Wpis z mikrobloga

W 2006 roku podczas tibii 7.7 miał miejsce wyciek servera Zanera, gracze zdobyli cały silnik gry wraz z cała mapą, skryptami itp. Wtedy okazało się że wszystkie tajemnice Tibii jak Spike Sword rook, serpentine tower to tylko mity i ozdobne lokacje w żaden sposób nie oskryptowane by mógł zdobyć je gracz

Jedyne ciekawe rzeczy jakie gracze wynieśli z tego wycieku
- wymiana life crystal na life ring
- sposób na znikniecie spike sword na rook
- w ciele na wysepce na desercie znajduje się golden helmet

#tibia
#ciekawostkitibia
Herato - W 2006 roku podczas tibii 7.7 miał miejsce wyciek servera Zanera, gracze zdo...

źródło: comment_1665129545QGQHZxmGPUzEXp7njRsJKR.jpg

Pobierz
  • 87
@hszan: to duzo bardziej skomplikowane, tam byly OP kody ktore przesyslal serwer typu, zablokowano uderzenie etc. 'nie mozesz wykonac ruchu' (czego poczatkowo brakowalo w implementacji xD)
tam byly OP kody ktore przesyslal serwer typu, zablokowano uderzenie etc.


@controll: no to wiadomo, ze jakos trzeba przekazac klientowi, ze "zablokowales uderzenie". Ja bardziej dopytuje o to co napisales na poczatku, bo brzmi absurdalnie ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Jak wyciagneli 'dat' z klienta to po prostu po hashach kodowali co powinien przesylac silnik i tyle
@hszan: no wlasnie i bylo tam 'zablokowano uderzenie' np. Wiec oni sami musieli stworzyc logike na kazdy kod bo tego nie bylo.
Jesli musisz samemu opracowac przesylanie mapy zakodowanie jej, i odbieranie rozkazow od klienta i jeszcze akcje to troche tego jest. Duzo opcji klienta tibii po prostu nie dzialala na poczatku mimo ze byla w kliencie wbudowana ale nie byla zakodowana na serwerze albo bylo zrobione to ch8jowo (np. pelny
sposób na znikniecie spike sword na rook


@Herato: oo cholera zawsze mi sie wydawalo, że to najbardziej oddani rookstarzy przez lata próbowali interakcji z wszystki przedmiotami, z każdym tilem podlogi i różnymi dialogami z npctami aby odkryć to znikanie, musiałem przeczytać jaki wymysly w necie :/ magia legendy troche prysła
@Ramboobambo: @Drzamich: Pinkne czasy (ʘʘ). Z tego co pamiętam to już chyba koło 7.1 miałem pierwszego OTSa, mapa PVP, świątynia na pustyni, coś w tym stylu????. Potem YurOTSy, dorabianie mapy, pierwszy oskryptowany domek w notatniku, lua (xyz XD). Cieszyłem się jak dziecko .... którym byłem XD. Następnie była era FASTATTACK, każdy serwer musiał to mieć.

Ten tag to złoto.
@hszan: kod jest dostepny mozesz przeanalizowac ja moge sie mylic to bylo ponad 10 lat temu :D

enum MagicEffectClasses {
NM_ME_DRAW_BLOOD = 0x00,
NM_ME_LOOSE_ENERGY = 0x01, //fishing?
NM_ME_PUFF = 0x02,
NM_ME_BLOCKHIT = 0x03,
NM_ME_EXPLOSION_AREA = 0x04,
NM_ME_EXPLOSION_DAMAGE = 0x05,
NM_ME_FIRE_AREA = 0x06,
NM_ME_YELLOW_RINGS = 0x07,
NM_ME_POISEN_RINGS = 0x08,
NM_ME_HIT_AREA = 0x09,
NM_ME_ENERGY_AREA = 0x0A, //10
NM_ME_ENERGY_DAMAGE = 0x0B, //11
NM_ME_MAGIC_ENERGIE = 0x0C, //12
NM_ME_MAGIC_BLOOD = 0x0D, //13
NM_ME_MAGIC_POISEN = 0x0E, //14
@DeoMondeo: Tak, pierwsze wersje było pod 7.1 ale były bardzo niestabilnie. Prawdziwy rozkwit był właśnie od w miarę stabilnych YurOTS pod 7.6, gdzie każdy mógł postawić OTSa i zrobić go pod siebie. Oj fastattack i prawie zerowy exhausted xD Bardzo popularne też były War OTSy, na których logowało się do drużyn 1/1 albo 2/2 i biło między sobą czy noobwary. Aż dziwne, że teraz już tego nikt nie stawia.
enum MagicEffectClasses {

NMMEDRAW_BLOOD = 0x00,


@controll: no i widzisz - te identyfikatory nie pochodza z assetow klienta i dodatkowo nie ma tu ani jednego kafelka mapy. To co tu wkleiles ma sens, bo to przeciez serwer musi poinformowac klienta, ze ploniesz albo ze masz przed soba enegry fielda lub plame krwi.
Chyba pomyliles sie z tym "dat", raczej to kwestia manualnego przeczesywania pakietow. Tu taka mala ciekawostka: do
@Ramboobambo: Niestabilne, dokładnie, serwer wykrzaczał się często, potem zasyp wiadomości na GG, żeby odpalić ( ͡° ͜ʖ ͡°). WarOTSy były często na mapie RL Tibii. Pierwsze servery na 'real mapie' to był dopiero szok.
@controll: zawsze zakladalem, ze to byla kwestia wysylania skompresowanych bucketow i synchro z mapa lokalna. W sumie ilosc kafelkow nie byla zbyt duza, wiec mozna bylo to upchnac w jednym pakiecie, moze masz racje.
okazało się że wszystkie tajemnice Tibii jak Spike Sword rook, serpentine tower to tylko mity i ozdobne lokacje w żaden sposób nie oskryptowane by mógł zdobyć je gracz


@Herato: dzieciństwo popsute (,) w zasadzie to do dzisiaj myślałem, że po prostu te questy są tak skomplikowane, że nikt nie odkrył jak je zrobić
@Sachees: Najlepsi byli ci wszyscy poszukiwacze przygód co znają odpowiedzi na te tajemnice XD Nawet były takie cwaniaczki co sprzedawały solucje do tych questów, ale niestety niekompletne i trzeba było samemu ostatni etap rozwiązać xD
@controll: @Drzamich: @Ramboobambo: widzę że koledzy podobne roczniki i podobny początek z programowaniem ( ͡° ͜ʖ ͡°) też byłem w tej okolicy końca podstawówki/początku gimbazy jak zacząłem programować, tyle tylko że boty a nie OTSy xD dzisiaj jak tak sobie pomyślałem jak to wszystko działało że aż z nostalgii napisałbym sobie od zera taki serwer Tibii w jakimś Rustcie czy innym Golangu, odpalił tą klasyczną
@Pit1337: Ja w sumie bardziej w webie niż desktopie co dość mocno ograniczało pole manewru. Jaka jest w sumie podstawowa zasada botów że mogą oddziaływać na klient Tibii?

@Ramboobambo: po tym wpisie nażarty Memberberriesami pod kurek ( ͡ ͜ʖ ͡)