Wpis z mikrobloga

Jak dla mnie sprawa dźwigów to nie powinna być do wewnętrznego śledztwa tylko prokuratury, bo to już nie są kwestie sportowe tylko czyste bezpieczeństwo i dbanie o zdrowie.
Przypomnieć należy, że dzisiejszy dźwig to nie był jednorazowy wyskok i nie chodzi o Monzę bo tam było bezpiecznie na tyle na ile się da, ale nikt nie pamięta o Jeddah, gdzie jak zbierali Latifiego to bolidy przy wyjeździe na prostą startową, to bolidy wylatywały zza ślepego zakrętu i mijały dźwig o metr, gdzie moment dostrzeżenia dźwigu to było maksymalnie 50 metrów.
Teraz dźwig wyjechał na pierwszym okrążeniu SC gdy jeszcze stawka się nie ułożyła nawet i przejechali 3 okrążenia praktycznie na ślepo gdy cały tor był #!$%@? rozbitymi autami. Karygodne.

Do tego przez praktycznie cały sezon bezpieczeństwo jest naruszane opieszałością, choćby dziś gdzie było na 100% wiadomo że trzeba zrobić czerwoną flagę a wypuszczono jedynie SC (przynajmniej w miarę szybko), ale już na Monzie wypuszczenie SC zajęło im ponad minutę a w Singapurze, na mokrym torze miejskim zajęło im to ponad dwie minuty.
To jest sport gdzie w 2 minuty bolidy robią z 6-7 kilometrów, w tym czasie na torze gdzie stoi rozbite auto.
I to jest to ich dbanie o bezpieczeństwo?

A nieeee... Zapomniałem. O bezpieczeństwo chodzi tylko wtedy, gdy Mercedes zrobił podskakującą taczkę i nie umie jej naprawić, wtedy konieczne jest nakazanie WSZYSTKIM dostosować się prędkością do prędkości gówno taczki, bo Hamiltonowi pusty łeb się obija a jak zrobią, żeby się nie obijał to są wolniejsi od Haasa.
A no i dbają o bezpieczeństwo wtedy, gdy łamagi z Mercedesa nie potrafią zrobić szybkiego pitstopu, to wtedy koniecznie trzeba zmienić procedury, bo przecież notorycznie ktoś wyjeżdżał z niedokręconym kołem.
I #!$%@?, że w sezonie 2021 na starych zasadach nie przytrafiło się nikomu a w 2022 na nowych już Haas i Alpine było w stanie ruszyć mając nieprzykręcone koło - widać procedura działa. Ale trzeba będzie ją znowu zmienić, bo RBR już potrafi zejść do 2s a tak szybkie pity są niebezpieczne (zwłaszcza niebezpieczne dla pozycji Mercedesa w tabeli).

Na to co robi FIA to nawet szkoda napluć.
#f1
  • 16
@grett: Niby nie musiał, ale ma rację.

Mercedes zrobił taką inbę o pękające plecy i #!$%@? z podskakiwaniem, forsowali przepisy licząc, że dzięki temu dogonią RBR i Ferrari co nawet pojawiało się w wywiadach, a teraz przy realnym zagrożeniu zdrowia zawodników ich reakcja porównując do tej wcześniejszej jest żadna.

To pokazuje tylko tony hipokryzji po każdej ze wszystkich stron, i to że liczą się wyniki.. wyniki na torze, wyniki oglądalności, wyniki
@Aiden7: Głównym problemem jest to, że od śmierci Charliego nikt nie jest w stanie szybko podjąć odpowiedniej decyzji. Przecież dyrektor wyścigu powinien mieć dostęp do 100 kamer i jak pojawia się żółta flaga, to od razu ekran mryga mu na żółto z 3 kamer na daną sekcje. I na tej podstawie w ciągu 10 sekund powinien być w stanie ocenić stan zagrożenia i zapowiedzieć SC/red flag/VSC. Ma do dyspozycji radio kierowcy,
@Paayor: Jak dla mnie to powinien być bezwzględny przepis, że deszcz + auto na torze + dźwig to czerwona flaga. Szybciej by posprzątali, szybciej ogarnęli tor (ewentualne szkody) i potem restart. Ile jest takich sytuacji w sezonie by się nad tym tak rozwodzić, a plusy są dla wszystkich. Dla kibiców, bo restart, dla kierowców bezpieczeństwo i możliwość walki na torze, dla FIA słupki oglądalnosci i jasne przepisy.

FIA tworzy swoje prawa
@Aiden7: kierowcy powinni przez radio dostawać informacje od dyrektora wyścigowego "wyjeżdża dźwig w zakręcie/sektorze/prostej X, zachowajcie szczególną ostrożność" i nie ma problemu. Czerwona flaga wprowadza za dużo elementu losowości (naprawianie bolidów i wymiana opon), no i czas leci regulaminowy, a kółka nie. ( ͡° ͜ʖ ͡°) i zawsze może się trafić taki latifi co zrobi spina za SC, więc dodatkowe emocje
@Paayor: Patrząc w ten sposób to osoby na torze musialy by mieć ledy jak i dźwig, nie jesteś w stanie przewiedzieć (w deszcze tym bardziej, bo widoczność gorsza) czy kierowca trzymając się nawet za SC nie wjedzie na jakiś kawałek ogrodzenia/bolidu, itp., co może powodować ciąg zdarzeń.

Ogólnie w sytuacji, gdy bolid stoi na torze i ściąga go w deszczu dźwig to czerwona. Jeżeli bolid jest obok toru to może być
@grett: @smutny_kojot: @tryno: Oczywiście, że musiałem #!$%@?ć po Mercedesie i wypraszam sobie zwalanie tego na puszkarstwo, bo moc #!$%@? Mercedesa jest we mnie silniejsza niż zamiłowanie do wody z cukrem.
I możecie sobie to nazwać szpilkami czy defekacją, w dupie to mam co uważacie, skoro dokładnie tak wygląda rzeczywistość i nie jest to po prostu losowe czepianie się tylko druga strona tego samego medalu.
Medalu który nazywa się "względy