Wpis z mikrobloga

#mechanikasamochodowa Hmm... Mam t4 z krzaków i problem z tylna osią ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Jeszcze tego nie rozbierałem, bo blacharka obecnie..

Ale mam ciekawy przypadek - CO OBRÓT koła tylnego bez ręcznego w pewnym momencie cykliczny opor i dalej obraca sie normalnie. Co obrót w tym samym miejscu się blokuje i trzeba siły użyć. Coś w bębnach ebło? Albo łożysko?

Z bębnami mam liche doświadczenie. Na łożysko raczej nie wygląda, zero luzu.
  • 22
@maks112: jeśli długo stało, to na bębnie mogła narosnąć ruda i jest taki efekt. Pytanie, czy słychać w tym momencie tarcie? Bębny to żadna filozofia - dwie szczęki, kilka sprężyn, tłoczek i samoregulator.
@maks112: naciągnij lekko ręczny i zobacz, czy ten efekt się nasili (tak, żeby już było czuć, że szczęki łapią, ale dało się kręcić kołem). Wtedy będzie wiadomo, że to wina hamulców, czy łożyska. Chociaż to wszystko i tak bym założył nowe.
@erdetmxt: Ci powiem 2 lata w krzakach dobrze zniósł, właściciel wymienił prawie całe przednie zawieszenie... I nie kłamie, nawet gumy nie "spękały". Z bębnami też robił... Obstawiał, że od stania im "odbiło" - ja tez

Łożyska w kole? Jak będą w dobrym stanie...
@maks112: potwierdzam, znajomy mi opowiadał że teściowi w felicii to co roku przeguby wymienia bo auto stoi jakieś 9-10 miesięcy a w lecie dziadzia łapie fazę na jeżdżenie wszędzie, pokręci trochę kółkiem i już gumy strzelają
@maks112: tak, ale nie tego z t4 tylko chyba jakiegoś kundla z audi. Takim 2,4d bez turbo z 2 rzędami siedzeń z tyłu to się jeździło! Niedługo mam nadzieję będę kończył projekt vw t2 z 69r.