Wpis z mikrobloga

@radio_dalmacija: Instytut danych z dupy? Nie ma możliwości, żeby między 17 i 18 był aż litr różnicy. W ogóle co to za samochód, w którym można mieć aż 5 rozmiarów felg z fabryki?
  • Odpowiedz
większe koło wieksza guma wieksze bezpieczenstwo


@radio_dalmacija: @Floooki: taki wuj, większe koło, cięższe koło, większa masa nieresorowana, gorsze właściwości jezdne. To także (w danym modelu) niższy profil opony, a co za tym idzie większe ryzyko uszkodzenia felgi i gorszy komfort

Oczywiście w drugą stronę przesadzać też nie wolno, żeby jeździć na balonie

Sam zamieniłem 19" na niskim profilu, na normalne 18" i była to świetna decyzja. Co do większej gumy,
  • Odpowiedz
via Wykop Mobilny (Android)
  • 1
@JestemMalaWrozkaZowlosionaNozka: ale 17 cali czy 20 cali to ta sama powierzchnia. Przy przyczepności liczy się szerokość gumy czyli np 210, 235 czy 265. Niski profil pomaga też w zakrętach. Na takiej 45 koła będą uciekały bardziej a przy niedopompowanej mogą spaść łatwiej. Natomiast na dużej feldze i niskim profilu np 35 guma się mniej przekrzywia i z każdym obrotem koła auto mniej się przesuwa przy dużych prędkościach na zakrętach
  • Odpowiedz