Wpis z mikrobloga

Ponieważ wczoraj przy okazji kolejnej samochodowo-przepisowej gównoburzy wyszła powracająca co jakiś czas gównoburza pt. "Czy włączamy lewy kierunkowskaz na rondach?" postanowiłem stworzyć sobie ten wpis by następnym razem po prostu przeklejać go ludziom, którzy twierdzą, że ten kierunkowskaz naprawdę w jakikolwiek sposób komuś pomaga.

Pomijam tu kwestie nauk jazdy i egzaminatorów, którzy tego wymagają. Jeśli was za to oblali to odwołujcie się z nakazem wskazania im konkretnego przepisu, który złamaliście. Pamiętajcie, że sądy będą po waszej stronie..

Wracając do używania lewego kierunku na rondach:

1. Jako wjeżdżający na rondo i stojący za tobą mam w dupie twój lewy kierunkowskaz bo nie interesuje mnie gdzie ty sobie dalej pojedziesz.
2. Jako wjeżdżający na rondo mam w dupie twój lewy kierunkowskaz bo i tak muszę cię puścić skoro jesteś na tym rondzie. Dodatkowo:
a) jeśli jest to rondo jednopasmowe to do niczego mi twój kierunek nie jest potrzebny - i tak muszę cię puścić, a o tym, że nie zjeżdżasz najbliższym od mojej lewej zjazdem mówi mi brak jakiegokolwiek kierunkowskazu u ciebie
b) jeśli jest to rondo wielopasmowe to do niczego mi twój kierunek nie jest potrzebny - twój tor jazdy określa mi pas, który zajmujesz, a przy dużym ruchu na kilku pasach ja nie będę jeszcze patrzył na twój lewy kierunek bo nie ma na to czasu.
3. Jako jadący po rondzie mam w dupie twój lewy kierunek, który wrzucasz stojąc przed wjazdem bo i tak to ja mam pierwszeństwo.
4. Jako jadący po rondzie obok ciebie mam w dupie twój lewy kierunek bo jeśli:
a) jedziesz lewym pasem, a ja prawym to i tak go nie widzę
b) jedziesz środkowym, a ja lewym to i tak mam pierwszeństwo przed tobą, a ty dodatkowo swoim kierunkiem wprowadzasz mnie w błąd bo jedziesz z nim włączonym, ale nie zamierzasz zmienić pasa.

Nie używaj lewego kierunkowskazu przed i na rondach! Nie wprowadzaj innych użytkowników drogi w błąd! Nie mieszaj niepotrzebnie! Na tego typu skrzyżowaniach wystarczy:

1. Zajmowanie prawidłowych pasów - chcesz skręcić dalszymi zjazdami to zajmuj wewnętrzne pasy.
2. Odpowiednio wcześniej zmieniaj pas na zewnętrzny.
3. Odpowiednio wcześniej wrzucaj PRAWY kierunkowskaz - będę wiedział, że np. zmieniasz pas z lewego na prawy więc nie mogę sobie wjechać na ten prawy, a jeśli już jedziesz prawym pasem to będę wiedział, że zjeżdżasz w zjazd i mogę bezpiecznie wjechać na rondo.
4. Nie zjeżdżaj z ronda bezpośrednio z wewnętrznego pasa jeśli znaki ci na to nie pozwalają. Nie dość, że jest to niedozwolone, narażasz się na mandat to po prostu nierzadko przyczyniasz się do blokowania ronda.

Tyle.
#prawojazdy #polskiedrogi #polscykierowcy #przepisydrogowe
  • 14
  • Odpowiedz
Zajmowanie prawidłowych pasów - chcesz skręcić dalszymi zjazdami to zajmuj wewnętrzne pasy.


@Krupier: dodam tylko że jeśli jedziesz prosto przez rondo to prawidłowy pas na wjeździe to prawy.
  • Odpowiedz
@ruphert: jak mawia klasyk - niby tak, ale #!$%@? nie do końca. ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Często zjazd przed moim zjazdem jest zakorkowany bo jest częściej użytkowany więc wjeżdżam na lewy i zmieniam na prawy dopiero za nim. Nie jest to niezgodne z przepisami.
  • Odpowiedz
@Krupier: Jedyny punkt nad ktorym można dyskutować to nr 2

Reszta wyciągnięte z palca argumenty o które nikt się nie kłóci

Ja potrafię wrzucać sekundę czy dwie przed rondem w celu przygotowaniu się do całego procesu przejazdu przez skrzyżowanie i nie robić wszystkiego w trakcie jakbyś po rondzie
Tak samo przygotowuje sobie bieg wjeżdżając na rondo żeby go nie zmieniać w trakcie tak samo wbijam kierunek żeby nie tracić uwagi tylko skupić sie na jednym procesie stad wyglada to idiotycznie dla takich kierowców
  • Odpowiedz
@JudaszowyBudyn: kolejny przykład. Pojazd zaznaczony na czerwono i żółto chcą "skręcić w lewo na rondzie". Obaj wjeżdżają z lewym kierunkiem. Kierunku pojazdu żółtego reszta nie widzi, kierunek pojazdu czerwonego pojazd żółty może odebrać jako chęć zmiany pasa.

I znowu - już samo zajęcie pasa mówi ci, którym mniej więcej zjazdem będą chciały zjechać te pojazdy.

Powodzenia w pieprzeniu się z dostrzeganiem kierunku na takich rondach w takim ruchu. Nie ma
Krupier - @JudaszowyBudyn: kolejny przykład. Pojazd zaznaczony na czerwono i żółto ch...

źródło: comment_1665318788qEQta2y2wNbuyfCbL0R8Rw.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Krupier: > No jak wjeżdżasz na rondo przed pojazdem, który nie sygnalizuje prawym kierunkowskazem chęci zjazdu to brawo ty.

ciagle mowie mam na mysli perspektywe tego ze to ja jestem na rondzie i nie chce zeby ktos mi wjechal i wymusil

ale niech ci bedzie jestem tylko czlowiekiem i rzadko ale zdarza mi sie zrobic za kierownica cos glupiego zlamac jakies przepisy badz wymusic pierszenstwo przez zla moja ocene jak to robi miliony kierowcow codziennie na drogach
jestem po prostu czlowiekiem i popelniam bledy ktorym staram
JudaszowyBudyn - @Krupier: > No jak wjeżdżasz na rondo przed pojazdem, który nie sygn...

źródło: comment_1665320180iLvTEe2uzaIOUTbGm34pNE.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
ciagle mowie mam na mysli perspektywe tego ze to ja jestem na rondzie i nie chce zeby ktos mi wjechal i wymusil


@JudaszowyBudyn: to tym bardziej ten kierunek nie jest potrzebny.

ale niech ci bedzie jestem tylko czlowiekiem i rzadko ale zdarza mi sie zrobic za kierownica cos glupiego zlamac jakies przepisy badz wymusic pierszenstwo przez zla moja ocene jak to robi miliony kierowcow codziennie na drogach

jestem po prostu czlowiekiem i popelniam bledy ktorym staram
  • Odpowiedz
@Krupier: lewy kierunkowskaz upłynnia ruch co stwierdzono w wielu europejskich krajach.

Pozwala oszacować czy możesz wjechać na rondo czy nie gdy nie widzisz prawej strony nadjeżdzającego pojazdu, szczególnie przydatne na małych rondach.

Tyle.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@Krupier: lewy kierunkowskaz upłynnia ruch co stwierdzono w wielu europejskich krajach.


Pozwala oszacować czy możesz wjechać na rondo czy nie gdy nie widzisz prawej strony nadjeżdzającego pojazdu, szczególnie przydatne na małych rondach.
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@espumisanmax: btw, jak rowerem po rondzie będziesz jechac to rozumiem, że będziesz konsekwentny w swojej teorii i będziesz miał cały czas lewą rękę wyprostowana?
  • Odpowiedz
@Krupier: nie napisałeś. Po prostu jesteś w błędzie i nie bierzesz pod uwagę faktu że nie jesteś w stanie prawego kierunkowskazu u nadjeżdżającego pojazdu i nie wiesz czy możesz wjechać na rondo czy nie, Szwedzi ci to też wyjaśnili.

Lewy kierunek upłynnia ruch na rondach co każdy kto jeździł po Europie stwierdzi.
  • Odpowiedz
@espumisanmax: napisałem, nie jestem w błędzie.

i nie bierzesz pod uwagę faktu że nie jesteś w stanie prawego kierunkowskazu u nadjeżdżającego pojazdu i nie wiesz czy możesz wjechać na rondo czy nie


@espumisanmax: oczywiście, że jestem w stanie, jeżdżę tak codziennie po mieście, które ma chyba najwięcej rond w Polsce. Lewy nie jest mi u nikogo do niczego potrzebny. Nie
Krupier - @espumisanmax: napisałem, nie jestem w błędzie.

 i nie bierzesz pod uwagę...

źródło: comment_1665496119nhImefjeLJ4blcQhlBSezb.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz