Wpis z mikrobloga

Megane 3, diesel 1.5dci 90km - przy uruchomieniu pojazdu wskaznik ladowania aku pokazuje 14.8/14.6 a po kilku przejechanych kilometrach 13.5/13.4V i tak juz do końca jazdy. To normalne? Pytam bo diesla mam pierwszy raz, wczesniej w kazdym benzyniaku bylo te 14.7/8 itp ale nie spadało tak ładowanie

Pani dla zasięgu

#samochody #motoryzacja #pytanie #mechanikasamochodowa #pomocy
Pobierz 21twoone - Megane 3, diesel 1.5dci 90km - przy uruchomieniu pojazdu wskaznik ladowani...
źródło: comment_1672045515ZWYud2lgnIAR6olB4p9Vii.jpg
  • 24
@21twoone poczytaj na jakimś forum jaką charakterystykę pracy ma Twój alternator. Miałem kiedyś opla vectrę 1.8 benzyna i tam napięcie ładowania spadało podczas jazdy nawet do 13,2 V. Okazało się, że ten regulator napięcia tak po prostu miał.

Jeśli nie spada poniżej stabilnych 13.5, to bym obserwował tylko. W przeciwnym razie masz do sprawdzenia regulator napięcia. Można się pokusić o sprawdzenie czy nie brakuje gdzieś masy.

Skoro podajesz wartości napięcia podczas jazdy
@21twoone: gdyby napięcie było poza normą (zarówno za wysokie, jak i za niskie), to zapaliłaby się kontrolka ładowania.


@jedrek018 nie masz racji. Kontrolka "akumulatora" zapala się gdy napięcie akumulatora jest wyższe od napięcia ładowania, czytaj ładowania nie ma.

Gdyby alternator dawał napięcie 12.5 v to kontrolka ładowania nie zapali się, pomimo iż napięcie ładowania nie jest prawidłowe.
@virtroy: nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodzi mi o to, że w Megane kontrolka ładowania może oznaczać też błąd wykryty przez komputer związany np. z regulatorem napięcia. Miałem taki przypadek - akumulator był ładowany za wysokim napięciem i świeciła się kontrolka. Nie wiem jakie dokładnie są warunki, w których się zapala, ale w ASO wytłumaczyli mi, że to nie jest jedynie prosta zależność „brak ładowania = kontrolka”. Chyba że wcisnęli mi kit… ¯\
@virtroy: nieprecyzyjnie się wyraziłem, chodzi mi o to, że w Megane kontrolka ładowania może oznaczać też błąd wykryty przez komputer związany np. z regulatorem napięcia. Miałem taki przypadek - akumulator był ładowany za wysokim napięciem i świeciła się kontrolka. Nie wiem jakie dokładnie są warunki, w których się zapala, ale w ASO wytłumaczyli mi, że to nie jest jedynie prosta zależność „brak ładowania = kontrolka”. Chyba że wcisnęli mi kit… ¯_(ツ)_/¯
@21twoone: teraz sterownik zarządza ładowaniem i jak zmierzył że nie wejdzie więcej w akumulator to zmniejsza napięcie. W BMW już po 2000 roku miało tak że ładowało najmocniej przy hamowaniu silnikiem aby nie marnować paliwa przy normalnej jeździe. Zobacz w tym filmie od 2:11 jak VW ma napięcie 12,4V na obrotach biegu jałowego i dopiero wzrasta jak się włączy odbiorniki albo zresetuje adaptacje akumulatora.
biskup2k - @21twoone: teraz sterownik zarządza ładowaniem i jak zmierzył że nie wejdz...
@21twoone tez mam megane 3 tyle, że benzynę. W tych megankach jest moduł sterujący ładowaniem akumulatora. Wartość ładowania może się wąchać od 13V do 15V.
@21twoone: Ja miałem chyba w tym silniku nawet 12,8 V i nigdy się nie rozładował ani nic złego się nie działo :) swoją drogą to przy każdych 10kkm (ostateczny max 15kkm lub rok) przebiegu koniecznie zmieniaj olej, filtr oleju i filtr paliwa też regularnie, dla zdrowotności nawet co drugi bak dolej z 100-200 mixolu do paliwa bo te wtryski lubią się dupcyc tak samo pompa, ja zrobiłem 70kkm bez awarii :)