Wpis z mikrobloga

#ford #mechanikasamochodowa
Dzisiaj z przyczyn nieznanych immobilizer zablokował mi zapłon. Nie dało się odpalić i #!$%@? xD Dopiero po kilkudziesięciu minutach przerwy zapalił i już palił normalnie. Oprócz tego przy kupnie samochodu dostałem dwa kluczyki - kiedyś chciałem przetestować ten drugi ale auto nie odpaliło przez immobilizer - myślałem, że trzeba go jakoś "zaprogramować" podobnie jak zamek centralny na pilota (każdy kluczyk musi być zaprogramowany żeby móc otworzyć pilotem). Ale wg instrukcji nie ma żadnego programowania immobilizera. Możnaby pomyśleć że w drugim kluczyku po prostu #!$%@?ł się transponder, ale ten drugi kluczyk jest praktycznie nieśmigany.
Ktoś może wie czego to mogą być objawy? Bawić się w grzebanie w kluczykach czy raczej #!$%@?ła się centralka immobilizera i lecieć do serwisu?
  • 4
@kobrys13: Focus 2, 2006. A to nie jest tak że bateria jest tylko do zamka centralnego? Z tego co poczytałem to transponder od immobilizera jest zasilany indukcyjnie. Z resztą baterię w tym głównym którego używam wymieniałem kilka miesięcy temu.
@onionomous: w Focus 2 kodowanie kluczyka do immo już tylko z poziomu interfejsu np elm27 + forscan

Jednak to nie jest tak że kluczyk może przestać działać bo nie był jeszcze używany.
Jeśli pierwszy kluczyk wariuje też i objawy są jak z walniętym immo (pompą paliwa się załącza, ale nie ma rozruchu) to bym szukał winy w immo