Wpis z mikrobloga

#!$%@?ąc od ostatniego manifesto, czego byście najbardziej oczekiwali od poe2, tak żeby waszym zdaniem ta gra stała się czymś o wiele lepszym niż obecnie jest #pathofexile

Jeśli macie więcej niż jeden pomysł, to się nie hamujcie. Oczywiście chodzi mi o zmiany stricte w grze a nie w stylu Krzysztofa #!$%@?ć a GGG upaństwowić.

Ja bym chciał, żeby w poe2 dało się grać zarówno w grupie znajomych (żeby dało się grać zarówno w party np do 4 może 5 osób, a jak ktoś będzie chciał to może sobie pograć sam, a potem jak się zejdą znowu znajomi, to żeby można było znowu w kilku grać. Dziś niby taka opcja też jest, no ale umówmy się, to jest opcja i to niepopularna, a mogłoby być standardem i tego bym sobie życzył. A wy?
  • 29
  • Odpowiedz
@Prezydent_Polski: Rozwiązanie kwestii trade’u w jakiś sposób. Loot 2.0 bo leci masa syfu która grzeje serwery. Rozwiązanie kwestii zaśmiecania ekranu ilością efektów. Możliwość modyfikowania UI gry, żeby health/mana bary nie były tak daleko od siebie. In-game PoB
  • Odpowiedz
@Prezydent_Polski: Ja bym chciał żeby w PoE2 zmienili kwestię lootu przede wszystkim bo obecnie ni chuchu nie opyla się podnosić na endgamie żółtego gruzu. Pan Krzysztof mówił nie raz, że by chciał żeby gracz podnosił item i się ekscytował co to tam poleciało kiedy go identyfikuje. Więc wg mnie duuużo mniej lootu, ale duuużo lepszej jakości. Może rolle statów przy użyciu jakiegoś algorytmu, który np. na itemie typowo pod pshys dmg nie rollnie Ci nagle T8 spell dmg.

No i odnośnie identyfikacji czy portali to myślę, że akurat to D3 robi dobrze - wyrzucili scrolle, itemy możesz identyfikować bez nich pojedynczo, a w mieście wszystkie na raz księgą. To samo TP - nie masz scrolli tylko skill i tyle.

Fajnie by było gdyby też zaimplementowali do gry jakiś system addonów - tak jak jest np. w WoW-ie, że ludzie to normalnie tworzą, wrzucasz do folderu gry i z poziomy gry aktywujesz, a nie jak
  • Odpowiedz
@Prezydent_Polski przechodzenie aktów to najgorsze co aktualnie jest imo, wolałbym zacząć grać jeden dzień później, ale żeby nie trzeba przechodzić story, wiadomo że w poe2 mają dodać nowe alternatywne story, ale co z tego, przejdę kilka razy i też będę miał dość, w tej grze zawsze najlepszy dla mnie jest endgame, ale sama myśl że muszę od nowa akty przechodzić żeby pograć na nowej lidze, sprawia że wole w ogóle nie
  • Odpowiedz
@Prezydent_Polski nie wiem czy jeszcze ktoś pamięta, ale w czasie bety i pierwsze ligi po wyjściu z bety, kiedy miałeś tylko 3 akty o ile dobrze pamiętam, do tego mapy były mega trudne do zdobycia (co akurat nie było fajne), grało się ciągle w teamie, bo jak chciałeś cokolwiek farmić, to potrzebowałeś specjalizacje, dobre looty były jak miałeś cullera z MF, szybki clear jak miałeś dpsy i jakiś support z aurami,
  • Odpowiedz
Może rolle statów przy użyciu jakiegoś algorytmu, który np. na itemie typowo pod pshys dmg nie rollnie Ci nagle T8 spell dmg.


@KingLeeBruce: Co do tego to jest niemal pewne, już przecież taki mechanizm był testowany, że leciały "lucky rolle" chyba z harvesta, ale to oczywiście usunęli bo za OP było. Wydaje się, że to mogło być testem pod poe2 właśnie, ale to tylko moje przypuszczenia.

Fajnie by było gdyby też zaimplementowali do gry jakiś system
  • Odpowiedz
ale sama myśl że muszę od nowa akty przechodzić żeby pograć na nowej lidze,


@Miecz12: Jeszcze na start ligi to przeżyję, ale jak za każdym razem, gdy chcę zrobić nową postać (w sensie nową klasę), muszę przejść jeszcze raz całe 10 aktów to rzygam na samą myśl. Laby? przeżyję je, ale kampania powinna być opcjonalna. Powinna oferować coś, co spowoduje, że gracz będzie chciał ją przechodzić, a nie musiał.

no
  • Odpowiedz
wystarczy mi jedynie zautomatyzowany system handlu ( )


@siadatajta: on ma swoje plusy i minusy, ale chyba wolę automat, niż wynajmowanie kogoś, kto będzie mi robił zakupy. W sumie to po tym jak pograłem trochę w Lost Ark, to jeszcze mi się przewija pet podnoszący mi z ziemi gówno, które chciałbym mieć a nie chciałbym podnosić. Szczególnie, że w poe są pety ale nie służą
  • Odpowiedz
@Prezydent_Polski:
1. Zmienić skalowanie się trudności wg aktów - najłatwiejszy a1, najtrudniejszy a10 bo aktualnie nowych graczy odstraszają mud flatsy i merveil. Przez mniejszą ilość graczy ligi szybciej wymierają, a po miesiącu nie da się kupić połowy rzeczy.
2. #!$%@? auction house dla itemów które można stackować. To jest paranoja żebym po 10 latach od wyjścia gry musiał spamować 100 osób po wymianę exaltów na chaosy, czy kupno matsów do craftowania.
3. Uświadomienie sobie przez te #!$%@? zakute łby z GGG że największą zaletą PoE jest ilość możliwych buildów. Po pierwszym przejściu gry na każdej lidze niech #!$%@? dadzą jakieś alternatywne lvlowanie jak np. endless delve, endless ledge czy inne 'przyjemniejsze' opcje. Do tego po ~tygodniu darmowy respec passive tree, albo niech w ogóle #!$%@?ą regrety. Nic mnie tak nie #!$%@? jak nadmiar możliwości ograniczony #!$%@? currency, którego nie da się automatycznie kupić i muszę tracić czas na spamowanie ludzi.
4. Dodać trejdowalne itemy z craftami/upgrade w harvescie + syndykacie żebym nie musiał używać tft i żeby żadna #!$%@? nie mogła scamować
5. #!$%@? 50% contentu, bo i tak jest gównem które nic nie wnosi. To samo z absolutnie niegrywalnymi skillami - zamiast tracić czas na balansowanie jakiegoś cleave o +2 range niech po prostu #!$%@?ą to czym nikt nie gra. Powiedzmy raz na pół roku całkowity rework 10? usuniętych skilli i może coś by się ruszyło + nowi gracze mieliby
  • Odpowiedz
No tak, zapomniałem o tym :) W ogóle imo to powinni obecne crafty #!$%@?ć całkiem i wprowadzić nowy system, tak żeby uniknąć tego nakłądania się coraz to nowych mechanik na siebie. Jak uważam, że w POE w ogóle jest skomplikowaną grą, to z craftingu można spokojnie doktorat pisać i to jest #!$%@?.


@Prezydent_Polski: crafting trzyma mnie przy tej grze, nie pograłbym długo jakby craftowało się klikając guzik i 2% że
  • Odpowiedz
@basalyk44 tak gadam ze kiedyś było lepiej, wcale nie neguje ze teraz party nie istnieje, ale wtedy party miało większy sens, miałeś podział na role i trzeba było się zgrać i latać faktycznie w jakiejś koordynacji, miałeś MF z cullem, często z zombiakami dla mięsa armatniego, miałeś jakiegoś tanka, żeby leciał pierwszy i zbierał Focus na siebie, aurabota, żeby buffowal wszystkich, i dpsy, każdy miał role, każdy wiedział co robić i
  • Odpowiedz
Ja bym chciał żeby granie w party nie trywializowało gry i nie powodowało że zarabiasz jakieś giga kokosy w stosunku do pojedynczych graczy. To strasznie debalansuje ekonomię


@Myzreal: Wydaje mi się, że jest coś co bardziej destabilizuje ekonomię tej gry niż gra w party, która oczywiście znacznie mocniej nagradza niż granie solo. A przczyny dopatrywałbym się w systemie craftingu, który jest tak skomplikowany, że można z niego doktorat pisać i
  • Odpowiedz
@Prezydent_Polski No z drugiej strony głęboki crafting to esensja gry jednak, bez tego by gra straciła mocno. Mogliby go jednak zrevampować jednak, żeby był bardziej przystępny ale też zachował głębię. IMHO dojdziemy do tego kiedyś, jeśli wyciągną lekcję ze swoich eksperymentów (rekombinatory) i innych gier które mają dobry crafting (last epoch). Są teorie że obecna liga ma wprowadzić elementy craftingu jak w LE, ale zobaczymy
  • Odpowiedz