Elo mirki, N47 E90 ogrzewanie ledwo śmiga. Rok temu grzało aż miło. Z lewej strony z nawiewów coś tam ledwo ciepłe a z prawej chłodne. Termostat sprawny silnik trzyma 88 stopni. Układ zapowietrzony? Wydaje mi się że w e90 jest jeden odpowietrznik tyllo na górze, łatwo dostępny? Czy może gdzieś jeszcze schowany?
@boa_dupczyciel: nie wiem jak z e90, ale w każdym e46 to jest zazwyczaj problem zapchanej nagrzewnicy albo #!$%@? elektrozaworu pod maską, czasami niektórym jeszcze pomaga wymiana jeża
@boa_dupczyciel: zrob inpa ustawienie klap sterujacych nawiewami + rozbierz dmuchawe pod schowkiem pasazera i zobacz, tam czesto wyhacza sie jeden tunel powietrzny bo jest #!$%@? skonstruowany i cieple powietrze leci w #!$%@? a zimne dochodzi bo tak jest klapa
@boa_dupczyciel: jak już będzie rozgrzany, przejedź się nim dosłownie kawałek używając większych obrotów 5/7k i zobacz czy wtedy będzie lecieć ciepłe pod obciążeniem
@bruhh: jeszcze nie byłem przy aucie ale poczytałem troche na bmw forum z usa i sporo podobnych przypadków - większość pisze, że nagrzewnica przytkana jakimś osadem/syfem. Myślisz że to moze być to?
@boa_dupczyciel: tam jest trochę ciulowy dostęp ale można dotknąć węża w komorze silnika który idzie do nagrzewnicy. Jeśli wejściowy będzie gorący a wyjściowy zimny to wiadomo na 100% że zatkana
@boa_dupczyciel: No tak pompka jak nie działa to w ciul dłużej się środek nagrzewa ale nie ma to wpływu na nagrzewnicę. #2 jest wejściowy, #3 wraca do bloku pod filtrem oleju. Przeszkadza trochę rura dolotowa ale powinieneś być w stanie sięgnąć tam ręką. Włącz nadmuch na minimum i temperaturę na max.
Pompkę trzeba naprawić, wymieniasz szczotki i wszystko bangla.
@Koichi: dobra szczoty wymieniłem i działa rest przynajmniej ale oczywiście nie miało to wpływu na wydajność grzania podczas odpalonego silnika. Będę diagnozował przez święta. Z tego co wymacałem to wąż wchodzący do nagrzewnicy jest gorący w hooy a wylot jest taki sobie. Czyli przepustowość wodna nagrzewnicy jest mocno ograniczona. Pewnie czeka mnie płukanie.
@sha128: ja nie wiem czy nawet mam elektrozawór jakiś ale z tego co wymacałem to będzie to przytkana nagrzewnica na 90% myślę. Przez święta ją zaatakuję. #!$%@? ciśnienie wstecznie a to co nie wyleci rozważam zalać kwasem fosforowym. Nie powinno ruszyć aluminium a jakieś kamienne/węglanowe osady powinno rozpuścić. Yolo
Tylko teraz jest problem - trzeba znaleźć Kaczorowi takiego rywala, który by go podcoorwiał tak jak Kapela. A drugiego takiego lewaka we Freakach nie ma niestety. Kapela ma tą zaletę, że dla niego jest cała masa prawaków do prowokowania, odwrotnie już tak fajnie nie ma #famemma #primemma
Elo mirki, N47 E90 ogrzewanie ledwo śmiga. Rok temu grzało aż miło. Z lewej strony z nawiewów coś tam ledwo ciepłe a z prawej chłodne.
Termostat sprawny silnik trzyma 88 stopni.
Układ zapowietrzony? Wydaje mi się że w e90 jest jeden odpowietrznik tyllo na górze, łatwo dostępny? Czy może gdzieś jeszcze schowany?
Brak błędów w modułach klimy ihka, jbe, kombi
Pomusz (╯︵╰,)
@bruhh: thx sprawdzę to
@Margrand: powiedz więcej jeśli wiesz
Zakladam ze awaria dodatkowej pompki wody numer 4 można wykluczyć? Czy nie?
Czym jest ten duży wąż numer 12?
@sha128: @bruhh: wołam dla zasięgów
Pompkę trzeba naprawić, wymieniasz szczotki i wszystko bangla.
Btw szacun za suwmiarkę, mam taka sama chyba, japan quality bwoii