Wpis z mikrobloga

Witam to znowu ja. Pomysł kupna Volvo s40 ll gen 1.8 benzyna. Mam kilka pytań najlepiej do użytkowników:
-czy to ten sam silnik co w #ford fokus?
-czy silnik ten ma rozrząd na pasku czy łańcuchu?
-co brać, a na co uważać (liftingi i takie tam)
-tempomat jest rzeczą konieczną, czy istnieją czarne owce bez tego wynalazku?
-jakieś typowe usterki.
-czy składają się tylne fotele.
-gdzie zaczyna się korozja (jakieś punkty newralgiczne)

Samochodu nie będę kupował i ekspozatował na polskim rynku, oczekiwania od niego to to żeby jeździł i mnie nie #!$%@?ł. Na żałosne osiągi i wysokie spalanie przymknę oko, chodź czy istnieją wersję z szóstym biegiem?

#volvo
Rustyyyy - Witam to znowu ja. Pomysł kupna Volvo s40 ll gen 1.8 benzyna. Mam kilka py...

źródło: comment_1669766924narLlsn7LFSfkr3UhAzigi.jpg

Pobierz
  • 46
@Rustyyyy: Jedynie silniki 5 cyl. 2.4 są Volvo, reszta to z Forda. Zawieszenie i płyta podłogowa też.
Diesle 1.6, i 2.0 to grupy PSA.
Podobno 1.8 są odradzane, że tam jakieś wady są itd. Osobiście polecał bym 2.4, ale palą jak głupie.

6 biegów na pewno mają diesle. Nie wiem jak z benzynami od Forda.

W mojej dość ubogiej wersji jest tempomat. Warto uważać czy jest guzik AUX bo tak to
@badziebadla: Czyli R5 z tym ze nie kupuje tego samochodu bo go lubie tylko dla tego ze chce go używać jak narzędzia typu młotek. Nie ma innych godnych silników?
W sumie aż sprawdzę ile kosztuje te r5 zgaduje ze dużo i praktycznie ich nie ma.
@badziebadla: Jak kupię r5 to zapłacę super ubezpieczenie
Dobra jak te silniki to takie zło, to jakim cudem samochody z nim są jeszcze na drogach?
#!$%@? pytanie się o cos na wykopie odpowiedzi w stylu pijanych januszy z Podlasia
Napisałem wyraźnie pytania do użytkowników. Masz taki samochód?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@Rustyyyy:

Po tym, że zadajesz pytania i sam sobie na nie odpowiadasz wnioskuje, że po prostu myślałeś, że zaraz ktoś napisze, że jego dziadek (rocznik 1875) miał takie Volvo przez 15 lat i wymienił tylko dwie żarówki i wycieraczki, a silnik 1.8 to arcydzieło inżynierii, po czym poszedłbyś spać we wspaniałym humorze, że masz idealnego kandydata na samochód
@Rustyyyy:
- tak, silnik 1.8, to to samo gówno, co w Focusie i Maździe 3;
- rozrząd na łańcuchu, a więc koszty obsługi droższe (nie wierz przypadkiem w bajki, że się go nie wymienia, co prawda rzadziej, ale jednak);
- wersja poliftowa trochę ulepszona, nie ma problemów ze stacyjką, są wersję z AUX, a nawet USB;
- to nas się pytasz, czy potrzebujesz tempomat? Są wersje bez, ale łatwo można dołożyć;
@Rustyyyy: Nigdy w życiu nie kupuj 1.8, największy syf w V50. Jeżeli nie zależy Ci na spalaniu - 2.4. Chcesz muła? 1.6. Te 2.0 niby nie jest takie złe. A, i T5 też nie jest idealne. Jak coś się zacznie psuć, to przygotuj się na nerwy i zabawę w "to co tutaj mogło się jeszcze zepsuć"?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Rustyyyy: żadna walka rabinów. Nikt o zdrowych zmysłach tego silnika nie poleci. Jak ktoś Ci go poleca to znaczy że nic o nim nie wie. Opisywałem rzeczowo jego problemy na wykopie już z 10 razy. Już mi się nie chce. Jak znajdę to tu przekleje.
Generalnie przedmówcy mają rację. Jak chcesz benzynę w tym samochodzie to tylko 5 cylindrowe ale ich ceny są dużo wyższe.
Jak może być diesel to z
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Rustyyyy: nie mogę znaleźć. Generalnie wiem bo chciałem kupić V50 w 1.8, znajomy ma S40.
Ten silnik i 2.0 to konstrukcje forda Duratec-HE. Poczytaj sobie.
Silnik sam z siebie, spala duże ilości oleju. Taką ma naturę. Niestety ma też przypadłość zapiekających się pierścieni olejowych, co kończy się jeszcze bardziej zwiekszoną konsumpcją oleju a więc remontem. Remont nie naprawia problemu na zawsze. Problem wróci za wiele kilometrów a silnik dalej będzie pił
@Rustyyyy: Te starsze miewają H7 na krótkich, brak tempomatu. Ja bym szedł co najmniej w bixenon i tempomat. Zdarzają się fabryczne zestawy głośnomówiące i tak jak wcześniej pisałem przycisk Mode na klawiaturze, który pokazuje, że jest aux, więc łatwo wchodzi moduł bluetooth do muzyki.

Ogólnie tak jak Ci pisałem. Auto fajne, ale raczej z dieslem, którego opłacalność jest słaba albo z 2.4/2.5, które są trudno dostępne i drogie.
@krabat: U mmie problemem będzie raczej cena ubezpieczenia za r5
A diesla nie chce, robie krótkie trasy plus nie chce jeździć z lodem na szybie bo dieselek musi się nagrzać
@Rustyyyy: No to mówię właśnie. Nie ma sensu diesla brać jak nie jeździsz dużo, bo ewentualne naprawy Ci się nie zwrócą w niższym spalaniu. Tam zdaje się jedynie dało się trafić bez DPFa dieselki. Reszta menażerii jest.

Jak mieszkasz w zimnych rejonach, to akurat dorwanie egzemplarza z "webasto" nie jest jakieś specjalnie trudne.