Wpis z mikrobloga

Kupiłem ostatnio ekspres do kawy BlitzWolf BW-CMM2, zupełnie nie znam się na kawie, poza tym, że ją uwielbiam, ale do rzeczy... Kawa wychodzi z tego ekspresu bardzo smaczna tzn. lepsza niż z automatu philipsa za ponad 1000zł, więcej jest w kawie z tego ekspresu smaku, choć wydaje mi się, że nie jest aż tak gorąca jak powinna być. Dodatkowo dzisiaj miałem porównanie do również taniego kolbowego ekspresu z lidla i być może zależy to od kawy, ale jeśli chcę u siebie mieć ciemne espresso rodem z aeropressa, bez piany, to tutaj chyba nie da się tego zrobić (ale jest smaczniej). Porównywalny cenowo ekspres lidlowy wypluł ciemne espresso bez piany, praktycznie coś bardzo podobnego jak ręczny aeropress. Blitz robi kremowe i smaczne espresso (lub espresso - kawę, nie wiem czy to jeszcze espresso czy już normalna kawa), bo po krótkiej chwili kawa zaczyna się pienić.

W każdym razie zastanawiam się teraz, czy ta smaczna kawa, która wychodzi mi z tego chińczyka może być lepsza? Czy jeśli kupię teraz np. Lelit Anita PL042TEMD (niby promocja - pepper) to uda mi się zrobić lepszą kawę czy to sztuka dla sztuki? Warto?

#kawa
#ekspresdokawy
#lelit
#blitzwolf
  • 11
@tom1988:

choć wydaje mi się, że nie jest aż tak gorąca jak powinna być.

rozgrzewasz kolbę i grupę zanim zrobisz espresso?

ale jeśli chcę u siebie mieć ciemne espresso rodem z aeropressa, bez piany, to tutaj chyba nie da się tego zrobić (ale jest smaczniej).

hmm prawidłowe espresso ma cremę i jeśli oczekujesz innego rodzaju kawy, to może raczej potrzebny Ci przelew a nie kolba?

Lelit Anita PL042TEMD

to porządny sprzęt,
@rudka: rozgrzewałem, ale raczej pod pełny kubek kawy, czyli rozcieńczonego i zapienionego czegoś co mogłoby być na początku ekstrakcji espresso ;) Szczerze mówiąc nie odczułem jakiejś znaczącej różnicy gdy rozgrzewałem, choć raz świeżo zmielona kawa wyszła mi naprawdę mocna i charakterna w smaku.