Wpis z mikrobloga

Chcę kupić jakiegoś starszego roadstera, po wielu przeczytanych artykułach, postach i obejrzanych filmikach na youtube zawęziłem swój wybór do dwóch. Toyota MR2 Mk3 oraz Bmw Z3 e36.

Za Toyotą przemawia to jak się prowadzi jakie daje wrażenia z jazdy, bezawaryjność i przy ewentualnej awarii cena części itp. Na minus na pewno bardzo mało miejsca na bagaż, praktycznie zero.

Na korzyść z3 z kolei wygląd i to że można zapakować więcej, tym bardziej że mam zamiar przez jakiś czas używać tego auta jako daily. W z3 chyba raczej odrzuciłbym silnik 1.8/1.9.
Ogólnie samochód nie ma służyć do świrowania wielkich prędkości lecz ma dawać raczej przyjemność z jazdy.

Co byście wybrali koledzy, ewentualnie jakieś inne propozycje lub uwagi co do tych wymienionych furek?

#motoryzacja #samochody #toyota #bmw
Pobierz DADIKUL - Chcę kupić jakiegoś starszego roadstera, po wielu przeczytanych artykułach,...
źródło: comment_1667211938VsSTe9AkJiNQ90pAH2IvDV.jpg
  • 18
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@DADIKUL: lekki offtop, ale w sumie śmieszne (właśnie teraz się dowiedziałem) , że nie dali z3 osobnego oznaczenia modelu, tylko wzięli od e36. Niby jest jeszcze na końcu /7, /8, ale no jednak ten rdzeń jest identyczny jak w serii 3 z tego okresu
@DADIKUL mr2 bezawaryjne? Na pewno nie 3 generacji, głównie chodzi o wadliwy silnik 1zz jest to najgorszy silnik benzynowy toyoty jaki powstał. Żre olej litrami, padające cewki i kilka innych rzeczy. Najgorszy jest w zasadzie pobór oleju pomyślisz sobie wymienię silnik, proszę bardzo 5k i módl się żebyś nie musiał zaraz remontu robić bo zacznie żreć. A propos remontu koszt roboty samemu części + szlifiernia to również 4-5k aktualnie. O BMW za
@DADIKUL:

Z3 jest nudny jak flaki z olejem i się rozczarujesz.Tylko M-ka jest godna uwagi. Auto owszem, szybkie, ale nic poza tym. Wyjątkowo przereklamowane.

MR2 jest trochę dziwna. W normalnej jeździe jest mocno przeciętna, ciekawa jest wtedy, kiedy się ją ciśnie do oporu - ale wtedy robi się trudna w prowadzeniu, wymaga więc sporo umiejętności. W końcu silnik centralnie to nie przelewki.

Jeśli chcesz roadstera przede wszystkim dla przyjemności z jazdy,
Czemu akurat ten r170?


@DADIKUL:

Dobrze jeździ, jest wygodny, ma względnie duży bagażnik, o ile kojarzę, to nie ma żadnych istotnych fakapów w gratisie od fabryki. I nadaje się do codziennego jeżdżenia w każdą porę roku i w każdą pogodę. Nie jest najlepszy pod żadnym względem, ale jest OK pod każdym.

No ale do MX-5 oczywiście nie ma żadnego podjazdu pod względem wrażeń zza kierownicy.
@DADIKUL:

Każda czwórka powinna być OK. Sam wziałbym dla siebie jeśli już to 2.3 doładowane. Nie jestem pewien co do V6, zdaje się, że miewały jakieś problemy z układem zapłonowym i wałkami rozrządu, ale naprawialne. Głowy jednak nie dam, bo nie pamiętam - jeśli napalasz się na V6 to lepiej to sprawdzić :)