Wpis z mikrobloga

może ktoś techniczny z tagu #playstation będzie mógł pomóc.. post będzie długi, próbowałem już wszystkiego i zaczynam powoli tracić cierpliwość i nadzieję.

Dorwałem używkę PS4 Pro z dyskiem SSD z ostatniej dystrybucji (bodajże CUH-71xx). Ogólnie szybko śmiga, gierki chodzą, filmy ładują itp, jednakże mam dość dziwny problem z internetem (?).

Zarys sytuacyjny: Na chacie mam neta z #vectra . Routermodem Technicolor, mam podłączonego pod niego kompa, a z Technicolora wychodzi kabel ethernet do kolejnego routera z TP-Linka. Używam go jako wzmacniacz sygnału na drugim końcu mieszkania, no i podpinam pod niego swoją konsolę. 2.4ghz, 5ghz, kable, wifi - wszystko testowane na innych urządzeniach działa prawidłowo.

Problem: Mam na konsoli zainstalowane parę gierek, Disneya, Netflixa, Prime i YT. Kiedy na 'świeżo' uruchamiam konsolę, to wszystkie aplikacje streamingowe działają bez problemu, czyli pokazuje się w lewym górnym rogu okienko z opcją "uruchom" i aplikacja się włącza. Tak samo z siecią PSN (widgetz głównego ekranu, jak i przeglądarka). Problem pojawia się, kiedy uruchomię jakąś gierkę i w międzyczasie ją zminimalizuję tym przyciskiem na środku na padzie i chcę uruchomić np. apkę typu Youtube, Netflix. Ładowanie trwa wtedy minimum kilka minut, zanim pojawi się okienko z opcją "uruchom", po prostu mam komunikat "proszę czekać" albo falujące niebieskie tło. To samo dzieje się z siecią PSN - PS Store ładuje się wieczność, czat ze znajomymi tak samo. Przeglądarka internetowa natomiast działa normalnie, strony się ładują.. aby szybko pozbyć się tego problemu muszę przetestować połączenie w opcjach (lub je po prostu zresetować), lub wylogować i zalogować się ponownie. Jest to trochę irytujące na dłuższą metę, tym bardziej, że konsola służy nie tylko do grania, ale też jako stacja multimedialna w salonie.

Poniżej wypisuję mój troubleshooting, które nie dały żadnego efektu:
- restart konsoli, przywrócenie do ustawień fabrycznych, ponowne zainicjowanie
- przebudowa bazy danych
- restart routera
- restart routermodemu
- podłączenie drugiego, zapasowego routera
- podłączenie konsoli bezpośrednio pod routermodem Technicolor
- testy bezpośrednio po kablu jak i po wifi
- zmiana trybów NAS między 1/2/3
- utworzenie strefy DMZ
- otwarcie i przekierowanie portów
- ustawienie adresów IP routera i konsoli "na sztywno"

Dodam, że problem nie występuje, gdy podłączę konsolę pod internet z telefonu, podejrzewam zatem, że jest to problem po stronie Vectry. Może ktoś z Was już miał do czynienia z taką sytuacją i kontaktował się z Vectrą? Nie wiem, może trzeba odblokować jakieś porty?

#konsole #konsolamasterrace #playstation #playstation4 #pytaniedoeksperta #siecikomputerowe #elektronika
  • 1