #
PiersKurczaka +114
Chipsy paskudne jak życie polaka
Mamy dwa sposoby zapisu tego samego kodu (taki sam przepływ sterowania):
1.
if(WARUNEK) {
return COŚ;
}
// w przeciwnym razie
2.
if(WARUNEK) {
return COŚ;
} else {
// w przeciwnym razie
}
Wiadomo, że w lepszym stylu jest zapis pierwszy - brak redundancji, wygląda po prostu lepiej. Ale słyszałem też, że na poziomie asemblera przy drugim zapisie mamy dwa skoki zamiast jednego (po jednym dla if i dla else) i przez to drugi zapis jest teoretycznie mniej wydajny (oczywiście praktycznie różnica jest niemożliwa do uchwycenia).
Czy to jest prawda?
Czy gcc/g++ optymalizuje to sam (domyślnynie)?
#stylkodowania #programowanie #jezykc #cpp
Komentarz usunięty przez autora
http://goo.gl/zqqiDk
http://goo.gl/srg52O