Wpis z mikrobloga

via Wykop Mobilny (Android)
  • 53
@lnwsk: #!$%@?ąc od słuszności postulatu z ostatniego akapitu, z którym można się nie zgadzać, to gdzie mówią nieprawdę?

Podstawy przedsiębiorczości miałem zarówno w LO jak i na studiach i faktycznie o prawie pracy nie było słowa. Że już nie wspomnę o takich tematach jak związki zawodowe czy spółdzielczość.

Zajęcia były miksem fajnego i faktycznie edukacyjnego projektu (dot. biznesplanu i pomysły na marketing) do zrobienia przez uczniów/studentów, który jak najbardziej miał sens
  • Odpowiedz
@e_m_p: Nie miałeś tych zajęć w szkole? W Polsce od lat propaguje się model "prywaciarza" z epoki hiperinflacji podczas gwałtownej prywatyzacji Balcerowicza. Idealizowany jest cwany Janusz prowadzący małą działalność na zasadzie zatrudniania pracowników za jak najniższe stawki, najlepiej pośrednik sprzedaży z grupą uzależnioną poprzez wykluczenie gdy najbliższy sklep z podobnym asortymentem znajduje się kilkadziesiąt kilometrów dalej, w większej miejscowości. Dlatego takie "lokalne biznesy" nie mają racji bytu w większych miastach. Nauczyciele
  • Odpowiedz
Jedni nie chcą w szkołach nowo wprowadzonego przedmiotu "Historia i teraźniejszość" oraz podręcznika do tego przedmiotu napisanego przez Wojciecha Roszkowskiego. Inni domagają się usunięcia ze szkół "Podstaw przedsiębiorczości" i wprowadzenia na ich miejsca zajęć na temat prawa pracy, spółdzielczości i związków zawodowych. Jeszcze inni chcą usunięcia ze szkół nauki religii, podczas gdy ich przeciwnicy najchętniej widzieliby ten przedmiot jako obowiązkowy. Sprzeciw kolejnych budzi nauczanie w szkole o ludzkiej seksualności, ale są i
lnwsk - Jedni nie chcą w szkołach nowo wprowadzonego przedmiotu "Historia i teraźniej...

źródło: comment_1660725605AcqoGcj8r63Ad9P4CQi5Sp.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
  • 0
@lnwsk kurde. To ja boomer powinienem się cieszyć a nie narzekać na to że mnie w nauczaniu nie nauczono wartości pieniądza i jak się go "robi" .
  • Odpowiedz
@e_m_p: Wywnioskowałeś z podstawy programowej, że nauczyciele i podręcznik jako przykłady prowadzenia własnej firmy czy przedstawiania wartości przedsiębiorstwa nie przedstawiają archaicznych modeli opartych na otwieraniu małego sklepu czy punktu usługowego?
  • Odpowiedz
@Phyrexia: Pokaż jakiś dowód, że przedstawiają, bo to ty stawiasz argument, że PP to zło. Ja stwierdzam, że czegoś takiego w programie nie ma.

Idealizowany jest cwany Janusz prowadzący małą działalność na zasadzie zatrudniania pracowników za jak najniższe stawki

Szczególnie fragment o tym mówiący bym przeczytał.
  • Odpowiedz
@e_m_p: Przeczytaj jedną z wypowiedzi powyżej, w której ktoś napisał co miał na zajęciach z przedsiębiorczości. Te zajęcia do tego się sprowadzają.

Często prowadzi je nauczyciel po pięćdziesiątce z rozrzewnieniem wspominający "wspaniałe" czasy transformacji i swoje pierwsze biznesy jak wypożyczalnia kaset wideo czy budka z goframi. Wtedy był kimś. Wkrótce jednak jego działalność została stłamszona przez popularyzację płyt DVD i sanepid musiał ją niestety zamknąć. Dziś naucza w liceum młode pokolenie
  • Odpowiedz
@Phyrexia: Dowód anegdotyczny? No sorry - chcesz przykładu dlaczego nie działa?

Często prowadzii je nauczyciel po pięćdziesiątce z rozrzewnieniem wspominający "wspaniałe" czasy transformacji i swoje pierwsze biznesy jak wypożyczalnia kaset wideo czy budka z goframi.


Ciebie taki uczył, czy to wymyśliłaś? Bo ja też mogę takie rzewne historyjki tylko w drugą stronę pisać.

Zresztą, zgaduję, że nawet jeśli ty PP miałaś to niespecjalnie na zajęciach uwazałaś link:
e.....p - @Phyrexia: Dowód anegdotyczny? No sorry - chcesz przykładu dlaczego nie dzi...

źródło: comment_1660726994HOT9CJGcgBpL6igut08cJh.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@e_m_p: To Ty jesteś tym użytkownikiem, który twierdził że podwyżka VAT nie robiła różnicy bo płaci go konsument a nie firma robiąca jako pośrednik? Nie poznałam.

Nie dziwi mnie, że po raz kolejny piszesz bzdury oparte na wynurzeniach wynikających z braku podstawowego zrozumienia tematu, na który się wypowiadasz.
  • Odpowiedz