Wpis z mikrobloga

#blender #grafika3d #grafikakomputerowa
Uczenie się blendera, część czwarta.
Jeśli nie wiesz o co chodzi, zajrzyj do moich 3 poprzednich wpisów. Ponad miesiąc temu zacząłem uczyć się Blendera i grafiki 3d. Zrobiłem model i skomponowałem do wideo.
Od ostatniego wpisu:
Zrobiłem modelowi szkielet, można go animować jak postać. Jest zapięta jakaś kinematyka odwrotna i limity obrotów "stawów". Oczywiście nie jest to idealne i model jest jaki jest i trzeba ręcznie pilnować żeby ręka nie przenikałą korpusu itp.
Model ma też dużo uproszczeń ale jakośtam wygląda :P.
Co do renderowania już myślałem że się załamię bo render na moim starociu to jakieś 2 tygodnie non stop. Ale znalazłem jakąś stronkę foxrenderfarm.com gdzie na start dostajesz 25 dolców i wyrenderowała mi to w 2 godziny :D. Jakby ktoś był ciekawy to koszt renderowania wyszedł 20 dolców, więc zmieściłem się w darmowej puli.
No i tracking kamery to fajna ale czasochłonna sprawa. Błąd obliczenia ruchu kamery miałem jakoś 1,3 piksele a to bardzo dużo powinno być poniżej 0,3). Więc widać czasem jak to pływa ale jak ktoś się nie przyjrzy to nie widać tak bardzo. Swoją drogą byłem naprawdę dokładny i wybrałem łatwe tło...
Podziękowania dla żony za nakręcenie mnie podczas spaceru wczoraj na kampusie uj w #krakow :)
Jeśli chcecie, dodajcie na główną z opisem "Mirek zbudował model robocopa" :D. Może ktoś uwierzy :).
mazaq1 - #blender #grafika3d #grafikakomputerowa
Uczenie się blendera, część czwarta...
  • 13
@mazaq1: jak na miesiąc nauki blendera to kozak robota, gratulacje
jedyne do czego bym się przyczepił to jest jakiś taki mocno matowy, można byłoby mu podbić glossa i dodać jakieś niedoskonałości żeby fajnie łapały światło
no i twarz pod spodem taka brunatna jak kukła ale nie widać dużo więc jest spoko
@mazaq1: Wyszło bardzo spoko. Jak nagrałeś filmik, to dobrze było sobie zrobić zdjęcie 360 z tego miejsca i użyć go do odbić otoczenia. Dużo by to zmieniło.
@BoguslawJestem: wiesz bo on miał udawać model mechaniczny a nie gościa w środku :). Dlatego rusza się tak maszynowo - to jest ze statycznej kamery (nie całe). Jakbym chciał udawać człowieka to bym przywalił jakieś losowe drgania postaci. Może by tak było lepiej - nie wiem..
mazaq1 - @BoguslawJestem: wiesz bo on miał udawać model mechaniczny a nie gościa w śr...
@sm_m: użyłem hdri jakiś darmowy z zachmurzonym niebem i dodałem takie prostopadłościany kolorowe tam gdzie są mniej więcej budynki. To się nazywa shadow catchery chyba? i one się odbijają. A lusterka nie chciałem bo oryginał ma trochę matowości
@Moroder: laptop z i7-4810MQ - grafika AMD ale za stara i nie może być użyta do renderowania :/. Klatkę w 720p jakieś 10 minut robiło. Tu jest full hd. A klatek jest 540. Więc może nie 2 tygodnie ale dłuugo.
@mazaq1: w jakiej apce zrobiłeś video? Masz może jakieś fajne tutoriale nt. umieszczania modelu 3d w pliku filmowym? Chodzi mi o taki ruch kamery w blenderze, który odwzorowuje ruch kamery na filmie.
@sm_m i taki jest pod nim. Ale są też inne udające budynki. Dokladny hdri myślę że wiele by nie zmienił. Jednak ten model wygląda super przy wielu punktowych światełkach a przy pochmurnym niebie trochę lipa