Wpis z mikrobloga

Od jakiegoś czasu uważniej przyglądam się działaniom promocyjnym Wisły Kraków. Mam jedną konkluzję: nasz marketing jest mega słaby, masakra xD
Obejrzałem przed chwilą kulisy, czysta nuda i fatalny dźwięk. Niech ktoś im powie, że przy nagraniach na murawie można dograć offa xd Skoro się nie ma na to pomysłu, to wystarczy skopiować 1:1 vlogi Łączy nas Piłka, bo są top. Wisła Płock przy nieporównywalnym fanbasie robi taką robotę, że maskara. Pomysły to jedno, ale znajomy robił u nich audyt, czy jakieś tam checki i wszystko tam śmiga pięknie pod kątem konwersji użytkownika. My powinnismy #!$%@?Ć przy takiej bazie zaangażowanych fanów, których nawet nie trzeba do niczego namawiać, bo samo chcą przyjść na mecz, czy kupić koszulkę. Wystarczy dotrzeć do nich z odpowiednio zaprojektowanym komunikatem, resztę zrobią sami.

Naprawdę skręca mnie jak widzę nasze działania, chyba się serio zgłoszę do Braci z propozycją przygotowania strategii, ogólnego audytu i wprowadzenia mierzalności działań, bo jestem prawie pewny, że analityka jest taka, jak nasi wychowankowie xd Dla Wisły nawet obniżę cenę ( ͡° ͜ʖ ͡°)

#wislakrakow #ekstraklasa #1liga #pilkanozna #wislaplock
  • 28
@Matioz: marketing i promocja Wisły strasznie leży i kwiczy. Ja rozumiem, można nie nadążać za trendami, ale powiedzmy szczerze, przy takich frekwencjach, zapleczu kibicowskim, graniu 1lidze, tak marnować potencjał marketingowy to dramat. Bez większej promocji, są na marnej i słabo medialnej Skrze Częstochowa zrobić 14k lekką ręką a nie potrafią kulis zrobić, jakiś atrakcji, prezentacji czegokolwiek. Jest za to sztywno jak w wojsku, nudno, bez polotu. Wisła Płock, Legia to potrafią
@Zi3L0nk4: Przede wszystkim, moim zdaniem, jest tutaj problem u samej góry, czyli brak konkretnej strategii, która nie jest zrobiona by była, tylko ma za zadanie osiągnąć jakieś wyznaczone cele. Częścią strategii jest dokładnie to co mówisz, czyli błędny język komunikacji. Nie trafia on ani do kiboli, ani do normalnych kibiców. Trendy trendami, ale są pewne schematy marketingowe, stare jak świat, które ZAWSZE są stosowane, tylko odpowiednio modyfikowane. Trzymanie się nawet, że
@Zi3L0nk4: Zapomniałem dodać o komunikatach xdd PRACUJ ZA DARMO W WIŚLE xddd, było coś takiego niedawno, ale nie pamietam dokaldnie co. Darmowy staz można ograć komunikacyjnie na tyle sposobów. O akcji z biletami nie mówię xd manager tego zespołu powinien zwyczajnie dac zwrotkę do osoby odpowiedzialnej za ustalanie cen, ze takie działania może przynieść negatywne itd. Chyba, ze to zrobił, a Bracia i tak swoje, wtedy sorry xD
@Zi3L0nk4: Jebnę zaraz xddd ogólnie na stronę www nie wchodzę wcale, teraz wlazłem, żeby przeczytać jak piszą o wolontariatach. #!$%@? xdddd strony mobilne generują pomiędzy 65-90% ruchu, zazwyczaj z góry określa się, że 70%, dopóki się tego nie sprawdzi. Wchodzę sobie na stronę mobilna i dostaje na pysk informacja o polityce cookies, co jest obowiązkiem od bodajże 2020 oraz chamskim popupem od razu na pysk xD pomijając to, ze popupna na
Pobierz Matioz - @Zi3L0nk4: Jebnę zaraz xddd ogólnie na stronę www nie wchodzę wcale, teraz w...
źródło: comment_1661214998akpIzdkhQIEm0UneOhyO1D.jpg
@Zi3L0nk4: wlazłem teraz na sekcje z biletami, ja #!$%@?, to jest tak nieczytelne, że jakbym był gościem, który przez przypadek na to trafił i pomyslal, że w sumie pójdę sobie na mecz, to bym się od razu odbił i to olał (bounce rate maja pewnie w #!$%@? wysoki xd). To wszystko jest zaprojektowane, żeby było ładne (schludne są w większości te grafiki, ale bez jakiegoś szału), a nie po to, żeby
Pobierz Matioz - @Zi3L0nk4: wlazłem teraz na sekcje z biletami, ja #!$%@?, to jest tak nieczy...
źródło: comment_1661215296kK4gmb031y9LCEOVtyY1MR.jpg
@Aerwin: Jak potrzebujesz żeby zrobić Ci rewolucje, to jak najbardziej jestem otwarty na wszelkie sensowne zlecenia. Gwarantuje, że robię to dłużej niż pół roku ( ͡ ͜ʖ ͡)
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@Matioz: Ale nie odkryłeś Ameryki kolego. Marketing Wisły leży od czasów Cupialowych. Jeszcze chyba sezon albo dwa sezony temu nad strefa kibica były plakaty Brożka i Wasilewskiego z napisem chyba "graj z nami"? XD już nie chce uderzać w trenera jak mówimy o marketingu xD ale jeżeli kupowanie napastnika będzie "po weekendzie" i ten termin oznacza 3 weekendy xD kiedyś się smieszkowalo organizacyjnie- stal Mielec, teraz organizacyjnie - Wisła Kraków. Co
@parov_stelar: Leży nie leży, nie ma pewnie zbyt dużego budżetu i liczba osób jest ograniczona więc mamy to co mamy. Po falstarcie na początku sezonu i tak jest postęp, są kulisy, dużo spotkań z piłkarzami/sztabem w Fan Shopie, jakieś Q&A z nowym piłkarzem, wyjście z piłkarzami w miasto. Takie podstawowe działania.
Co do przyjścia napastnika to JB po prostu kiedyś rzucił tematem, ale że to się przeciągnęło to nie ma co
via Wykop Mobilny (Android)
  • 4
@FaraOFF: Ja mam bardzo mieszane uczucia. Bo w sumie już tu był poruszany temat skąd się dowiadujemy o jakiś informacjach związanych z Wisłą to myślę, że większość z nas dowiaduje się z Wykopu. Powiem szczerze że kiedyś w sumie nie dawno były jakieś vouchery na Rynku i był piłkarz jakiś na rynku o 11 rano w dzień powszedni i rzucili chyba informacja o tym o godzinie 9 rano? Tego samego dnia?
@parov_stelar: kto mówi, że napisałem coś odkrywczego, to same ogólniki, po prostu nigdy nie zwracałem na to wiekszej uwagi xdd Na mecze nie chodzę praktycznie, bo jestem z Wro, newsów szukam sam w necie i na TT, koszulki mam dwie, obydwie dostalem, wiec nie wbijalem na sklep, jak byla akcja z cegielkami, to tez linki bralem z innych stron, a kulis i innych wideo/prezentacji nie oglądam, bo niespecjalnie interesują mnie jakieś
@parov_stelar: Może faktycznie mam inną perspektywę, bo używam sporo Twittera i tam o wielu akcjach można się dowiedzieć (nie z jakimś dużym), ale jednak wyprzedzeniem.
Zgadzam się, że od kilku lat jest jazda na sentymencie. Za Sarapaty chyba jeszcze było wspominanie dubletu sprzed kilkunastu lat, a w tamtym okresie nie wiem czy Legia nie miała ze trzech dubletów w kilka lat xD
Z drugiej strony prezentacja Rodado przy okazji meczu była
@FaraOFF:

Leży nie leży, nie ma pewnie zbyt dużego budżetu i liczba osób jest ograniczona więc mamy to co mamy. Po falstarcie na początku sezonu i tak jest postęp, są kulisy, dużo spotkań z piłkarzami/sztabem w Fan Shopie, jakieś Q&A z nowym piłkarzem, wyjście z piłkarzami w miasto. Takie podstawowe działania.


Zupełnie się nie zgodzę, rzeczy o których pisałem to podstawowe działania, do ogarnięcia przez 1 osobę praktycznie bez budżetu. Grafik/motion
@Matioz: No niestety, Wisła przez to, że Kraków jest miastem derbowym traci sporo, bo wielu ludzi nie chce się zastanawiać czy ubiór koszulki nie spowoduje problemów jak się ruszy poza dom. Przez to pewnie potencjał sprzedaży ubrań brandowanych jest ograniczony.
Co do kiboli to niestety, ale wielu ludzi niezainteresowanych na co dzień zespołem ma taki obraz piłki co ich odpycha od kibicowania. Ci bardziej interesujący się ligą wiedzą, że to wygląda
@Zi3L0nk4: @Aerwin: @Jegwan: @parov_stelar: @FaraOFF:

Proszę bardzo, oto przykład akcji która mogliby zrobić. Akcja ala Charlie i fabryka czekolady. Przy którymś tam meczu dołączyć do kilku biletów tzw. Złoty bilet (albo np. Tylko możliwy do zdobycia przy kupnie biletu + czegoś tam, tutaj jest masa możliwości, można tez to zrobić cyfrowow, a podczas ceremonii wymienić na fizyc’ie, złote bilety). Złoty Bilet jest zaproszeniem na specjalny event, podczas