Wpis z mikrobloga

#krakow znowu obłudny w social mediach. Ogranicz wysiłek fizyczny na otwartej przestrzeni i unikaj długotrwałego przebywania na zewnątrz, ale jednocześnie zamień samochód na komunikację miejską. Przecież to się wzajemnie wyklucza. Mam iść kilkanaście minut na przystanek i czekać np. pół godziny na autobus zamiast jechać w pojeździe z dobrej klasy filtrem kabinowym?
Tym bardziej że pandemia dobitnie udowodniła, że ruch samochodowy w tym mieście ma znikomy wpływ na jakość powietrza.
goferek - #krakow znowu obłudny w social mediach. Ogranicz wysiłek fizyczny na otwart...

źródło: comment_16715203422kQ2QkVPj6XLsoUc0KfTEo.jpg

Pobierz
  • 30
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

Tym bardziej że pandemia dobitnie udowodniła, że ruch samochodowy w tym mieście ma znikomy wpływ na jakość powietrza.


@goferek: Ktoś sobie ubzdurał, że trzeba wyrzucić samochody z miasta (po to aby było więcej miejsca na kurniki inwestycyjne) więc narracja musi się zgadzać. Samochody = zło, i już. A jeśli fakty pokazują coś innego... to tym gorzej dla faktów.
  • Odpowiedz
@GaiusBaltar: szkoda że nie idziemy kierunkiem zachodnim. Solidna komunikacja zbiorowa, uspokojenie ruchu w centrum (i ograniczenie tam parkowania, bez uprzywilejowanych świętych krów), ale jednoczesne stworzenie siatki wydajnych przelotówek z parkingami na obrzeżach zarówno samego miasta, jak i centrum.
  • Odpowiedz
@goferek: wysunę hipotezę. Jedynym sposobem utworzenia sprawnej, płynnej oraz szybkiej komunikacji miejskiej jest drastyczne zmniejszenie ruchu samochodów osobowych, a w zasadzie eliminacja samochodów osobowych.
  • Odpowiedz
@CrazyxDriver: dlaczego tak twierdzisz? Przecież auta w ogóle nie wadzą komunikacji miejskiej. Popatrz na komunikację w dni/w godzinach gdy ruch jest znikomy. Nagle komunikacja miejska jedzie szybko i sprawnie? Przemieścisz się przez miasto równie szybko, jak własnym środkiem transportu? Nic bardziej mylnego. Komunikacja kursuje rzadko, a jeśli na jakiejś ulicy tworzy się zator, to zazwyczaj spowodowany przez autobus komunikacji miejskiej, który jedzie 25 km/h.
Dodatkowo popatrz na średnią prędkość tramwajów
  • Odpowiedz
Popatrz na komunikację w dni/w godzinach gdy ruch jest znikomy. Nagle komunikacja miejska jedzie szybko i sprawnie?


@goferek: Na podstawie mojego doświadczenia z północy: tak, jedzie szybciej i sprawniej

a jeśli na jakiejś ulicy tworzy się zator, to zazwyczaj spowodowany przez autobus komunikacji miejskiej, który jedzie 25 km/h.


@goferek: też się nie zgodzę, spowodowany jest brakiem umiejętności włączania się do ruchu przez kierowców, którzy boją się nacisnąć mocniej
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@goferek: tak to jest jak w radzie miasta zasiadają rowerzyści którzy nienawidzą samochodów i tak chcą udupic wszystkich mieszkańców. Bym ja do tej rady się nie dostał i nie pokazał im miłości do rowerzystów.
  • Odpowiedz
@goferek: Nie twierdzę ponieważ na początku napisałem, że wysuwam hipoteze. Kolejna rzecz przykład jadąc 130 z Azorów stałem w korku nie raz i to takim, że jechałem zamiast 30-35 minut do GK tylko 1h , albo przykład dojazdu do Pętli Krowodrzy Górki zamiast 5 minut trwał 15 minut.
Nie, nie przemieszczę się szybciej wgl tu nie mówimy o porównaniu własnego pojazdu do KM.
Jeżeli chodzi o zatory to musisz rozwinąć
  • Odpowiedz
też się nie zgodzę, spowodowany jest brakiem umiejętności włączania się do ruchu przez kierowców


@sejko: mam na myśli ulice typu Bieżanowska, Balicka, Księcia Józefa... Nie masz świateł. Ruch blokuje powoli jadący autobus, który w magiczny sposób nie przyspiesza gdy nie ma ruchu, bo to on jest ruchem ( ͡° ͜ʖ ͡°)
@Lardor: powinni rano respawnować decyzyjnych urzędników w losowych punktach miasta. I kazać im
  • Odpowiedz
Jeżeli chodzi o rowerzystę to przepraszam, ale to jest nierealistyczne. Nie powiem ile razy szybciej jechał ode mnie tramwaj zawsze.


@CrazyxDriver: ale patrzysz na prędkość tramwaju kiedy przejeżdża on obok Ciebie? Bo mi chodzi o realną prędkość przejazdu jako pasażer na danej trasie.

W Krakowie średnia prędkość tramwajów to 18,8 km/h, co daje naszemu miastu 7. miejsce w
  • Odpowiedz
@goferek: > @CrazyxDriver: ale patrzysz na prędkość tramwaju kiedy przejeżdża on obok Ciebie? Bo mi chodzi o realną prędkość przejazdu na danej trasie.
ale wez pod uwage, ze tramwaj nie zatrzyma sie szybko, latwo i w miejscu - co chwile jest na zmiane swiatlo, przystanek, przejscie,przecinka z ulica/ruchem samochodowym. jak ma wydzielony pas na zieleni to jedzie szybko. jak musi uwazac na swiete krowy to juz gorzej. jak
  • Odpowiedz
@goferek: ale wiesz jak jest ze średnią prędkością? Stoisz na światłach to wliczasz 0 km/h przez minute gdzieś. To jest jak masz wolontariusz, pracowników i prezesa gdzie 2 pracowników zarabiają 3 000 zł, wolotariuszy masz 1, a prezes 15 000 zł co średnio wychodzi, że średnio na osobę pracującą w firmie wychodzi 5 250 zł. Taka jest zabawa ze średnią.
  • Odpowiedz
Ktoś sobie ubzdurał, że trzeba wyrzucić samochody z miasta (po to aby było więcej miejsca na kurniki inwestycyjne


@GaiusBaltar: To jest dosłownie powód dlaczego miasta usuwają samochody z centrum, miejsce parkingowe, nawet wysoko płatne zawsze zarobi mniej niż ogródek restauracji na tym miejscu
  • Odpowiedz
@CrazyxDriver: Patrząc na to jak się jeździ w Krakowie w godzinach szczytu na popularnych trasach, również aglomeracyjnych (mówię o tobie zasrane 304...), to jak połowa kierowców zostawi samochód to myślę, że tak spokojnie z 80% z nich zostanie na przystanku, a nie dojedzie sprawną i wygodną komunikacją miejską do pracy.
MPK twierdzi, że nie ma ani taboru, ani kierowców, a miasto twierdzi, że nie ma pieniędzy. Za to są pierwsi
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 3
@GaiusBaltar: szkoda że nie idziemy kierunkiem zachodnim. Solidna komunikacja zbiorowa, uspokojenie ruchu w centrum (i ograniczenie tam parkowania, bez uprzywilejowanych świętych krów), ale jednoczesne stworzenie siatki wydajnych przelotówek z parkingami na obrzeżach zarówno samego miasta, jak i centrum.

@goferek: hahahaha dobre xD panie, to trzeba usiąść na spokojnie. Najpierw trzeba uchwalić dodatkowe podatki od samochodów, zakazać wjazdu do centrum, usunąć wszelkie parkingi. Jak już wszyscy będą mieli utrudnione
  • Odpowiedz