Wpis z mikrobloga

#fromsoftware #darksouls #bloodborne #ps5

With This News it is not clear if all future Fromsoftware games will be PS Exclusive. However, Kadokawa & Sony are in an official Financial Alliance which is as close to being one company as two separate companies can be. So at least some future games will be exclusive.

źródło

Potwierdzają to dokumenty zakupu udziałów, Sony wyraźnie chce zrobić ekskluzywną grę na ps5, tak jak było z bloodborne, co więcej wraz z kadokawą mogą blokować propozycje tencentu co do ich pomysłów.
  • 15
@Tasanga:

Blue miało ponoć robić remaster bb1 na ps5 i pc i po tym bb2.


Jak już to nie remaster a remake i to zostało już zdementowane. Bb2 już prędzej możliwe, bo jedyne co było oficjalnie powiedziane to to, że Bluepoint obecnie pracuje nad "original content" (czyli w domyśle ani żaden remake ani remaster). Gdyby chodziło o nowe IP to raczej też by powiedzieli, że pracują nad "original IP" zamiast "original
@Ryszardzislaw: zrobienie remastera/remake to jedno bo mają konkretny wzorzec i muszą się trzymać więc została poprawa sterowania (wzorowana na nowszych tytułach) i praca odtwórcza polegająca na zrobieniu tego samego używając współczesnych narzędzi - nic specjalnego. Dobrych soulsow (no może nioh ale nie wiem) jeszcze żadnej zewnętrznej firmie się nie udało zrobić a o tym tutaj mówimy więc doświadczenie w robieniu byle remake dużo tutaj nie da
@Ayessare: Coś tam jednak da, do tego rimejku na pewno musieli włożyć masę pracy polegającej na obserwowaniu i poznawaniu oryginału. Poznali setting, poznali sposób prowadzenia fabuły i lore, poznali pewne cechy charakterystyczne soulsów (skróty, magię, bronie, walkę). Do tego w tym rimejku jednak ponoć całkiem sporo "dodali od siebie" (zapytaj Piecharę o więcej szczegółów bo zna te gry na wylot), min. swoją muzykę do niektórych bossów. Moim zdaniem dobrze była dopasowana
@Ryszardzislaw: a tak czułem że nijaka muzyka ale myślałem że po prostu pierwsza odsłona to się uczą xD

Robiąc remake przede wszystkim uczysz się jak robić gry, nie jak robić dobre gry bo robota kreatywna jest już zrobiona i nawet analizując dokładnie - a przypuszczam że niekoniecznie tak było bo jednak to strata czasu w branży - nie nauczysz się "kunsztu". Lore też nigdzie nie jest zapisany bo jest mocno interpretowalny.