Elo mirki, N47 E90 ogrzewanie ledwo śmiga. Rok temu grzało aż miło. Z lewej strony z nawiewów coś tam ledwo ciepłe a z prawej chłodne. Termostat sprawny silnik trzyma 88 stopni. Układ zapowietrzony? Wydaje mi się że w e90 jest jeden odpowietrznik tyllo na górze, łatwo dostępny? Czy może gdzieś jeszcze schowany?
@boa_dupczyciel: nie wiem jak z e90, ale w każdym e46 to jest zazwyczaj problem zapchanej nagrzewnicy albo #!$%@? elektrozaworu pod maską, czasami niektórym jeszcze pomaga wymiana jeża
@boa_dupczyciel: zrob inpa ustawienie klap sterujacych nawiewami + rozbierz dmuchawe pod schowkiem pasazera i zobacz, tam czesto wyhacza sie jeden tunel powietrzny bo jest #!$%@? skonstruowany i cieple powietrze leci w #!$%@? a zimne dochodzi bo tak jest klapa
@boa_dupczyciel: jak już będzie rozgrzany, przejedź się nim dosłownie kawałek używając większych obrotów 5/7k i zobacz czy wtedy będzie lecieć ciepłe pod obciążeniem
@bruhh: jeszcze nie byłem przy aucie ale poczytałem troche na bmw forum z usa i sporo podobnych przypadków - większość pisze, że nagrzewnica przytkana jakimś osadem/syfem. Myślisz że to moze być to?
@boa_dupczyciel: tam jest trochę ciulowy dostęp ale można dotknąć węża w komorze silnika który idzie do nagrzewnicy. Jeśli wejściowy będzie gorący a wyjściowy zimny to wiadomo na 100% że zatkana
@boa_dupczyciel: No tak pompka jak nie działa to w ciul dłużej się środek nagrzewa ale nie ma to wpływu na nagrzewnicę. #2 jest wejściowy, #3 wraca do bloku pod filtrem oleju. Przeszkadza trochę rura dolotowa ale powinieneś być w stanie sięgnąć tam ręką. Włącz nadmuch na minimum i temperaturę na max.
Pompkę trzeba naprawić, wymieniasz szczotki i wszystko bangla.
@Koichi: dobra szczoty wymieniłem i działa rest przynajmniej ale oczywiście nie miało to wpływu na wydajność grzania podczas odpalonego silnika. Będę diagnozował przez święta. Z tego co wymacałem to wąż wchodzący do nagrzewnicy jest gorący w hooy a wylot jest taki sobie. Czyli przepustowość wodna nagrzewnicy jest mocno ograniczona. Pewnie czeka mnie płukanie.
@sha128: ja nie wiem czy nawet mam elektrozawór jakiś ale z tego co wymacałem to będzie to przytkana nagrzewnica na 90% myślę. Przez święta ją zaatakuję. #!$%@? ciśnienie wstecznie a to co nie wyleci rozważam zalać kwasem fosforowym. Nie powinno ruszyć aluminium a jakieś kamienne/węglanowe osady powinno rozpuścić. Yolo
@jmwaj: nie będę wymieniał nagrzewnicy za #!$%@? w tym gruzie moim :D Jak wodą nie pojdzie to stężony H3PO4 poleci. Jak nie przetka to trudno, będzie przynajmniej zabawa. Byle nie rozszczelniło bo wtedy musiałbym ją wymienić a tego nie chce bardzo. Wolałbym zebrać kose pod zebra niz ściągać deske rozdzielczą ;(
@boa_dupczyciel: wiec tak, ta pompka dodatkowa co jest na gorze w silniku nie ma nic wspolnego z twoim problemem. To dodatkowa pompa wody elektryczna, tzw. Restwarme po niemiecku, zeby chodzila po wylaczeniu (masz guzik na panelu klimy, po za tym, n47 juz poliftowe prawdopodobnie jej nie miały) silnika i dawala jeszcze kilka minut ciepło do srodka kabiny, ona leci tylko i wylacznie do nagrzewnicy. W normalnych stanie ona jest "luzna" tj
jeszcze nie byłem przy aucie ale poczytałem troche na bmw forum z usa i sporo podobnych przypadków - większość pisze, że nagrzewnica przytkana jakimś osadem/syfem. Myślisz że to moze być to?
@boa_dupczyciel: problem jest taki, ze nie ma tego jak za bardzo sprawdzic. Sa warsztaty ktore maja urzadzenia do plukania ukladu chlodzenia, ale to jest mnostwo roboty i mnostwo wchodzi tam tego srodka czyszczacego, to trwa wieki bo musi to rozpuscic
@bruhh: nie wydaje sie aby to było dużo roboty. Dostęp do wężów jest w miarę dobry, odepnę je, zaleje nagrzewnice kwasem a potem podepnę węża ogrodowego i dam #!$%@? miodu. Na końcu destylowaną żeby wypłukać, zapnę węże układu i doleje koncentratu g11 do pełna. Będzie lux
@Raek: @bruhh: @jmwaj: @Koichi: @sha128: @Margrand: Problem rozwiązany. Z nawiewów leci lawa. Zalałem nagrzewnice wrzątkiem z kwasem cytronowym. Łącznie zużyłem z 10 litrów wody i 3 kg kwasku. Zalewałem, trzymałem pół godziny i zalewałem świeżym. Kwas wylatywał mocno żółty (wlewany był bezbarwny) więc coś rozpuszczał (hehe inb4 nagrzewnice). Ostatnią porcje zostawiłem na noc. Dziś rano podłączyłem bieżącą wodę z węża i wypłukałem w obu kierunkach. Dużo
@boa_dupczyciel: Dobrze wiedzieć. Zalej płynem G11 bo znowu może się zatkać. Ja w zeszłym roku przy wymianie pompy wody przejechałem kilkanaście kilometrów na płukance Liqui Moly żeby całość złapała temperaturę. Wyjąłem termostat żeby obieg szedł od razu na cały układ. I potem poszło 25L wody destylowanej aż zlatywała idealnie czysta. Za rok znów całość powtórzę przy wymianie płynu. Zero problemów z grzaniem płyn w zbiorniczku po 15k czyściutki.
@jmwaj: kiedy miałeś wymienianą? Mało prawdopodobne że nową zatkało szybko.
Zdjalem Wąż wylotowy z podszybia a wlotowy odczepiłem zlączką od głównego węża chłodniczego (wchodzi w niego od spodu). Na króciec pod podszybiem założyłem wąż ogrodowy i zalewałem.
Trzeba zdemontować osłonę podszybia z filtrem kabinowym. Dostęp wciąż jest kiepski potrzebne są długie szczypce aby zdjąć opaskę z węża. Ale da się w miarę bez lipy na spokojnie.
Elo mirki, N47 E90 ogrzewanie ledwo śmiga. Rok temu grzało aż miło. Z lewej strony z nawiewów coś tam ledwo ciepłe a z prawej chłodne.
Termostat sprawny silnik trzyma 88 stopni.
Układ zapowietrzony? Wydaje mi się że w e90 jest jeden odpowietrznik tyllo na górze, łatwo dostępny? Czy może gdzieś jeszcze schowany?
Brak błędów w modułach klimy ihka, jbe, kombi
Pomusz (╯︵╰,)
@bruhh: thx sprawdzę to
@Margrand: powiedz więcej jeśli wiesz
Zakladam ze awaria dodatkowej pompki wody numer 4 można wykluczyć? Czy nie?
Czym jest ten duży wąż numer 12?
@sha128: @bruhh: wołam dla zasięgów
Pompkę trzeba naprawić, wymieniasz szczotki i wszystko bangla.
Btw szacun za suwmiarkę, mam taka sama chyba, japan quality bwoii
Jak wodą nie pojdzie to stężony H3PO4 poleci. Jak nie przetka to trudno, będzie przynajmniej zabawa. Byle nie rozszczelniło bo wtedy musiałbym ją wymienić a tego nie chce bardzo. Wolałbym zebrać kose pod zebra niz ściągać deske rozdzielczą ;(
@boa_dupczyciel: problem jest taki, ze nie ma tego jak za bardzo sprawdzic. Sa warsztaty ktore maja urzadzenia do plukania ukladu chlodzenia, ale to jest mnostwo roboty i mnostwo wchodzi tam tego srodka czyszczacego, to trwa wieki bo musi to rozpuscic
Problem rozwiązany. Z nawiewów leci lawa.
Zalałem nagrzewnice wrzątkiem z kwasem cytronowym. Łącznie zużyłem z 10 litrów wody i 3 kg kwasku. Zalewałem, trzymałem pół godziny i zalewałem świeżym. Kwas wylatywał mocno żółty (wlewany był bezbarwny) więc coś rozpuszczał (hehe inb4 nagrzewnice). Ostatnią porcje zostawiłem na noc. Dziś rano podłączyłem bieżącą wodę z węża i wypłukałem w obu kierunkach. Dużo
Zdjalem Wąż wylotowy z podszybia a wlotowy odczepiłem zlączką od głównego węża chłodniczego (wchodzi w niego od spodu). Na króciec pod podszybiem założyłem wąż ogrodowy i zalewałem.
Trzeba zdemontować osłonę podszybia z filtrem kabinowym. Dostęp wciąż jest kiepski potrzebne są długie szczypce aby zdjąć opaskę z węża. Ale da się w miarę bez lipy na spokojnie.