Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
#rowerelektryczny #ebike

Mirki upatrzyłem sobie używanego elektryka, rocznik 2020. Oglądnołem, przymierzyłem i wszystko mi pasuje, tylko mam obawy o kondycje baterii. Nie wiem czy dobrze kminie ale rower ma przebieg 2000 km, jeśli średnio wycieczka oprzedniego wlasciciela miała 30-40km to by wychodziło ok 50-70 cykli.
Czy jedyny sposób na sprawdzenie kondycji baterii to wizyta w serwisie?
  • 27
  • Odpowiedz
@melba: raczej ładowanie i rozładowywanie w ceku zmierzenia pojemności. Wg. mnie bateria to najmniejszy problem. Trochę kosztuje ale zawsze możesz wymienić. A jaki jest stan roweru, napędu, etc..
  • Odpowiedz
@melba nie tylko ładowanie ma wpływ na baterie, wystarczy że dwie zimy trzymał w jakimś garażu na dworzu w mrozy i co jakiś czas nie doładowywał to też bateria dostaje po dupie, niewskazane też jest rozładowywanie do zera
  • Odpowiedz
@radoskor3: akurat trzymanie baterii w zimnie baterii pomaga a nie szkodzi. Przy naszym klimacie to nawet idealne warunki na dlugotrwale trzymanie baterii

@melba
Jesli byl ladowane po kazdej jezdzie i rzadko kiedy schodzilo sie ponizej 50% baterii to pakiet powinien wytrzymac jakies 700 cykli do utraty 25-30% pojemnosci

Wiec jesli uzytkowany byl bardzo poprawnie to te 2000km to zaden przebieg
  • Odpowiedz
@Norskee no nie wiem, może się mylę ale w mrozie bateria szybko się rozładowuje a to chyba nie jest za zdrowe dla kondycji baterii jeżeli jest przechowywana rozładowana
  • Odpowiedz
@melba: Tu pojawia się zazwyczaj pytanie, co to oznacza "średnia prędkość"? Jedyny sposób to sprawdzenie samemu pod względem swojego stylu jazdy i trasy jaką chce się najczęściej jeździć.

Często mierniki przekłamują i to znacznie.
  • Odpowiedz
@radoskor3: nie, bateria w cieple szybko sie rozladowuje, a w zimnie wlasnie nie - tylko musi byc trzymana na poziomie nominalnego 3.6v na cele

To wlasnie dlugotrwale trzymanie baterii w wysokich temperaturach ja trwale uszkadza - np trzymanie roweru po 18 godzin w nagrzanym sloncu blaszaku gdzie jest 60 stopni, tym bardziej zaraz po jezdzie w 35 stopniowym upale
  • Odpowiedz
@Norskee niestety mylisz się bateria litowo-jonowe litowo pomylimerowe a nawet żelowe dużo szybciej się rozładowują na mrozie nie wiem skąd masz te swoje informacje...

Nawet po telefonie komórkowym można zauważyć że w zimę krócej bateria trzyma w mróz, oczywiście jak się jest na dworze ( ͡º ͜ʖ͡º)
  • Odpowiedz
@Norskee na pierwszą moją odpowiedź odpowiedziałeś widocznie nie czytając mojego komentarza, bo przecież napisałem logicznie, że można trzymać na mrozie jeżeli się doładowuje co jakiś czas, wtedy to nie ma wpływu na kondycję a ty napisałeś że w mrozie rozładowuje się wolniej niż w cieple a to jest nieprawda

Ja napisałem o przechowywaniu a nie używaniu
  • Odpowiedz
@radoskor3: ale my caly czas rozmawiamy o przechowywaniu baterii a nie jezdzeniu rowerem przy - 15

baterie powinno sie trzymac na mrozie i wtedy spokojnie powinna nawet wytrzymac cala zime bez utraty ladunku
  • Odpowiedz
@radoskor3:

wystarczy że dwie zimy trzymał w jakimś garażu na dworzu w mrozy i co jakiś czas nie doładowywał to też bateria dostaje po dupie


Dokladnie tak napisales

a jak trzymal baterie dwie zimy w garazu to znaczy ze bateria byla zimna, a tym samym szansa ze sie rozladowala jest w zasadzie zerowa

Sytuacja bylaby zupelnie inna gdyby trzymal baterie w pelni naladowana( tym bardziej w wysokiej temperaturze) albo kompletnie rozladowana,
  • Odpowiedz
@melba: bateria to najmniejszy problem. Jak poza tym jest tip top to bierz.

Szukałem elektryka dla rodziców, znalazłem ideał, stan super, tylko bateria miała parę lat i wiadomo było że bedzie wymagala wymiany (6 czy 7). Wytrzymała jeszcze prawie 2 lata, jeden mireczek mi zregenerował ją na nowych ogniwach za chyba 650zł i jest złoto.
  • Odpowiedz
@MercedesBenizPolska: na jednym z polskich forow ebike robili testy pakietu z roweru co roku. Po 9 latach lekkiego uzywania i poprawnego przechowywania stracila kilkanascie procent z nominalnej pojemnosci - moze pozniej poszukam w ramach ciekawostki
i to mowa o starych ogniwach, bo teraz mamy do dyspozycji o wiele lepsze akumulatory
  • Odpowiedz
@Norskee całe życie mnie uczono że baterie litowo-jonowe " nienawidzą" być puste, 100% producentów baterii nie zaleca rozładowywania do zera, nie będę więcej wnikał, ja zostaję przy swoim i tak robię od wielu lat, jeżeli się mylę to trudno ale sądząc po kondycji moich sprzętów to dla mnie jest okej.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Gozdziu: wieszoze ile taka usługa kosztuje i czy w każdy serwisie ebike powinna być taka usluga dostępna?
@banas921: cześć "rowerowa" jest ok. Hamulce, zawieszenie napęd, wszystko jest ok, oczywiście ma jakieś rysy i obtarcia ale to nie jest problemem.
@radoskor3: @Norskee: zapytam starego wlasciciela czy zgodzi się na oddanie baterii do serwisu (albo w ogóle całego roweru) celem sprawdzenia. Jak będzie coś kręcił to odpuszczę.
  • Odpowiedz