Wpis z mikrobloga

Witam to znowu ja. Pomysł kupna Volvo s40 ll gen 1.8 benzyna. Mam kilka pytań najlepiej do użytkowników:
-czy to ten sam silnik co w #ford fokus?
-czy silnik ten ma rozrząd na pasku czy łańcuchu?
-co brać, a na co uważać (liftingi i takie tam)
-tempomat jest rzeczą konieczną, czy istnieją czarne owce bez tego wynalazku?
-jakieś typowe usterki.
-czy składają się tylne fotele.
-gdzie zaczyna się korozja (jakieś punkty newralgiczne)

Samochodu nie będę kupował i ekspozatował na polskim rynku, oczekiwania od niego to to żeby jeździł i mnie nie #!$%@?ł. Na żałosne osiągi i wysokie spalanie przymknę oko, chodź czy istnieją wersję z szóstym biegiem?

#volvo
Rustyyyy - Witam to znowu ja. Pomysł kupna Volvo s40 ll gen 1.8 benzyna. Mam kilka py...

źródło: comment_1669766924narLlsn7LFSfkr3UhAzigi.jpg

Pobierz
  • 46
  • Odpowiedz
  • Otrzymuj powiadomienia
    o nowych komentarzach

@Rustyyyy: Jedynie silniki 5 cyl. 2.4 są Volvo, reszta to z Forda. Zawieszenie i płyta podłogowa też.
Diesle 1.6, i 2.0 to grupy PSA.
Podobno 1.8 są odradzane, że tam jakieś wady są itd. Osobiście polecał bym 2.4, ale palą jak głupie.

6 biegów na pewno mają diesle. Nie wiem jak z benzynami od
  • Odpowiedz
  • 0
@badziebadla: Czyli R5 z tym ze nie kupuje tego samochodu bo go lubie tylko dla tego ze chce go używać jak narzędzia typu młotek. Nie ma innych godnych silników?
W sumie aż sprawdzę ile kosztuje te r5 zgaduje ze dużo i praktycznie ich nie ma.
  • Odpowiedz
  • 0
@badziebadla: Jak kupię r5 to zapłacę super ubezpieczenie
Dobra jak te silniki to takie zło, to jakim cudem samochody z nim są jeszcze na drogach?
#!$%@? pytanie się o cos na wykopie odpowiedzi w stylu pijanych januszy z Podlasia
Napisałem wyraźnie pytania do użytkowników. Masz taki samochód?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 8
@Rustyyyy:

Po tym, że zadajesz pytania i sam sobie na nie odpowiadasz wnioskuje, że po prostu myślałeś, że zaraz ktoś napisze, że jego dziadek (rocznik 1875) miał takie Volvo przez 15 lat i wymienił tylko dwie żarówki i wycieraczki, a silnik 1.8 to arcydzieło inżynierii, po czym poszedłbyś spać we wspaniałym humorze, że masz idealnego kandydata na samochód
  • Odpowiedz
@Rustyyyy: mialem dokładnie ten model i silnik. nie rób tego. brał olej jak jebniety, skończyło się na braku kompresji na jednym garze. Gdy kupiłem mój egzemplarz to miał przebieg niby 220k, prywatny wlasciciel itp. Naprawdę nie polecam tego silnika.
  • Odpowiedz
@Rustyyyy:
- tak, silnik 1.8, to to samo gówno, co w Focusie i Maździe 3;
- rozrząd na łańcuchu, a więc koszty obsługi droższe (nie wierz przypadkiem w bajki, że się go nie wymienia, co prawda rzadziej, ale jednak);
- wersja poliftowa trochę ulepszona, nie ma problemów ze stacyjką, są wersję z AUX, a nawet USB;
- to nas się pytasz, czy potrzebujesz tempomat? Są wersje bez, ale łatwo można dołożyć;
- z typowych usterek, to wiązka klapy bagażnika, wspominane problemy ze stacyjką w przedlifcie, branie oleju na potęgę w silnikach 1.8 i 2.0, dosyć mało wytrzymałe łożyska kół oraz półosie (ale dotyczyć będzie raczej mocniejszych silników), umiejscowienie CEM powoduje problemy z elektroniką, ogólnie sporo pierdół, które
  • Odpowiedz
@Rustyyyy: Nigdy w życiu nie kupuj 1.8, największy syf w V50. Jeżeli nie zależy Ci na spalaniu - 2.4. Chcesz muła? 1.6. Te 2.0 niby nie jest takie złe. A, i T5 też nie jest idealne. Jak coś się zacznie psuć, to przygotuj się na nerwy i zabawę w "to co tutaj mogło się jeszcze zepsuć"?
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Rustyyyy: żadna walka rabinów. Nikt o zdrowych zmysłach tego silnika nie poleci. Jak ktoś Ci go poleca to znaczy że nic o nim nie wie. Opisywałem rzeczowo jego problemy na wykopie już z 10 razy. Już mi się nie chce. Jak znajdę to tu przekleje.
Generalnie przedmówcy mają rację. Jak chcesz benzynę w tym samochodzie to tylko 5 cylindrowe ale ich ceny są dużo wyższe.
Jak może być diesel to
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@Rustyyyy: nie mogę znaleźć. Generalnie wiem bo chciałem kupić V50 w 1.8, znajomy ma S40.
Ten silnik i 2.0 to konstrukcje forda Duratec-HE. Poczytaj sobie.
Silnik sam z siebie, spala duże ilości oleju. Taką ma naturę. Niestety ma też przypadłość zapiekających się pierścieni olejowych, co kończy się jeszcze bardziej zwiekszoną konsumpcją oleju a więc remontem. Remont nie naprawia problemu na zawsze. Problem wróci za wiele kilometrów a silnik dalej będzie pił olej.
Rozrząd na łańcuchu, regulacja luzu zaworowego szklankami. Każda regulacja kończy się rozpinaniem rozrządu więc koszty nie są małe. Dlatego silnik nie nadaje się do gazu - bo interwał regulacji luzu zaworowego skraca się do ~30k km - przy kosztach regulacji które mogą być różne (400-1000) przestaje się to opłacać. Ogólnie silnik ma nienaganną dynamikę ale powyższe cechy IMHO go dyskwalifikują.

Jak napisałem, 5-cylindrowce są bardzo pożądane i przez to zadbany egzemplarz potrafi kosztować
  • Odpowiedz
@Rustyyyy: Te starsze miewają H7 na krótkich, brak tempomatu. Ja bym szedł co najmniej w bixenon i tempomat. Zdarzają się fabryczne zestawy głośnomówiące i tak jak wcześniej pisałem przycisk Mode na klawiaturze, który pokazuje, że jest aux, więc łatwo wchodzi moduł bluetooth do muzyki.

Ogólnie tak jak Ci pisałem. Auto fajne, ale raczej z dieslem, którego opłacalność jest słaba albo z 2.4/2.5, które są trudno dostępne i drogie.
  • Odpowiedz
@krabat: U mmie problemem będzie raczej cena ubezpieczenia za r5
A diesla nie chce, robie krótkie trasy plus nie chce jeździć z lodem na szybie bo dieselek musi się nagrzać
  • Odpowiedz
@Rustyyyy: No to mówię właśnie. Nie ma sensu diesla brać jak nie jeździsz dużo, bo ewentualne naprawy Ci się nie zwrócą w niższym spalaniu. Tam zdaje się jedynie dało się trafić bez DPFa dieselki. Reszta menażerii jest.

Jak mieszkasz w zimnych rejonach, to akurat dorwanie egzemplarza z "webasto" nie jest jakieś specjalnie trudne.
  • Odpowiedz