Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@BardzoLosowyLogin: @Wiskoler_double: @cherrz: głównie przez to, że redukcja na 3 bieg nieszczególnie obniża prędkość a redukcja na 2 już tak

Pytam, bo mam w samochodzie wyciek oleju z silnika (jeszcze do diagnozy przyczyna), samochód ma niecałe 30k przebiegu, ale za to ma już 8 lat. Zastanawiałem się, czy to redukowanie, bo robię to regularnie, mogłoby być przyczyną wycieku
czy to redukowanie, bo robię to regularnie, mogłoby być przyczyną wycieku


@sayda: IMHO: Nie. Redukowanie to prawidłowe eksploatowanie silnika i jednocześnie zmniejszanie zużycia części. Jak robiłem prawko na C to zawsze instruktorzy pilnowali by dojeżdżać do skrzyżowania/świateł z zachowaniem stopniowania redukowania.
via Wykop Mobilny (Android)
  • 6
@BardzoLosowyLogin: żeby odciążyć sprzęgło wystarczy podnieść obroty gazem w czasie redukcji.


@kao3991: można, ale przeciętny kierowca osobówki pewnie nigdy tego nie robi, a wielu pewnie nawet nie słyszało. Ja tylko zwróciłem uwagę na fakt, że w pytaniu były obawy o silnik a pominięto to co jest po drodze między skrzynia a silnikiem ;)
@sayda: a po co masz tak mocno hamować silnikiem? używaj hamulców jak cywilizowany człowiek i zwalniaj na trójce - benzynę oszczędzasz identycznie w obu przypadkach ale do 3500rpm wypada podbić z międzygazem żeby sprzęgła tak nie męczyć

Automat zwalnia na 1500rpm i nie bawi się w mocne hamowanie silnikiem (dopóki nie wykryje jazdy z góry) bo sorka ale hamulce są tańsze niż wymiana sprzęgła
@sayda: nie rozumiem tego fenomenu hamowania silnikiem, ostatnio jechałem z wujkiem, jesteśmy 100 metrów od świateł a ten przy 60km/h wrzuca dwójkę w dizlu, całą budą zatelepało a silnik zaczął wyć jak zarzynana świnia, pomijam strzał na dwumas i sprzęgło, zamiast dotoczyć się na obecnym biegu, wrzucić luz gdy już obroty będą blisko minimalnych (około 1000) i wyhamować hamulcami to każdy udaje mega świadomego drajwera zupełnie niepotrzebnie przy codziennej jeździe xD