CENTRILINE DOWNWASH GENERATING (CDG) WING Pomysł z 2005 by było więcej wyprzedzania. Ferrari F2005 (Rubens Barrichello) Toyota T105/105B (Ralf Schumacher) #f1
@SmokzDepresja jak widac podobno wykorzystali to w innych seriach ale czemu nie w F1 to nie wiem.
So the idea was to remove the rear and have wings on each wheel. It decreases the drag, but it's at a large cost of downforce. These small wings also smooth the airflow kicked up from the tyres too.
@JuzefCynamon: Może rzeczywiście zmniejszenie downforcu było zbyt duże i przy tamtych autach powodowało wysoką niestabilność. Spróbuję potem pokopać. Dobry wpis bo nie wiedziałem, że kiedykolwiek coś takiego w F1 testowali.
@SmokzDepresja pamietajmy ze tamte auta były lżejsze o 200 kg niż obecne a mocy miały dużo. Widocznie to generowało nowe problemy które nie były warte by nad tym pracować dalej w tamtym czasie.
@JuzefCynamon: Prawda prawda. Nawet jeżeli ta koncepcja okazałaby się całkiem dobra to nie opłacało się inwestować w nią w ciemno. W 2004 symulatory, pomimo iż rozwinięte, nie dawały tak dokładnych wyników jak teraz. Trzeba by spędzić sporo czasu i pieniędzy na doprowadzenie jej do perfekcji. Pchanie pieniędzy w coś co dałoby ten sam rezultat jak proste skrzydło było bezsensowne.
@JuzefCynamon: Czy tam nie był zbyt duży przepływ turbulentny spowodowany pracą opon? Skrzydła do pracy potrzebują przepływu laminarnego, inaczej nie potrafią wygenerować odpowiedniego docisku.
Pomysł z 2005 by było więcej wyprzedzania.
Ferrari F2005 (Rubens Barrichello)
Toyota T105/105B (Ralf Schumacher)
#f1
Dobry wpis bo nie wiedziałem, że kiedykolwiek coś takiego w F1 testowali.