Wpis z mikrobloga

Mirki, pomóżcie, bo mnie zaraz coś trafi. Śmieszna sprawa - sprzedaję coś na OLX, trafia się zainteresowany, kupuje z presyłką OLX. Wszystko spoko, wysyłam paczkę. Na drugi dzień telefon i uwaga - dotarła zupełnie inna paczka ¯\_(ツ)_/¯

Telefon do inpostu, milion pytań - brak odpowiedzi. Był to koniec tygodnia więc weekend, nikt nie raczył się zainteresować sprawą. Po weekendzie, po kilku moich interwencjach odzywa się oddział najbliżej mnie i stwierdzają, że ktoś się zgłosił do nich bo odebrał moją paczkę (ʘʘ) przepraszamy, nasza wina, tak w ogóle to system zmieniamy bla bla bla. Na drugi dzień odbierają od kupującego nieprawidłową przesyłkę, wystawiają zlecenie odbioru mojej przesyłki (choć nie jestem do końca pewny czy tak rzeczywiście było...). Paczka miała być odebrana w poniedziałek, nic takiego się nie wydarzyło. Dzwonią z inpostu i sorry, nic nie wiemy, ktoś miał oddać paczkę, ale nie oddał bo "nie przygotował się" ( ͡~ ͜ʖ ͡°) - mniejsza o to, że minął już ponad tydzień od doręczenia :) Kolejne zlecenie odbioru na dzisiaj i co? nico :)

Więc tak:

1) wysyłam paczkę
2) doszło coś zupełnie innego (etykieta prawidłowa, waga się nie zgadza, wartość trochę też - jakieś 20-30zł vs 1000zł)
3) inpost odbiera na drugi dzień złą paczkę (od mojego odbiorcy)
4) mojej paczki nie mają, twierdzą, że ją odnaleźli, ale odbiorca raczej nie ma zamiaru jej zwrócić (mieli odebrać w poniedziałek, wtorek, jutro dowiem się że jutro ( ͠° °) )
5) jak żyć? z kim sie kontaktować? komu to zgłaszać?
6) reklamacja do inpost złożona i praktycznie zaraz odrzucona - proszę kontaktować się z OLX
7) kupujący spoko człowiek - jeszcze mnie nie wyzywa od złodziei, ale:
8) ja czuję jak złodziej.
9) inpost opowiada bajki że paczke ma, że nie ma, że wie gdzie jest, nie wie gdzie jest.
10) infolinia swoje, ludzie z oddziału swoje. Nikt nic nie wie. Zaraz dwa tygodnie od doręczenia. Infolinia wysyła ponaglenia do oddziału - oddział zaraz po tym się ze mną kontaktuje. Piszą: weryfikujemy, a jak już kogoś poniesie to nawet kilka słów więcej: "dalej oczekujemy na odbiór zawartości ".
11) za chwilę OLX odblokuje kasę kupującemu - i spoko, należy mu się
12) ja nadal nie mam mojej paczki ani kasy za nią, no i:
13) bo pech w chu* ( ͠° °)

#inpost #olx #paczkaolx no i chyba #ktossieniebalizajebl ()
  • 26
kodem


@Zabi96: Coś takiego. Ale co dalej? paczka ewidentnie pomylona. Nie zmienia to faktu, że inpost nie potrafi jej zlokalizować/odebrać i przekazać do mnie lub prawidłowego odbiorcy
@smierdakow: nie, ponieważ według informacji jakie przekazuje inpost podczas nadawania paczki nie jest to wymagane - już wiem, że mój błąd. Ale skoro sami tak informują to chyba wiedzą co robią?

"Pamiętaj! Na paczce nie musisz już naklejać żadnej etykiety ani umieszczać kodu nadania. "
@smierdakow: Potwierdzałem to na infolinii - kod nie jest wymagany. Oczywiście mogłem go napisać, ale pośpiech itp. Mam nauczkę na przyszłość. Nadal jednak pozostaje kwestia namierzenia przesyłki. Oddział twierdzi, że ją zlokalizowali i mają odebrać, a później, że jednak ktoś jej nie zwrócił, ponawiają zlecenie odbioru i dalej to samo. Czyli ktoś dostał całkiem przyjemny prezent, nie zamierza go zwracać LUB inpost wcale nie namierzył tej przesyłki i tylko opowiada głupoty?
via Wykop Mobilny (Android)
  • 0
@cebulion: Dlatego ja mam drukarkę i zawsze samodzielnie naklejam etykietę i na to gruba taśma przezroczysta, nie lubię kusić losu ( ͡° ͜ʖ ͡°) tym bardziej jak przesyłkę o wartości ponad 1k PLN wysyłam
@pcela: Nie, nie otrzymałem do tej pory żadnego pełnomocnictwa z OLX. Wg. inpostu to OLX ma załatwiać z nimi reklamację, a następnie OLX ze mną. Infolinia inpostu raz twierdzi podobnie, raz że to ja mam składać reklamację. I tak w koło. Inpost twierdzi też, że właśnie OLX jest nadawcą jednak ja jestem właścicielem przesyłki więc ja też mogę składać reklamację - po czym ją odrzucają twierdząc, że to OLX ma załatwiać
@cebulion: ja zawsze drukuje do inpostu, chyba, że tanie gowienko typu 100 zł. Sporo wysyłam, kupuję, zdarza się, że cześć paczek idzie dzień dłużej niż zwykle i chyba nie będzie zaskoczeniem, że wśrod tych opoznionych zawsze są tylko te bez etykiety - o czymś to świadczy
@cebulion: ja zawsze drukuje do inpostu, chyba, że tanie gowienko typu 100 zł. Sporo wysyłam, kupuję, zdarza się, że cześć paczek idzie dzień dłużej niż zwykle i chyba nie będzie zaskoczeniem, że wśrod tych opoznionych zawsze są tylko te bez etykiety - o czymś to świadczy


@momafi: Ja również zawsze drukuję lub przynajmniej piszę numer nadania. To był pierwszy raz :(

Właśnie rozmawiam z konsultantem inpost - twierdzi, że przesyłka
@pcela: Otóż według inpostu to ja nadal pozostaję właścicielem i mniej więcej co drugi konsultant twierdzi, że również nadawcą :) No nic, czekamy na rozwój wydarzeń.
@cebulion:
Jak dostałeś od Inpostu decyzję o odrzuceniu reklamacji, to dla nich kończy to sprawę. Do tego reklamację z tytułu niedoręczenia lub zaginięcia przesyłki można składać dopiero po 30 dniach (jak zgłosisz wcześniej, to będzie czekać aż minie 30 dni).

Polecam poprosić OLX o pełnomocnictwo do tej przesyłki i o nr ich zgłoszenia reklamacyjnego. Potem złożyć reklamacje i poprosić o połączenie z reklamacją zgłoszoną przez OLX.

Bez przesłania pełnomocnictwa Inpost nie
pełnomocnictwo


@pcela: Dzięki za informacje, jednak coś się nie zgadza - informacji udzielają (rzadko, ale jednak). Kilka dni po zgłoszeniu problemu dzwonili sami do mnie z oddziału z informacją o odnalezieniu przesyłki, teraz na infolinii bez problemu udzielają informacji - czy prawdziwych? niestety nie wiem...
Oddział to co innego, oni dzwonią na numer podany na przesyłce.


@pcela: Ok, rozumiem. Nadal jednak pozostaje kwestia infolinii - tutaj twierdzą, że ja jestem nadawcą i właścicielem. Przyjmują zgłoszenia, udzielają informacji. Tylko kilka razy usłyszałem z infolinii, że w sprawie reklamacji mam kontaktować się z OLX. Niemniej jednak napisałem do supportu OLX z pytaniem o pełnomocnictwo. Zobaczymy, co odpowiedzą
@cebulion:

Z regulaminu Przesyłek OLX

III. Reklamacje i Skarga
Reklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi Dostawy OLX mogą być składane przez Sprzedających lub inną uprawnioną osobę w następujący sposób:
a) poprzez złożenie reklamacji w Grupie OLX, która to spowoduje złożenie przez Grupę OLX reklamacji Usługi Dostawy w Inpost; lub
b) poprzez złożenie reklamacji do Inpost w przypadku udzielania pełnomocnictwa Sprzedającemu przez Grupę OLX do reprezentowania jej w związku z
lamacje i Skarga

Reklamacje z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi Dostawy OLX mogą być składane przez Sprzedających lub inną uprawnioną osobę w następujący sposób:

a) poprzez złożenie reklamacji w Grupie OLX, która to spowoduje złożenie przez Grupę OLX reklamacji Usługi


@pcela: Dzięki za informacje. Napisałem do nich w tej sprawie, oczekuję na odpowiedź. Oczywiście reklamację do OLX również złożyłem. Coś czuję, że i tak to nic nie da. Inpost kręci,