Wiem że też uwielbiacie silniki simsona. Dlatego na zdjęciu jest silnik 50/2 o powiększonych oknach, silnik średnio obrotowy około 10 tys obr/min. Od dołu po prawej ten sam cylinder i głowica. Wyżej oryginalne 50/2, 8 tys /obr. A najwyżej 60/4 13 tys obr/min(przy zastosowaniu wyścigowego wydechu obroty mogą dojść do 15 tys obr moc przy takim wydechu nie jest mi znana) i około 8 KM.
Aby dobrze silniki działały trzeba zastosować odpowiednie gaźniki i dobrać odpowiednie dysze. Od lewej gaźnik o wymiarze krućca 19 mm z dyszą 80 gaźnik przeznaczony do cylindra 50/2 o zwiększonych oknach moc szacunkowo 6-7 KM (silnik ze zdjęcia).
W środku oryginalny Bing dławiący silnik, okno 14 mm i dysza 68. moc nie znana nie jeździłem, przeznaczony do cylindra 50/2 oryginał.
Ostatni oryginalny BVF 16 mm i dysza 70 przeznaczony do normalnej pracy z cylindrem 50/2 oryginał.
Do cylindra ze zdjęcia 60/4 wchodzi gaźnik kruciec.21 dyszy nie pamiętam ale coś około 90/95.
Jeśli będzie was interesował dobór gaźnika do cylindra albo raczej pojemności oraz po temu dobór dyszy to piszcie.
@mpetrumnigrum: dysze od 70 do 115. Niekoniecznie jest to wyrażenie w mm. Niektóży producenci przyjmują że dysza 100 to jest 1mm. Ale nie wszyscy. W tym przypadku nie mam jak tego zmierzyć.
@Kuork: jestem MNIEJ WIĘCEJ w stanie oszacować moc po prędkości jaką osiąga motorower. Wiem że aby osiągnął 83-85km/h potrzebuje około 8 KM. Prędkość badam wielokrotnie eliminując górki i wiatr oraz stosując takie same ciśnienie w oponach oraz jadąc na tej samej drodze. Oczywiście uprzednio dobierając jak najszybsze dla danego cylindra zębatkę zdawczą. Niestety taka prowizorka bo nigdzie blisko nie mam hamowni dla motocykli.
@mpetrumnigrum: fajny ciekawy wpis, ehh zawsze za biedny byłem na Simsona i śmigałem komarkami czy co tam akurat wpadło edit: generalnie scena tuningowa do Simsona jest bardzo duża, w Niemczech mają oficjalną 1/4 mili dla Simsona
@Kroledyp: dzisiaj każdy jest za biedny na Simsona. Zadbane chodzą po 10 tys zł. Ja je trzymam że względu na największą na świecie bazę części tuningowych. A to właśnie to mnie kręci. Niezwykła satysfakcja gdy podobierasz poprzerabiasz najistotniejsze elementy i nagle z 50 km/h jedziesz 85km/h albo i 105 km/h. Gdy wsiadam na seryjny nie gżebany motocykl jadę na nim trochę jak w samochodzie wszystko działa jest nie zawodne i wiem
@mpetrumnigrum: a tutaj jest 50/2 z powiększonymi oknami. Dolotowy ma 19mm wylotowy 28 a przepłkujące są nie znacznie powiększone. Oryginał 50/2 ma 16mm i 26 mm wydech oraz mniejsze przepłkujące.
@mpetrumnigrum: który gaźnik będzie lepszy do seryjnego 50/2? 16N3 czy Bing 17? Zakładem już oba i z żadnego nie jestem zadowolony. W bingu często spada linka od gazu. 16n3 pomimo regeneracji zestawem naprawczym nie pozwala wyregulować sie na tip top. Znaczy można to zrobić ale po tygodniu jeżdżenia znowu głupieje. Głównie poziom paliwa w komorze pływakowej.
@mpetrumnigrum: Zaczynałem na Romecie Pegazie. Potem miałem 2 Simsony S51 i oba przerabiałem na potęgę :D Sam dowiercałem kanały dolotowe i wydechowe, liczyłem i spawałem dyfuzory, rozwiercałem gaźniki itd. :D Piękne to były czasy.
@Ojciec_Pijo: coś jest nie tak z twoim bingiem skoro spada mu linka od gazu. W dodatku zmierz okno od strony cylindra u mnie bing ma 14 mm czyli ewidentnie ma dławić silnik. Może u ciebie będzie inna końcówka, musi mieć tyle samo mm co kruciec ssący. Osobiście kupił bym nowy gaźnik. Znajomi od simsonów chwalą gaźniki DPR i wyglądają jak oryginał. Ja najwięcej przejechałem na mikuni i Arreche, to są dobre
Od dołu po prawej ten sam cylinder i głowica.
Wyżej oryginalne 50/2, 8 tys /obr.
A najwyżej 60/4 13 tys obr/min(przy zastosowaniu wyścigowego wydechu obroty mogą dojść do 15 tys obr moc przy takim wydechu nie jest mi znana) i około 8 KM.
Aby dobrze silniki działały trzeba zastosować odpowiednie gaźniki i dobrać odpowiednie dysze.
Od lewej gaźnik o wymiarze krućca 19 mm z dyszą 80 gaźnik przeznaczony do cylindra 50/2 o zwiększonych oknach moc szacunkowo 6-7 KM (silnik ze zdjęcia).
W środku oryginalny Bing dławiący silnik, okno 14 mm i dysza 68. moc nie znana nie jeździłem, przeznaczony do cylindra 50/2 oryginał.
Ostatni oryginalny BVF 16 mm i dysza 70 przeznaczony do normalnej pracy z cylindrem 50/2 oryginał.
Do cylindra ze zdjęcia 60/4 wchodzi gaźnik kruciec.21 dyszy nie pamiętam ale coś około 90/95.
Jeśli będzie was interesował dobór gaźnika do cylindra albo raczej pojemności oraz po temu dobór dyszy to piszcie.
#motocykle
Wiem że aby osiągnął 83-85km/h potrzebuje około 8 KM.
Prędkość badam wielokrotnie eliminując górki i wiatr oraz stosując takie same ciśnienie w oponach oraz jadąc na tej samej drodze.
Oczywiście uprzednio dobierając jak najszybsze dla danego cylindra zębatkę zdawczą.
Niestety taka prowizorka bo nigdzie blisko nie mam hamowni dla motocykli.
edit: generalnie scena tuningowa do Simsona jest bardzo duża, w Niemczech mają oficjalną 1/4 mili dla Simsona
Gdy wsiadam na seryjny nie gżebany motocykl jadę na nim trochę jak w samochodzie wszystko działa jest nie zawodne i wiem
Poniżej wrzucam zdjęcia cylindrów tuningowych.
Pierwszy to 60/4 czyli ma 4 kanały przepłkujące i powiększone dolotowy do 21mm i wydechowy do 28mm.
Oryginał 50/2 ma 16mm i 26 mm wydech oraz mniejsze przepłkujące.
Osobiście kupił bym nowy gaźnik. Znajomi od simsonów chwalą gaźniki DPR i wyglądają jak oryginał. Ja najwięcej przejechałem na mikuni i Arreche, to są dobre