Wpis z mikrobloga

#nfl
#pytanie
Jestem nowy w temacie futbolu amerykańskiego. Wciągnąłem się w niedzielę i obejrzałem 7 meczy. Zapoznaje się z zasadami, czasem coś wygogluje ale na te 2 pytania nie umiem znaleźć odpowiedzi może ktoś mi tu odpowie :)
1. Zauważyłem to zwłaszcza przy końcu meczu, zwłaszcza, gdy są ustawienii na 1-2 yardzie przed zone
. by zdobyć touchdown. Ustawiają się i gdy tylko podniosą piłkę sędzia gwiżdże. Tak 3-4 razy i koniec meczu. Co oni robią? Przykład: koniec meczu piratów z delfinami na YT z 2021.
2. Po nie zdobyciu 10 yarda przy 4 downie następuje wykop piłki. Przeciwnik który ją przechwytuje ma prawo biec, natomiast czasami od razu sędzia gwiżdże i przeciwnicy zaczynają z tego miejsca z którego ktoś od nich chwycił piłkę. Czemu nie biegnie by zdobyć więcej terenu? Czy sędzia brak biegu bierze za Poddanie się tak samo jak przyklęknięcie?
  • 21
@SebixBezKaryny w NFL jest tyle zasad i interpretacji, że 2-3 lata temu była sytuacja, że sędziowie główni dzwonili w czasie meczu do jakiegoś typka eksperta, żeby coś im sprawdził w przepisach :D

Co do tych kolanek i spalania zegara trzeba dodać, że to działa tylko jeśli przeciwnik nie ma przerw na żądanie. Bo jak ma, to po kleknięciu biorą czas na żądanie i zatrzymują zegar.
@19karol90 no dobra ale jak wezmą czas na żądanie to czas gry zostaje zatrzymany (to mi się podoba, że grają faktycznie tyle ile mają plus sędzia który tłumaczy decyzję). Wracają i czas znów zaczyna się odmierzać więc są w punkcie w którym zatrzymali czas a chodzi o jego stratę. W pierwszym meczu jaki widziałem z 2016 packers vs cowboys widziałem za to timeout który miał sens. Tuż przed zdobyciem field goal gościu
@SebixBezKaryny nie, jak wracają po przerwie to zegar stoi w miejscu i rusza dopiero jak atakujący zrobią nowego snapa. Czyli biorący czas oszczędzają na zegarze te spalone sekundy które byłyby miedzy kolankiem a nowym wznowieniem