Wpis z mikrobloga

@kapitan_knur: @AleDlaczegoTak:

Prawdopodobnie mam lozyska z tylu do wymiany, ale przed wizyta w serwisie (na czwartek mam termin) powiedzieli, ze przelozenie kol nie jest glupim pomyslem i warto wykluczyc opony.
Zastanawiam sie czy jak zmienie sam tyl w ktorym wystepuje problem (tyl naped, nie wiem czy to ma cos do rzeczy?XD) i obecnie mam 19, a zaloze zimowe 17 to czy jak zmienie sam tyl to cos sie stanie jesli
@qscc U mnie była taka sytuacja - byłem pewien, że łożysko albo coś jest totalnie wyrobione, a to zajechana opona, mimo że nie było tego widać. Jeśli napęd masz tylko tył, to nic się nie stanie, jak tylko na tej osi zmienisz koła. Przy napędzanej jednej osi można mieszkać rozmiary kół na osiach (chociaż prawdopodobnie warto zmieniać na rozmiary dopuszczone do użycia przez producenta) :-)
@Trollunio:

Tylko przy roznicy przod 19 tyl 17 ten test bedzie wiarygodny? Czujniki czy cos tam nie oszaleja? XD
Teoretycznie opony ladnie wygladaja (6mm) i nic nie wskazuje zeby to one byly winne, ale jednak najprostsza i najtansza weryfikacja...
@qscc Będzie wiarygodny, bo uslyszysz różnice, albo nie :-D Napęd nie będzie hałasował inaczej niż zwykle, więc to zdecydowanie dobry test. Ewentualnie możesz przełożyć przód na tył, uslyszysz różnicę, czy hałas dobiega z przodu, czy z tyłu. U mnie było słychać różnicę :-)
@Trollunio:

Mam dwie rozne szerokosci wiec nie wiem czy bedzie to dobry i wiarygodny test.
Chyba jednak lepsza opcja bedzie wrzucic zimowe tylko zastanawiam sie czy musze sobie dokladac roboty i przekladac cztery kola czy wystarczy tylko tyl zwalic, wrzucic 17 zimowe, przejechac sie i zalozyc z powrotem xD

@kapitan_knur:

Nie, tyl naped.
@Trollunio: @kapitan_knur: @AleDlaczegoTak:

Panowie jeszcze jedno w sumie mam pytanie bo jeśli to byłby problem z oponami, mam na myśli dźwięk podobny do uszkodzonego łożyska (w tym przypadku nie jest to buczenie, ciut inny dźwięk, ale może dlatego, że to tył napęd i z tyłu dochodzi, a nie z przodu) to nie powinno hałasować od razu, a nie np. od prędkości 50-70 i wyżej? Im szybciej tym bardziej hałasuje.
@qscc U mnie w problemie z oponami (a właściwie oponą) dźwięk pojawiał się około 80km/h i znikał przy około 110 km/h. A tak sobie pomyślałem, skoro to rwd, to może dyfer też hałasować. Tam masz otwarty, czy jakiś lsd?
@qscc No raczej nie. Chyba że jak był robiony, to trochę za mało oleju wlano i teraz to wychodzi. A kiedy zaczęły się te dźwięki pojawiać? Braki oleju lubią wychodzić w momencie, jak robi się zimno na zewnątrz, bo wtedy gęstość oleju nie pozwala skompensować jego braków... A co to za dyfer?
@Trollunio: @kapitan_knur:

Już z tym dźwiękiem zrobiłem z 4-5kkm xD
Jakoś od wakacji, nie pamiętam czy od czerwca/lipca teraz.
#!$%@? tam, dziś poszedł slalom bo przedtem o tym nie pomyślałem (XD) i wychodzi na to, że przy skręcie w prawo hałas ustaje. W czwartek odstawiam więc się dowiem wszystkiego. Ewentualnie jak znajdę czas to podkręcę go w górę na lewarku i sprawdzę czy jest luz na kołach.