Wpis z mikrobloga

Zmiany ode mnie do wprowadzenia na juz w F1:

1. Skonczenie z tym glupim oddublowywaniem sie. Wyjezdza SC, stawka sie zbija to trzeba ich po prostu cofnac na odpowiednie miejsca a nie zeby jechali cale kolejne okrazenie i wszyscy musza czekac i marnowac wyscig na maruderow. Tam kierowcy mowia, ze "hurrr durrrr chodzi o paliwo, ze wtedy wiecej bedziemy miec". Ty sie ciesz jeden z drugim, ze kosztem tych paru litrow odzyskujesz strate okrazenia.

2. Przebudowa alei serwisowej. Trzeba maksymalnie skrocic aleje serwisowa. A juz koniecznie jak te brytole chca sobie organizowac wyscig na Silverstone to sa pierwsi w kolejnosci. Nie dosc, ze ograniczenie do 60 przez ten kretynski wjazd to jeszcze aleja super dluga. Pit stop powinien jak najkrocej trwac razem z przejazdem przez aleje wtedy wiecej by sie dzialo na torze bo by bardziej sie oplacalo brac nowe opony. Limit predkosci moze zostac te 80 km/h chociaz mozna pomyslec nad podniesieniem do 100 km/h ale konieczne jest zrobienie jak najkrotszych alei serwisowych.

To tak na szybko ode mnie. Jak macie swoje pomysly to mozecie podrzucic.
#f1
  • 9
@JulianGangol: albo nie oglądasz F1 dłużej niż sezon, albo nie przemyślałeś tego co napisałeś.

Ad 1) po to jadą całe okrążenie żeby mieli taką samą ilość paliwa co reszta stawki. Wiesz ile czasu „kosztuje” nawet 1kg paliwa więcej? Tak, paliwo w F1 podajemy w kilogramach, a nie litrach
Ad 2) kiedyś nie było limitu prędkości w pitlane, wiesz ile wypadków było? Poza tym to jest dodatkowy element strategii.

Zaufaj mi, że
@JulianGangol: Odnośnie SC ja bym usunął neutralizację czasów tzn. jeśli wyjeżdża SC na tor to kierowcy ustawiają się w kolejce za nim, ale restart przebiega normalnie z pól startowych i 1 kierowca rusza na znak świateł a kolejni kierowcy po czasie, który tracili na okrążeniu przed wyjazdem SC. A i jeszcze zamknął bym aleje serwisową na czas SC, aby nikt nie zyskał nieszczęściu kogoś innego. Po zrobieniu czegoś takiego liczyłoby się
@SchabowyZMizeriom: paliwo można odliczyć, czyli ktoś oddublowany musi mieć na koniec wyścigu wymagane + wyliczoną ilość za darmowe oddublowanie okrążenia.

@JulianGangol:
co do pitlane to darmowy drs na okrążeniu wyjazdowym byłby dobrym początkiem, może nawet jakieś boosty w postaci zwiększonego ERS czy chwilowego zniesienia limitu przepływu paliwa.
@rkeere: Zamykanie alei na czas SC jest bez sensu, samochody uszkodzone w czasie zdarzenia, które doprowadziły do wyjazdu powinny mieć prawo do naprawy uszkodzeń a nie że kierowcy będą krążyć rozpadającym się bolidem aż nie otworzą im alei. Zamiast tego wystarczyłaby kara stop&go niwelująca potencjalny zysk na zjeździe. A co do neutralizowania czasów, to Latifi by musiał czekać całe kółko zanim by ruszył
@QRQ: Co odliczyć? Czas okrążenia? xD przecież 1kg paliwa w F1 to (w zależności od toru) około 0.5 do nawet 1 sekundy straty per okrążenie. A ile bolid spala paliwa na okrążenie to sobie sprawdź i oblicz jak bardzo w dupie byłyby te bolidy.

Odnośnie darmowego DRS i „zwiększonego ERS” to nawet się nie wypowiem bo szkoda czasu
@SchabowyZMizeriom: po pierwsze mam w dupie ze sie podaje w kg a nie litrach. ja powiedzialem w litrach bo tak mi pasowalo a ty chcesz wyjsc na madrzejszego i sie oczywiscie wtracic ze jestes super znawca choc w zaden sposob nie popycha to dyskusji do przodu.
Po drugie to jest piekne jak mozna nie zrozumiec w ogole sensu wypowiedzi. Powiedzialem ze trzeba skrocic do minimum aleje serwisowa i przedyskutowac podwyzszenie limitu
@JulianGangol: Paliwo w F1 jest wyrażane w kg bo zmienia swoją objętość w zależności od temperatury. To są rzeczy, w których nie możesz sobie zmieniać jednostki „bo tak Ci pasuje”. Na drodze ograniczenia prędkości też traktujesz jako mile na godzinę „bo tak Ci pasuje”?
F1 to sport, gdzie liczy się nawet 0.1 kg masy bolidu, a Ty uważasz, że kierowcy powinni być wdzięczni, że mogą się oddublować bez jazdy całego okrążenia?