Wpis z mikrobloga

daj linka, nie uwierzę, że dostawczak może mieć mniejsze opory powietrza od auta, którego projekt kosztował więcej niż roczny budżet małego kraju


@SzubiDubiDu: wspolczynnik Cx trzeba jeszcze pomnozyc przez powierzchnie czołową, sam w sobie nic nie znaczy w kontekście oporów powietrza
  • Odpowiedz
  • 6
@vargemp: daj linka, nie uwierzę, że dostawczak może mieć mniejsze opory powietrza od auta, którego projekt kosztował więcej niż roczny budżet małego kraju


@Zgrywajac_twardziela
@SzubiDubiDu

SUVy też często mają mały współczynnik oporu powietrza, ale jak się go pomnoży przez powierzchnię czołową to już nie jest tak różowo.

Na Automobile catalog można sobie podejrzeć jak to wygląda dla różnych aut jak się rozwinie szczegółowe specyfikacje.
Uqes - > @vargemp: daj linka, nie uwierzę, że dostawczak może mieć mniejsze opory pow...

źródło: comment_1658752345tdwCBiXz5mMFsJemhF6ubS.jpg

Pobierz
  • Odpowiedz
@Messix: 20l? To co tam masz za motor? Ja co prawda mam trochę mniejsze motory, bo 3.0 i 3.5 obie v6, ale spalanie sporo nizsze. W e60 3.0d srednie 10l w trasie przy 140kmh 7l, w cls 3.5i srednie 13
5 w trasie 8l. Gdzie cls tez swoje wazy, bo ma jakies 1850, e60 lekka, bo cos okolo 1500.
Nawet ziomka e65 z v8 nie przekraczała 15l w cyklu mieszanym.
  • Odpowiedz
@Uqes: SUVy to są kompletnym zaprzeczeniem aerodynamiki i ekonomii spalania przez to że mają duży prześwit, i ogromną masę. Absurdem jak dla mnie są regulacje dopuszczające takie skrajnie nieefektywne gówno do ruchu, a jednocześnie blokujące małe ekonomiczne autka ( ͡° ʖ̯ ͡°)
  • Odpowiedz