Wpis z mikrobloga

  • 0
@Astralis
@missioncritical

Kiepskiego mechanika poznasz po tym ze stosuje smar miedziany tam gdzie go nie trzeba, a szpilki/sruby przy kołach są takimi miejscami.

Kanapke se nim jeszcze posmarujcie. Podstawowa zasada uzywania smarow - nie uzywamy ich tam gdzie nie trzeba i nie dobieramy ich "bo mi
  • Odpowiedz
  • 0
@missioncritical @trele12 Widzieliscie kiedys smar miedziany na ktoryms z nowych aut ktore wyjechalo z salonu? Jesli lubicie aluminiowe felgi to poczytajcie co dzieje sie w przypadku kontaktu aluminium i miedzi (korozja elektrochemiczna miedzi)

Problem przy odkreceniu kola jest dokrecenie ich ze zbyt duzym momentem oborotwym a nie brak smarowania
  • Odpowiedz
smar ma zabezpieczyć śrubę przed rdzewieniem a nie ją smarować. Klocków hamulcowych też moga w fabryce nie posmarować, czy to znaczy że tez masz tego nie zrobić?


@trele12: @Imbeer: Ale jak posmarujesz gwint to jego samohamowność spadnie, więc delikatnie dokręcane nakrętki mogą się odkręcić przy normalnej jeździe, a jak dokręcisz je z momentem zalecanym przez producenta to możesz zerwać lub nadwyrężyć gwint, bo w normach nie było uwzględnione
  • Odpowiedz
smar ma zabezpieczyć śrubę przed rdzewieniem a nie ją smarować.


@trele12: Ale to jest głupie zdanie, jakbyś napisał że "w---a ma poprawiać nastrój, a nie niszczyć zdrowie", jak smar ma nie smarować?( ͡° ͜ʖ ͡°)
  • Odpowiedz
@trele12: Czyli celem smarowania gwintów jest walczenie z rdzewieniem gwintu, który przy czystej śrubie dokręconej z nominalnym momentem nie występuje, a skutkiem ubocznym tego smarowania jest to, że felga nie będzie się trzymać piasty tak jak powinna.
  • Odpowiedz
@czysty_start: ale od kiedy rozmawiamy o samochodzie, który dopiero co zjechał z linii? Przy 15 letnim samochodzie, kiedy sam zmieniasz koła to prawdopodobnie nie używasz klucza dynamometrycznego a śruby nie są w idealnym stanie. Posmarowanie zapobiega zapieczeniu i rok później nie męczysz się z odkręceniem.

Czyli celem smarowania gwintów jest walczenie z rdzewieniem gwintu, który przy czystej śrubie dokręconej z nominalnym momentem nie występuje

Samochód ma nakrętki na śrubach zarkęcone
  • Odpowiedz
ale od kiedy rozmawiamy o samochodzie, który dopiero co zjechał z linii?


@trele12: No to Ty zacząłeś o tym, że mogą Ci prowadnic klocków zapomnieć nasmarować na linii.

Przy 15 letnim samochodzie, kiedy sam zmieniasz koła to prawdopodobnie nie używasz klucza dynamometrycznego a śruby nie są w idealnym stanie. Posmarowanie zapobiega zapieczeniu i rok później nie męczysz się z odkręceniem.


@trele12: Ręce opadają, klucz dynamometryczny to nie jest
  • Odpowiedz
@czysty_start: śruby dokręcam kluczem, który jest w zestawie do zmiany opon, więc zakładam że jego długość odpowiada momentowi jakim te śruby powinny być dokręcone. Jak widzisz smarowanie śrub to nie jest jednostkowy przypadek i gdzie są ci ludzie którzy muszą wymienić śruby bo im się gwint zerwał? Jeszcze o żadnym nie słyszałem.
I o jakim uszkadzaniu gwintu mówisz przy stalowej śrubie i stalowej nakrętce, dokręcając recznie kluczem? Po ilu dokręceniach
  • Odpowiedz
śruby dokręcam kluczem, który jest w zestawie do zmiany opon, więc zakładam że jego długość odpowiada momentowi jakim te śruby powinny być dokręcone.


@trele12: Eh, ale rozumiesz, że nawet jakbyś przykładał nominalny moment obrotu do śruby, której gwint nasmarowałeś, to będzie na nią działać dużo większa siła rozciągająca przez to że zmniejszyłeś smarem samohamowność?

Jak widzisz smarowanie śrub to nie jest jednostkowy przypadek i gdzie są ci ludzie którzy muszą
  • Odpowiedz