Wpis z mikrobloga

#rozbiorka #perfumy #stragan (ʘʘ)
Murki Perfumowe!
Mam poważne pytanie o odlewki, nie śmiać się bo nie mam aż takiego doświadczenia
No wiec posiadam dekanaty 5 lub 10ml, w większości sprzedający zadbali o to żeby owinąć taśmą czarną izolacyjną, przed tak zwanym parowaniem.
Bo uwaga trafiłem na wpisy, że komuś odlane perfumy odparowały, prawdopodobnie może to być efekt rozszczelnienia, trochę smutłem z tego powodu no nie powiem – przechowuje wszysko w zamkniętej szafce, myślałem że mogę sobie to trzymać na lata. Proszę o wypowiedz perfumomaniaków z zaawansowanym stażem jak to właściwie jest, ile taki produkt 5ml może stać zanim np. się zepsuje, bo miał przecież kontakt z powietrzem etc.
Miło też będzie jak zawołacie kogoś kto ma setki odlewek
Pobierz misiekpanc11 - #rozbiorka #perfumy #stragan (ʘ‿ʘ)
Murki Perfumowe!
Mam poważne pyta...
źródło: comment_1667720752OetsnGCGR8k8x1IoDS2DBT.jpg

czy jest sens miec 100 dekantów

  • tak, są bezpieczne dobrze przechowywane 45.3% (34)
  • nie, bo perfumy się degradują po latach 18.7% (14)
  • nie wiem, ale i tak kupuje 36.0% (27)

Oddanych głosów: 75

  • 9
@misiekpanc11: mam jakos z 60 dekantów i z 6 mi paruje. Jest to zestaw 2x3, czyli od dwóch osób po 3 dekanty wziąłem i buteleczki okazały się trefne pomimo owinięcia taśmą z zewnątrz na połączeniu szkła z atomizerem. Z jednych jest to ubytek jakoś 2.5ml/rok, a z innych jakoś 1.2ml/rok. Inne trzymają całkiem dobrze.

Tylko raz zapach delikatnie się popsuł, ale "syf" był w wężyku, a sok w dekancie tylko trochę
@misiekpanc11 Wydaje mi się, że parowanie zachodzi przez wężyk i atomizer. Wyparował mi Dior Eau Sauvage Parfum, ok 3-4ml. Puste dekanty odstawiam na tył lub od razu wyrzucam, a ten był w rzędzie "do korzystania" i pamiętam że myślałem czy nie slrzedać tych 3-4ml bo mam jeszcze w drugim dekancie 15ml. Co ciekawe w drugim też mam wrażenie ubywa solu mimo że zapach ten zarzucam tylko od święta.