Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@DwuJednorozec: i o ile mi wiadomo jeszcze długo nie będzie. Pojawiła się jednak wersja GT. Dopłaciłem tę stówkę za nic, ale przynajmniej mam sprzęt. Nawet używek nie da się kupić, chyba że drożej niż nowe.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@DwuJednorozec: u mnie przesiadka z t300. Miałem zatrzymać ten polski wheel stand pro, ale do dd 8 nm chyba by mi się oderwał od podłogi. Myślałem, że moza jest dostępna. Z r5 chyba nie ma problemów jak sprawdzałem kilka dni temu.
@Jonn no R9 teraz druga rewizję wprowadzają i przestała być dostępna po prezentacji. Zmienia się to, że koło od r5 będzie można zamontować bo dodają piny i będzie tak samo jak w R5 wyglądać.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@MrShatan: nie, zwykły zestaw pedałów CSL, który kupiłem za 300 zł. Stojak Next level Racing dd za 900 zł, baza 600 eur, kierownica 120 eur.
@Jonn oj tak. LC to podstawa. Więcej w czasach zyskasz na najtańszym hamulcu z LC niż na najlepszym DD. Po prostu dzięki ich charakterystyce działania można ćwiczyć pamięć mięśniową przy hamowaniu. Przy zwykłej sprężynie bardzo ciężko o "costintency" czyli najważniejszym parametrze w czasie wyścigu.
@Jonn a to jest tak, że też piszą o tym jak to mój f-gt lite się nie nadaje pod twarde LC bo się podnosi przy hamowaniu środkowy element. Ale wystarczy dobrze dostosować pod kątem i jest ok. Wystarczy że ogarniesz takie stopery do kółek i nie będziesz tego trzymać na kafelkach by się ślizgało i będzie git. Ja też blokowałem przesuwanie się pedalow przed zakupem riga kartonem z ciężkimi rzeczami.
@DwuJednorozec:
@Jonn:
Kiedy na wiosnę chciałem kupić CSL DD 8nm też mi wszyscy mówili że będę czekał w nieskończoność. Z tym co było zrobiłem koszyk i napisałem na support jak bardzo zależy mi na tej bazie. Następnego dnia ok. 10 rano miałem bazę dodaną do koszyka ( ͡° ͜ʖ ͡°)

I tak jak mówi @DwuJednorozec LC to podstawa, chociaż ja te elastomery #!$%@?łem na rzecz sprężyn
@Jonn: no właśnie nie, ale zrobiłem koszyk z tym co było a bazę do koszyka mi support dodał. Nie wiem jakie procedury ma Fanatec, ale być może czekali aż z produkcji na magazyn zejdzie jakaś ilość sztuk. Ktoś może miał dobre serduszko i wiedział że na magazynie już czeka ileś baz to mi jedną dodał do koszyka. A może dostałem jakąś bazę ze zwrotu - nie wiem, ale byłem rad że
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@newerty: @MrShatan: ja pierdzielę, dziś pierwszy raz jechałem na dd i nie umiem na tym jeździć... T300 mi sama odbijała do kierunku jazdy, a ta w ogóle... Na razie tylko forza 5.
@Jonn acha, myślałem że grasz w coś poważnego xd to na forze to szkoda kasy na load cell. Ja wolę w forze 5 grać na padzie. Poszukaj jakiś ustawień na necie, to pewnie kwestia tego. Ogólnie to nie jest chyba sprzęt pod tą grę, oglądałem kiedyś filmik na yt kanał Lucek. On na dd gra w forze, poszukaj może jakieś swoje ustawienia udostępnił
@Jonn: nie wiem jak forza horizon, ale ogólnie DD to taki sam ffb jak w kierach na pasku czy zębatkach i odczucia powinny być zbliżone z tym że DD jest silniejszy i lepszy w przekazywaniu detali.

W załączniku wrzucam ustawienia swojego CSL DD. Gram głównie w iRacing, tobie też polecam chociaż wiem że model subskrypcji miesięcznej to #!$%@? ale w sumie gra jest tego bardziej niż warta. Fanalaba nie używam zupełnie
źródło: comment_1671735386AyBUhJpZFtnq4HQvryxBnI.jpg
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@newerty: @MrShatan: dzięki wam chłopaki! Zaczyna to już powoli działać jak trzeba. Pobawię się jeszcze trochę w forza, ale już kupiłem Rally. Mam PC więc GT odpada. iRacing to jeszcze dla mnie świat nie odkryty i chyba jeszcze za słabo jeżdżę.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@newerty: ustawienia w sterowniku Fanatec jak rozumiem są niezależne od tych w grach, gdzie również ustawia się podobne parametry?
@Jonn najlepiej to jak zaczynasz grać w coś nowego to wchodzisz na stronę Fanatec i na niej jest forum. I są działy z każdą grą, gdzie wrzucają pracownicy fanatec rekomendowane ustawienia. Baza może zapisać 5 setupow. Ja przed grą na kierownicy zmieniam setup do danej gry. Tak musisz ustawić w grze i w tej aplikacji fanatec
iRacing to jeszcze dla mnie świat nie odkryty i chyba jeszcze za słabo jeżdżę.


@Jonn: właśnie zaletą iRacing jest to że możesz jeździć od samego początku bo inni kierowcy w wyścigu są dobierani na podstawie podobnych umiejętności. Poza tym w iRacing fajne jest to że nie uczy ślepego podążania do zwycięstwa ale też bezpieczeństwa. A tak mniej tajemniczo to zbierasz tam Safety Ranking i punkty umiejętności iRanking.

ustawienia w sterowniku Fanatec
@Jonn: iRacing jest super że jak chcesz pojechać wyścig to po prostu opalasz grę i co godzinę lub dwie jest wyścig. Chcesz jechać fixed'y to masz fixed'y. Chcesz jechać długi wyścig to jedziesz długi, chcesz endurance to co weekend jest endurance i niemal każdy wyścig masz z pełnym gridem. Na polskim yt.com możesz pooglądać Kubę Świderskiego on chyba robił serię o swoich początkach w iRacing. iRacing to takie trochę MMO simracingu.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@newerty: wiesz, tak sobie myślę że skoro jest taka promocja to daruję sobie inne gry typu assetto corsa czy dirt rally i zacznę właśnie od iRacing. Fajnie jakby można tam było pojeździć tak treningowo najpierw.
@Jonn: Bardzo dobra decyzja ( ͡° ͜ʖ ͡°)

24/7 są sesje treningowe z prawdziwymi ludźmi. Możesz też jeździć z AI lub stawiać swoje offline'owe test drive'y.

Generalnie na początek dostaniesz licencję 'Rookie' i w wyścigach drogowych będziesz mógł jeździć tylko Mazdą MX-5 i Toyotą GR86 (być może coś jeszcze ale nie pamiętam co jest w Rookie).

W Rookie nie obchodzi cię jeszcze iRating tylko Safety. Wbijając 3.0
źródło: comment_1671887288JHmpf39kgDmUe7PLUoKDfc.jpg
@Jonn no i dobrze. Ważne by mieć zabawę z tego. Jak trochę się podszkolisz to będziesz mógł spokojnie walczyć w iRacing. Niestety ale dla randkowego ścigania na bardziej poważnie to tylko iRacing. ACC sporo cię nauczy ale jestem zdania by jeździć czym wolniejszym na start niż gt3. Na szczęście w acc od jakiegoś czasu jest gt4. W iRacing trochę hejtowane z powodu za łatwego prowadzenia przez co sporo osób to hamiltony w
@Jonn nie sprawdzałem w sumie jak wygląda gt4 w acc ale zawsze lepiej się uczyć podstaw i torów w wolniejszych autach. Najlepiej jakby były to wyścigi fixed. Ale w acc w większości można TC, ABS i breakbalnace regulować. Z drugiej strony bierzesz zawsze najszybszy preferowy config i tyle z ustawiania zazwyczaj w ferarrce z tego co pamiętam.
@DwuJednorozec: @Jonn: Przesadą według mnie jest stwierdzenie że trzeba uczyć się jeździć 'od początku'. Trzeba po prostu jeździć, jeździć dużo. Przykładowo dla mnie nauka toru to ok. 100-200 okrążeń aby osiągać jakieś w miarę przyzwoite czasy.

W iRacing trochę hejtowane z powodu za łatwego prowadzenia przez co sporo osób to hamiltony w tej serii.

Wiele się mówi o modelu jazdy w iRacing, ale tego że jest łatwy to jeszcze nie
@newerty odnośnie tego łatwego prowadzenia to miałem na myśli gt4 o którym w tym sezonie się nasłuchałem, że nie warto jeździć przez to, że za łatwo jest utrzymać auto w torze. Przez co ludzie myślą jacy to oni dobrzy nie są. A to przekłada się na dużą liczbę incydentów.

Co do jeżdżenia wolniejszym autem to można sobie nawyki lepsze wypracować mając więcej czasu pomiędzy zakrętami by przygotować się odpowiednio do niego. Najważniejsze
@DwuJednorozec:
Nie zrozum mnie źle, nie za bardzo chcę wchodzić w jakieś dyskusje o sposobach nauki. Po prostu uważam że najwięcej można się nauczyć po prostu jeżdżąc a nie jeżdżąc tylko czymś konkretnym. Jak sam mówisz, czymś wolnym nauczy się toru a po przesiadce na inne auto i tak będzie się musiał uczyć jeżdżenia niemal od początku.

Poza tym GT4 tak bardzo nie różnią się od GT3.

gt4 o którym w
@newerty akurat monza t1 to nawet w top splitach jest miejscem gdzie ludzie kończą wyścig xD
No gt4 w tych godzinach puste (14 osób się ściga). No ale na pcap w c klasie masz teraz tylko 28 osób. Ale w ferarce gt3 w clasie D masz 76 aż.
Coś ostatnio ferrari jakieś popularne po tym jak w week13 można było robić Sr.