Aktywne Wpisy
mickpl +1176
Wszystkiego najlepszego Mirasy z okazji okrągłej rocznicy tej katastrofy
#wykop #wykop20 #nowywykop #zyczenia #dziendobry #programowanie
#wykop #wykop20 #nowywykop #zyczenia #dziendobry #programowanie
Hieronim_Berelek +632
Zdążyło wam się że cała drużyna graczy trafia do niewoli, bardzo okrutnych przeciwników, praktykujących niewolnictwo?
Na ile mogę sobie pozwolić jako GM w takiej sytuacji?
Czy rozebranie ich do naga, wypalenie piętna niewolnika, zakucie w kajdany i popędzenie batami na targ, gdzie zostaną sprzedani na ciężkie roboty do kopalni, to za wiele?
Kampania trwa już ponad rok i wszystkim się bardzo podoba. Nie chcę ich zniechęcić do dalszej gry, za bardzo upokarzając i umieszczając w bardzo trudnej sytuacji ich postaci. Tym bardziej że mam w grupie dwie dziewczyny, nie chcę żeby się czuły niekomfortowo z tym co spotyka ich postaci (faceci to wiadomo, wątpię żeby się tym przejęli).
Oczywiście później będą mieli okazję wydostać się z tej sytuacji i może być ona budująca dla charakterów ich postaci.
Stonować to trochę czy jechać ostro po bandzie?
Zdażyło wam się kiedyś coś podobnego?
#dungeonsanddragons #grybezpradu #rpg
Zawsze możesz zmienić narrację w trakcie jeżeli zobaczysz, że graczom się to nie podoba.
Miałem ostatnio podobna sytuacje (trafiliśmy do niewoli i trzy sesje tam spędziliśmy) i u mnie w ekipie nikt się nie zraził (nawet żona mg która gra z nami:))
Zawsze możesz spróbować rozwiązać to i dać im uciec na tej samej sesji. Przyspiesz czas mówiąc, że minął tydzień, i wplatasz okazję do ucieczki.
Kobiety mogą potraktować lepiej, bo sprzedadzą się drożej. Na pewno nie znakowaloby ich ciała, może jakaś obroża a la Leia?
Inne niewolnice mogłyby się zająć nimi, przebrać je w niewolnicze ciuchy.
Chłopów jak bydło, oznakować i elo. Chain gang.
Mnie by zniechęciło nie to, że postać została zgnojona, co to, że to zostałoby przez MG na 100% ustalone i nie byłoby żadnych szans na uniknięcie tego albo nie wynikłoby z błędów jakie drużyna zrobiła. Np. infiltrują obóz łowców niewolników, więc jak nie wyjdzie
Dokładnie, może jeden albo dwóch bohaterów da radę uniknąć złapania i potem pomoże uciec.
Z niewolnikami mimo wszystko obchodzono się dobrze do momentu sprzedaży. Musieli prezentować się dobrze, wyglądać zdrowo.
Danie złapać się do niewoli jest częścią ich planu, żeby dostać się określonego celu, głęboko za liniami wroga. Na miejscu ich agent ma im pomóc się uwolnić.
Więc niewola jest w pewnym sensie dobrowolna. Nie wiem tylko jak bardzo im za to dokopać ( ͡° ͜ʖ ͡°)
Dokładnie, słowo bezpieczeństwa.
Ale i tak nie przesadzalbym z obdzieraniem ich z godności bezpośrednio. Może narracją bym ujął że byli wygłodzeni, zziębnięci, bici kijami po drodze. Może jakaś rozmowa z liderem łowców niewolników sprawi, że potraktują ich lepiej? A może gość będzie miał zły dzień bo srał w pokrzywach ( ͡° ͜ʖ ͡°)
A jezeli zrobisz to opisowo,to odbierasz im wolny wybor nad decyzjami swoich postaci co zawsze jest unfun to play.
No i jak gra trwa dlugo to nie spodoba im sie stracenie przedmiotow,zaraz bedziesz mial czarodzieja ktory sie bedzie wyklocal ze moze sie wyteleportowac z kajdan itd.
No ale
Oni sami chcą dać się pojmać, bo to część większego planu/intrygi.
Ja się zastanawiam jak bardzo mogę im dokopać i upokorzyć, żeby nie przegiąć.( ͡º ͜ʖ͡º)
Ktos tutaj pisze o slowie bezpieczenstwa. A co to ma byc ? Jakies sex zabawy? XD moze jeszcze jak beda umierac postacie to tez dasz im takie slowo, bo moze nieswojo beda sie z tym czuc, ze ich postac umiera? Przeciec to gra
@Nudnodzis: karta X czyli własnie takie słowo bezpieczeństwa jest po to, że jesli ktoś przypadkiem na sesji poruszy jakiś temat którego nie chcesz zeby był poruszany (z dowolnego powodu) możesz po prostu bez tłumaczenia się przerwać gre i poprosić o zmianę. Gra ma być zabawą
Moi gracze są jak najbardziej
Pomysł ze "słowem bezpieczeństwa" uważam za nietrafiony,