Wpis z mikrobloga

Pytanie do posiadaczy Hondy Civic VIII UFO - czy kupilibyście to auto drugi raz?
Jak z komfortem jazdy, bo to najczęściej padający zarzut.

Najlepiej, jak ktoś może się wypowiedzieć z perspektywy Civic VIII na Civic IX
#honda #motoryzacja #samochody
  • 19
@bonus: mialem Civica Ufo 1.8 w śmierdzielu. Gdybym dysponował podobnym budzetem to bym kupił, nawet bym sie nie zastanawial. Jest głośno i twardo ale mega frajda z jazdy, ekonomicznie i nic sie nie psuje. Niestety za malo jezdzilem IX zebym sie mogl cos wiexej wypowiedzieć
@bonus lancer uchodził za konkurenta, obiektywnie honda wypadała lepiej, jednak jeździłem i tym i tym i w wolę mitsu

mówię o benzynach nie wiem jak z klekotami
@bonus kupiłbym bez wahania drugi i trzeci raz. Fakt zawieszenie twarde (warto jeździć na felgach 16"ale 17 też da się przeżyć po Wrocławiu) radio kiepskie, ale nie znajdziesz w tych pieniądzach drugiego tak przestronnego kompaktu, tak przemyślanego. Przejechałem ponad 40k, przebieg całkowity ponad 370k, jedyne co w środku wytarte to gałka zmiany biegów. Wystarczy zmieniać olej i tankować ( ͡º ͜ʖ͡º)
Kup zadbany egzemplarz to nie będziesz
@bonus: Civic IX jest nieco bardziej dopracowany i jeśli masz mozliwości finansowe to polecałbym tę generację (oprócz roczników 2012 w których występowały jakieś problemy z tłokami). Ja posiadam UFO i te twarde zawieszenie trochę męczy (w sedanie jest podobno lepiej) ale za to można poszaleć na zakrętach. Lakier rysuje się od patrzenia, wygłuszenia praktycznie brak i przy prędkościach autostradowych trzeba znacznie podnosić głos podczas rozmowy z pasażerem. Ogromny bagażnik, wygodne przednie
@bonus: Jedyny faktyczny minus dla mnie to wyciszenie i twarde zawieszenie, poza tym pakowanosc, solidność i mega trzyma się drogi. Super autko, szczególnie w gazie
@WaranKojtyla: @bb89:
Generalnie to chodzi mi o aspekt zawieszenia. Nie jeżdżę często bo praca zdalna. Ale jednak zastanawiam się czy jest sens dopłacać do IX tylko dla lepszego zawieszenia i wygłuszenia. Roznica w cenie 20k
@bonus: nie warto, bo to jest prawie to samo, roznica jest marginalna, na pewno nie warto 20k. Roznica w zawieszeniu czuć dopiero w X’ie. Co innego rdza na podwoziu ( ͡° ͜ʖ ͡°) mlodszy powinien być w lepszym blacharskim stanie ale to tez zależy od sztuki. Jak do okazyjnej (nie codziennie po 50km) jazdy to bierz viii, mi by było szkoda 20k za niemal iluzje lepszego zawieszenia
@bonus: Myślę, że warto dopłacić. Sam posiadałem UFO i auto daje mega frajdę z jazdy ale zawieszenie to jest jakaś katorga. W mieście gdzie są dziurawe drogi i felgi 17 to czułem się jakbym jeździł na tapczanie. Auto ogólnie jest bezawaryjne - wystarczy olej wymieniać regularnie. Z rzeczy, które się psują to środkowy wyświetlacz (zimne luty), radio, często padają łączniki stabilizatora. Jak masz kupić UFO to poszukaj takiej co ma dobrze
@bonus: jeśli chodzi o zawieszenie to IX w hb/kombi jest prawie tak samo twarda jak ufo wiec doplacanie 20k cbl w tym wypadku nie ma sensu, jak chcesz miększego civica to bierz sedana tylko musisz sie pogodzić z malym bagaznikiem
@tookey: Czytałem, że IX uporała się z problemami korozji. Auto niestety będzie pod chmurką, więc problem korozji będzie dotyczył tego autka. Mój poprzedni gruz VAGa zeżarła ruda, dlatego szukam pierwszego japońskiego auta w swojej karierze.

Zawieszenie to katorga, ale mimo wszystko polecasz? Piszesz, że w IX poprawili,
Jest jeszcze jedna kwestia

Teoretycznie Civic IX w autmatach są niewiele droższe od VIII, pytanie czy to dobry kierunek?
@bonus: polecam, bo to jednak auto które daje frajdę z jazdy. Świetnie wchodzi w zakręty.
Nie bierz automatu z roczników 2006-2008 - tych półautomatów bo to straszna padaka.