Wpis z mikrobloga

#pytanie #internet #swiatlowod #komputery
Mam pytanie do osób które się znają na temacie bo ja jestem kompletnym laikiem.
Będę zakładać u siebie w domu intermet światłowodowy i już zgłupiałem od różnych porad znajomych, każdy gada co innego.
Potrzebuję szybkiego internetu i myślałem o opcji światłowodu 900 od t-mobile.
Pytania są następujące:
1) W komputerach mam karty sieciowe które mają we właściwościach podaną szybkość łącza 1000/1000 Mbps. Czy to wystarczy? Jaką prędkość realnie mogę uzyskać przy użyciu tych kart?
2) Jeśli wyżej wymienione parametry karty są niewystarczające to na jakie zmienić?
3) Czy w umowie może być zadeklarowana prędkość 900 ale dostawca może dostarczać mniejszą prędkość bo tak zadecydował (nawet z różnych technologicznych czy wewnątrz firmowych powodów)? Wczoraj coś takiego usłyszałem i nie wiem czy w to wierzyć bo to wydaje się dziwne a umowy jeszcze nie czytałem, ponieważ dopiero wybieram się do salonu.
4) Na co jeszcze warto zwrócić uwagę przy zakładaniu internetu światłowodowego albo przy podpisywaniu umowy?
  • 15
@endipek:
1) przewodowo powinieneś być w stanie uzyskać te 900Mbit od t-mobile. Bezprzewodowo to zależy od tego jaki router dają / jak daleko będziesz od routera / ścian, przeszkód po drodze itp.
2) Są wystarczające.
3) Tak, w umowie będziesz miał albo do 900Mbit, albo 900Mbit z zastrzeżeniem, że np. minimum to 150Mbit i czasami może być mniej niż te 900Mbit, zależnie od sytuacji na łączu i jego obciążenia.
4) Na
@Shumitu kurde ja z Orange trochę na bakier bo byli bardzo nie fair ( ͡° ʖ̯ ͡°) to WiFi 6 może mieć bardzo duże znaczenie przy telewizorach? Jeden ma 7 lat, drugi 4. Pewnie nie
@endipek: nie, nie będą obsługiwać.
Jeżeli nie wiesz czym jest wifi 6 to prawdopodobnie go nie potrzebujesz :D. Podobnie w przypadku osobnego ONT.