Wpis z mikrobloga

#motoryzacja #samochody #4x4 #leasing #kiciochpyta

Witajcie, kiedyś już pisałem ale robię drugie podejście. Jakie polecacie auto przy założeniach około 50% miasto 50% trasa, ale co bardzo ważne czasami muszę przejechać przez ciężkie teren. Z racji specyfiki pracy czasami mam do przejechania kilkaset km autostrada, kawałek krajówką a na koniec kilometr albo i więcej drogą gruntową, często mega błoto, dziury itd.

Moje uwagi i widzimisię
- w miarę niskie spalanie (nie wiem czego ale nie mam przekonania do diesla)
- jako tako wyciszenie
- nie wiem czego ale nie ufam jakoś stajni VAG ( ͡° ͜ʖ ͡°)
- nie podobają mi się zbytnio suvy, ale czasami poza wyjazdami służbowymi będę chciał zapakować rodzinę 2+2 i wyruszyć gdzieś na wakacje więc trochę miejsca potrzebuje
- nie przekonuje mnie wydawanie sporego hajsu na 10 letnia klasę premium

Chce coś wziąć w leasing, myślałem o kwocie 100-120tys.

Na chwilę obecną myślałem może o mazda cx-30. Tak wiem zaraz coś napiszecie o rdzy, ale serio aż tak źle?
Zastanawiałem się też nad Subaru XV.

Pytanie na ile w ogóle te auta nadają się w teren bo to że mają 4x4 może nic nie znaczyć w praktyce.
  • 14
@ysza: ale jaki to jest ten ciężki teren, błotnista droga prowadząca do tartaku w środku lasu czy jakaś polna droga które jest zwykłym klepiskiem? bo ogólnie japoniec ci zgnije w oczach od jeżdżenia po czymś więcej niż mokry asfalt a jak ci szkoda auta to kup se dustera i elo
@ysza: Z czesciami nie ma problemow,chyba ze mowisz o tanich zamiennikach,ale ja do swojego 17letniego wsadzam oem czesci taniej to wychodzi bo nie trzeba 2 razy za robote placic,jesli chodzi o fachowy typowo subarowy serwis to w kazdej czesci kraju jest fachowiec.
https://subarak.pl/ mozesz sobie zobaczyc ceny czesci jak cie to interesuje
@Pangia: przeróżne drogi, muszę dojechać na budowy farm fotowoltaicznych które często są budowane po środku niczego. Często to dojazd przez jakieś pole uprawne więc miękka ziemia /błoto. Subaru też takie ryzyko gnicia jak mazda?
@HachiRoku: jeździłem dusterem, parę rajdów zrobiłem tym autem, z czego jednym porobionym (lift, atki, snorkel), brakuje tego reduktora w ciul, ten pierwszy bieg mimo zwolnienia jest zbyt szybki, jeśli op ma jeździć po polach i łąkach pod instalacje pv to sorry, prawdziwy reduktor i prawdziwa blokada moim zdaniem to mus. Duster się nie nadaje do takiej roboty.