Wpis z mikrobloga

#grafika #grafika3d
Mireczki bo to już któreś z kolei moje podejście do #blender.
Pytanie. Czemu niekiedy rotate i move działa szybko i nawet mały ruch mychą przesuwa obiekt o całkiem znaczne odległości a czasami przeciągniecie myszki przez cały ekran ruszy obiekt o milimetr.
Kiedyś wyczytałem, że to chodzi o to jak daleko obiekt jest od środka, ale jakiego środka xD jak go przenieść, sprawdzić gdzie jest. Help :p
  • 13
@sirgorn: @zalewa: a jak was tutaj jeszcze mam to zapytam o jeszcze jedna rzecz. Jak robi sie align camera to viewport to mam wrażenie, że kamera stawia sie ciut bliżej niż rzeczywiście wynika to z viewportu (tak jak by lekki zoom sie robil) tak rzeczywiście jest i trzeba to wyczuc czy to jest kwestia ustawień kamery?
@zboinek: ja nawet kamer na scenie nie mam, ale jak tak przetestowałem to faktycznie. Ale możesz sobie kamerę oddalić bez zmiany persketywy (będąc w widoku kamery i mając ją zaznaczoną) klikajac G ZZ (2 razy Z) i potem myszkiem odsuwasz
@zboinek: To dlatego, że masz różne długości ogniskowej w viewporcie i w kamerze. Wciśnij sobie "N" będąc w viewporcie, przejdź do zakładki "View" i upewnij się, że focal length jest identyczny z tym w kamerze. Te wartości są rozdzielne, żeby wygodnie się pracowało.
@zboinek: Mogło chodzić o środek obiektu tzw. Origin Point, czasami w ferworze pracy okazuje się, że ten origin jest kilometr od faktycznej bryły siatki i przez to dziwnie się zachowują transformacje.