Wpis z mikrobloga

@bartektokotyo: Sam też się rozglądam. Jaki budżet? Generalnie dowiadywałem się w tym tygodniu o dwie sztuki za około 65k PLN to od razu odpuściłem. 150k km+ na blacie, a olej w skrzyni wymieniony raz albo wcale :)

Albo rozrząd wymieiony bez pompy wody czyli w sumie wymiana po kosztach...
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@piwakk: pompy wody w TFSI na 1 montaz są dość felerne i potrafią przeciekać przy rozbiegu rzędu 100k więc możliwe że ktoś już to już wymienił jeszcze przed wymiana rozrządu. Jeżeli pompa była w dobrym stanie to nie widzę powodu żeby ją wymieniać bo tak
No niby tak, ale jak się robi już rozrząd to jak ktoś dba o auto to wymieni te pompę od razu. Dla mnie to oznaka, że ktoś po prostu niezbyt dba o auto.


@piwakk: po co niby? Ori pompy potrafia przezyc ten silnik xD sam mam ori pompe w prawie 20 letnim aucie
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@piwakk: To samo z haldex. Wymiana oleju z czyszczeniem sitka, większość nie ma o tym pojęcia do czasu aż zacznie auto buksowac przednimi kołami. Oprocz tego jest jeszcze olej w skrzyni kątowej i tylnym moście.
@bartektokotyo: mialem 2 sztuki,1.8T quattro 2012 i1.8T z USA 2016. Obie z mokrymi DSG DQ250 6b i takie polecam, DSG7 suche sa slabsze. Silniki super, szybko sie rozgrzewaja, rozrzad trzeba wymieniac tak co 100kkm, ale to duzo zalezy od oleju i stylu jazdy - w jednym bylo 160kkm i lancuch byl do wymiany, a w 2016 lancuch po 60kkm byl tez do wymiany. Reszta elementow silnika jest stosunkowo trwala
@SpokojnyPan: No wyżej ktoś napisał, że są dość felerne ( ͡° ͜ʖ ͡°) Wychodzę z założenia, że jak serwisować to jak trzeba, a nie po kosztach.

Z resztą przy takim 1.8 TSI z tamtych lat radzą zwracać uwagę na pompe wody, bo może powodować problemy, więc chyba tu jednak może być podobnie.

@adrjenq: Tak, zgadza się. Przejrzałem trochę tematów na grupie facebookowej i widzałem wpisy o
@SpokojnyPan: co najlepsze to go nigdy nie zagrzałem, a prawdopodobnie coś z zaworami/coś około tego. Jak zaczął pracować na 3 cylindry to jeszcze kompresja była, a potem zniknęła
@SpokojnyPan: Tak, 2.0 TFSI CNTC z quattro. Zrobiłem tym autem 20k i wszystko było super, pół roku temu zrobiłem soft silnika i skrzyni. Po wymianie świec zaczął czasem wypadać zapłon, a teraz czekam na info od mechanika co z głowicą, bo im ją zawiózł
@adrjenq: hah, ale jaja. Właśnie wczoraj odebrałem swoje cnct od mechanika po wymianie tej pompy. Cała się rozszczelniła po 94k km. Droga była to zabawa bo cześć wziąłem z Aso