Wpis z mikrobloga

Nowy Witcher 3 v4.0 z RT i wszystko na Ultra+ bez DLSS i bez DSR zmniejszającego rozdzielczość

vs.

Stary Witcher 3 v1.32 z mocarnym pakietem modów (w komentarzu)

Ta sama lokacja, pogoda, pora dnia. Wybaczcie różną rozdzielczość: zmieniłem monitor w międzyczasie, pierwszy screen 4K 3840x2160, drugi ultrawide 3440x1440

Różnica w kolorystyce wynika z reshada wybranego w wersji omodowanej, nie byłoby problemu wybrać taki z bardziej żywymi kolorami i wtedy obrazki aż tak by się nie różniły

"Twarde" cienie (okiennice na wieży, palisada) bardzo podobne. Widoczna różnica w cieniach padających na mniejsze obiekty, detale. Znaczna różnica w oświetleniu sylwetki bohatera. Różnice w oświetleniu padającym na trawę

Wersja RT niegrywalna nawet po fixach (bez DLSS) 20-25fpsów na 3090. Wersja stara stabilne 75-100fpsów, ale w tej rozdzielczości gdzie było ~40% miej pikseli do wygenerowania (8.3M vs 5M). Gdybyśmy zachowali rozdzielczość to stara wersja w 4K powinna generować stabilne 50-60fpsów. Nie mam pojęcia ile wersja bez modów graficznych

#wiedzmin3 #pcmasterrace #komputery #gry #nvidia #rtx
Pobierz Atreyu - Nowy Witcher 3 v4.0 z RT i wszystko na Ultra+ bez DLSS i bez DSR zmniejszają...
źródło: comment_1672379244pi4Kn8mBWCOolma3mhu9lJ.jpg
  • 10
@Atreyu: No ja tam różnice zauważam bez problemu. Przede wszystkim cieniowanie (zwłaszcza cienie na trawie) dużo dokładniejsze na wersji 4.0. Większa szczegółowość roślinności i lepszy antyaliasing niż w 1.32 (AA zawsze był takie sobie w oryginalnym Wieśku).

Tak więc różnice są, ale nie to jest problemem. Różnice są na tyle małe że nijak nie uzasadnia to tak drastycznego spadku wydajności. Jeszcze rozumiem z RT bo bezkompromisowe korzystanie z tej technologii zapewniają